معرفی انواع پنکه

معرفی انواع پنکه

معرفی انواع پنکه

معرفی انواع پنکه کمک بزرگی برای خرید پنکه در مکان های مختلف می باشد.

انواع مختلفی از پنکه ها در بازار وجود دارد که ممکن است در هنگام خرید آن، دچار تردید شوید، ما در ادامه انواع پنکه های مختلف را بررسی می کنیم تا بتوانید یک انتخاب مطمئن داشته باشید.

 

پنکه سقفی

پنکه سقفی نوعی پنکه است که بر روی سقف اتاق نصب می شود. از تیغه های چرخان برای گردش هوا و ایجاد یک هوای مطبوع در خانه ها، ادارات و سایر فضاهای داخلی استفاده می کند. پنکه های سقفی در اندازه ها، سبک ها و طرح های مختلف مطابق با نیازها و سلیقه های مختلف هستند. آنها از اجزای متعددی از جمله موتور، تیغه ها، براکت نصب، میله پایین و سایر سخت افزارها تشکیل شده اند. موتور در داخل محفظه فن قرار دارد و پره ها را به حرکت در می آورد. تیغه ها معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شوند و برای ایجاد جریان هوا زاویه دار هستند.

هنگام انتخاب پنکه سقفی، مهم است که عواملی مانند اندازه اتاق، ارتفاع سقف و سبک و طرح مورد نظر را در نظر بگیرید. نصب یک پنکه سقفی نیز می‌تواند نیاز به برقکاری داشته باشد،  رعایت دستورالعمل های ایمنی و استخدام یک برقکار حرفه ای در صورت نیاز بسیار مهم است.

در ادامه به معرفی انواع پنکه می پردازیم.

پنکه سقفی - معرفی انواع پنکه
قیمت پنکه سقفی

پنکه رومیزی

موتور نیروی محرکه پنکه رو میزی است و انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و باعث چرخش پره ها را می شود. تیغه ها معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شوند و به محور موتور متصل شده اند. آنها در اندازه ها و اشکال مختلف هستند، برخی از مدل ها دارای سه تیغه هستند در حالی که برخی دیگر تا شش تیغه دارند.

پایه یک پنکه رومیزی معمولاً از مواد محکمی مانند پلاستیک یا فلز ساخته شده است و باعث پایداری پنکه می شود.

برخی از مدل‌ها دارای پایه‌ها یا دستگیره‌های قابل تنظیم هستند که به شما امکان می‌دهند ارتفاع یا زاویه پنکه را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

پنکه های رومیزی معمولاً دارای طیف وسیعی از تنظیمات هستند که به شما امکان می دهد سرعت، جهت و نوسان پنکه رومیزی را تنظیم کنید. اکثر مدل ها دارای ویژگی های ایمنی مانند حفاظت در برابر گرمای بیش از حد و خاموش شدن خودکار هستند.

پنکه رومیزی - معرفی انواع پنکه
قیمت پنکه رومیزی

 

پنکه مه پاش (رطوبت ساز)

پنکه مه پاش که به عنوان فن مرطوب کننده نیز شناخته می شود، دستگاهی است که عملکردهای یک پنکه و یک رطوبت ساز را با هم انجام می دهد.

این کار با دمیدن بخار آب در هوا برای افزایش سطح رطوبت در یک اتاق انجام می شود و در عین حال اثر خنک‌کننده‌ دلپذیری ایجاد می کند.

پنکه مه پاش معمولاً در آب و هوای گرم و خشک برای تسکین گرما استفاده می شود.

بسته به طراحی و کاربرد مورد نظر می توان از آنها در داخل یا خارج از منزل استفاده کرد.

فن های مه پاش در فضای باز اغلب در پاسیوها، کافه ها و سایر مناطق بیرونی برای خنک کردن فضا استفاده می شوند.

پنکه های مه پاش در اندازه ها و طرح های مختلف، از پنکه های شخصی کوچک گرفته تا مدل های بزرگتر در ابعاد صنعتی تولید می شوند.

برخی از فن های مه پاش دارای تنظیمات قابل تنظیم برای کنترل میزان مه و سرعت فن هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دارای تایمر داخلی یا کنترل از راه دور برای راحتی بیشتر باشند.

پنکه مه پاش - معرفی انواع پنکه
خرید پنکه مه پاش

 

پنکه ایستاده

پنکه ایستاده گردش هوای هدفمند را در یک اتاق فراهم می کنند و آنها را به گزینه ای محبوب برای استفاده در خانه ها، ادارات و سایر فضاهای داخلی تبدیل می کند.

پنکه را می توان در ارتفاعات مختلف تنظیم کرد. بسیاری از پنکه های ایستاده دارای تنظیماتی هستند که به کاربران امکان می دهد سرعت و شدت جریان هوا را کنترل کنند.

برخی از پنکه های ایستاده نیز ممکن است دارای ویژگی های اضافی مانند کنترل از راه دور، تایمر و فیلتر هوای داخلی برای بهبود کیفیت هوای داخل اتاق باشند.

آنها می توانند از مواد مختلفی از جمله پلاستیک و فلز  ساخته شوند و در طیف وسیعی از سبک ها متناسب با ترجیحات مختلف دکوراسیون باشند.

پنکه ایستاده - معرفی انواع پنکه
قیمت پنکه ایستاده

خرید پنکه مه پاش

شما می توانید پنکه های مختلفی را با توجه به نیاز خود خریداری کنید، همچنین پنکه مه پاش یکی از پنکه های بسیار کاربردی است که برای مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های پذیرایی، باغ، رستوران، کافی شاپ، سالن های ورزشی، ویلا، باغچه و حیاط، کنار استخر، آلاچیق، گلخانه، سالن و تالار، کارگاه و سوله های تولیدی و … استفاده شود.

پنکه مه پاش سرماسان دارای ویژگی های بسیار مهمی است که این پنکه را به یک انتخاب ایده آل تبدیل می کند، ویژگی هایی مانند؛

دفع حشرات موذی و مزاحم در محیط با پنکه مه پاش

عدم نیاز به ملزومات متداول کولر مثل کانال کشی و ساپورت های محل قرارگیری

عملکرد بدون سر و صدا برای محیط های خانگی و اداری

تامین رطوبت محیط با استفاده از اسپری آب

کنترل و حذف بوهای نامطبوع موجود در محیط

شما می توانید برای اطلاع از جزئیات این محصول و همینطور خرید آن، با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هنگام انتخاب پنکه چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرم؟

هنگام انتخاب پنکه، اندازه اتاقی را که می‌خواهید خنک کنید، نوع سطح سر و صدایی که می‌توانید تحمل کنید، میزان پولی که می‌خواهید خرج کنید، و هر ویژگی اضافی که ممکن است نیاز داشته باشید، مانند قابلیت‌های تصفیه هوا را در نظر بگیرید.

2. پنکه مه پاش چیست؟

پنکه ای است که با استفاده از قطرات ریز آب و تبخیر آن ها، باعث خنک شدن هوا می شود که احساس بسیار لذت بخشی را برای افراد ایجاد می کند.

4.8/5 - (6 امتیاز)

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X