کولر آکسیال

axial - کولر صنعتی آکسیال
Axial cooler - کولر صنعتی آکسیال

کولر Axial یا خنک کننده های صنعتی شرکت سرماسان، یکی از انواع کولرهای صنعتی موجود در بازار است، که با نام‌های کولر صنعتی، کولر سلولزی صنعتی و کولر آکسیال نیز شناخته می‌شود.

این نوع از کولرها دارای فن‌های محوری یا آکسیال (Axial) می‌باشند. فن‌های آکسیال جریان هوا را در راستای شفت یا به صورت محوری انتقال می‌دهند. شرکت شایانیر صنعت آرتان با نام تجاری سرماسان با کادر مهندسین مجرب خود طراح، تولیدکننده و مجری انواع سیستم‌های برودتی و سرمایشی کولر صنعتی آکسیال در کشور است که برای کاربری انواع فضاهای صنعتی، تجاری، گلخانه‌ای و… مناسب و کارآمد می‌باشد.

کولر آکسیال سرماسان به عنوان مدرن‌ترین سیستم سرمایشی صنعتی در ایران، یکی از محصولات پرطرفدار و پر کاربرد این شرکت به ویژه در سالن‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی، مساجد، حسینیه‌ها، تالار ها و گلخانه‌ها، سالن‌های آمفی تئاتر، فضاهای باز و… می‌باشند.لازم به ذکر است؛ برای سوله‌ها و سالن‌های بزرگ که سرمایش یکنواخت و سراسری فضا مورد نظر می‌باشد، برای از بین بردن کانال کشی از سیستم های سرمایش مرکزی، کولر آبی آکسیال استفاده می‌شود.

از جمله مزیت‌های کولرهای آکسیال سرماسان می‌توان به «پرتاپ قوی هوا»، «قطعات اصلی و مرغوب»، «کاهش قابل توجه سوخت»، «کم‌صدا نسبت به کولرهای مشابه در بازار»، «سرمایش یکنواخت و سریع محیط» و… اشاره کرد.

کولر 1024x576 - کولر صنعتی آکسیال

استاندارد و گارانتی کولر آکسیال

نکته قابل توجه این است که برند سرماسان، دارنده نشان استاندارد ملی ایران و نشان استاندارد CE اروپا بوده و همچنین گواهینامه ایزو 9001-2015 را نیز در رزومه خود دارد. ۵ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش نیز از دیگر مزیت‌های سرماسان نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار می‌باشد. برای آشنایی و راهنمای خرید کولر آبی اینجا را کلیک کنید.

کولر سلولزی آکسیال سرماسان در مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. که همین تنوع موجب انتخاب بهتر برای کاربران می‌شود. آن‌ها می‌توانند بر اساس سلیقه و نیاز خود مدل مناسب کولر آکسیال آبی سرماسان را تهیه نمایند.

Untitled 1 - کولر صنعتی آکسیال

تکنولوژی و قطعات استفاده شده در کولر Axial

  • تمامی قطعات و پروانه‌های استفاده شده در کولر آکسیال آبی از فناوری‌های جدید و طراحی به روز استفاده می‌کنند. این عامل سبب می‌شود کولر آکسیال آبی علاوه بر داشتن توان تولیدی بالا، مصرف انرژی بسیار کمی داشته باشند. بیشتر آن‌ها نیز از بازده انرژی رده بالا یا همان A پشتیبانی می‌کنند.
  • استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت کولرهای آکسیال مصرف آب را به‌طور چشمگیر کاهش می‌دهد.
  • استفاده از فن‌های آکسیال موجب شده تعمیر و نگهداری کولر سلولزی نیز بسیار آسان و ساده باشد. تمامی مدل‌های آکسیال ساختار ساده‌تر و تعمیر پذیری بهتری دارند. که این مدل را از نظر نگهداری طولانی مدت در شرایط بهتری قرار می‌دهد.
  • کولرهای آکسیال از قطعات با کیفیت ساخته می‌شوند.
  • کولر آکسیال آبی از آهن با پوشش رنگ کوره‌ای ساخته شده است همین عامل موجب شده که در مدل‌های قابل حمل وزن کمتری داشته باشند. طول عمر دستگاه به میزان چشمگیری افزایش یابد.
  • یکی دیگر از مدل ها، کولر صنعتی سانتریفیوژ می باشد که می تواند برای جاهای اداری و بزرگ پر کاربرد باشد و جز کولر هایی است که افراد زیادی آن را برای خرید انتخاب می کنند. 

مزایا و مشخصات کولر آکسیال

کولر صنعتی 1024x1024 - کولر صنعتی آکسیال

ویژگی های کولر آکسیال

از کولر صنعتی آکسیال برای خنک کردن فضاهای بزرگ مانند کارخانه ها، انبارها و کارگاه ها استفاده می شود. برخی از ویژگی های کلیدی کولرهای صنعتی آکسیال عبارتند از:

جریان هوا بالا: کولرهای صنعتی آکسیال برای جابجایی حجم زیادی از هوا طراحی شده اند که معمولاً از 10000 تا 50000 فوت مکعب در دقیقه (CFM) متغیر است. این آنها را برای خنک کردن سریع و کارآمد فضاهای بزرگ ایده آل می کند.

بهره وری انرژی: کولرهای صنعتی آکسیال به گونه ای طراحی شده اند که از نظر انرژی کارآمد باشند و اکثر مدل ها نسبت به سیستم های تهویه مطبوع سنتی انرژی کمتری مصرف می کنند. این موضوع یکی از نکات قابل توجه ای است که موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

سطوح نویز کم: خنک کننده های صنعتی آکسیال با وجود جریان هوای زیاد، طوری طراحی شده اند که بی سر و صدا کار کنند و برای استفاده در محیط های حساس به نویز مناسب هستند.

نصب آسان: کولرهای صنعتی آکسیال معمولاً به راحتی نصب می شوند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و آنها را به یک راه حل خنک کننده مقرون به صرفه برای تنظیمات صنعتی تبدیل می کند.

دوام: کولرهای صنعتی آکسیال برای مقاومت در برابر محیط‌های صنعتی خشن ساخته شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سال‌ها با حداقل نگهداری دوام داشته باشند.

کیفیت هوا: برخی از مدل‌های کولرهای صنعتی آکسیال مجهز به فیلترهایی هستند که به حذف آلاینده‌های موجود در هوا کمک می‌کنند و کیفیت کلی هوا را در فضا بهبود می‌بخشند.

تطبیق پذیری: خنک کننده های صنعتی آکسیال را می توان در محیط های مختلف، از کارخانه ها و انبارها گرفته تا سالن های ورزشی، کلیساها و فضاهای رویداد استفاده کرد. آنها می توانند به عنوان واحدهای مستقل یا به عنوان بخشی از یک سیستم خنک کننده بزرگتر استفاده شوند.

استفاده بهینه از فضا با استفاده از سیستم سرمایشی صنعتی

استفاده بهینه از فضا با استفاده از کولر آکسیال سرماسان، برای ایجاد یک سرمایش قدرتمند و عملکردی باورنکردنی را ممکن می‌سازد. این فناوری متناسب با سبک زندگی فعلی و نیازهای ما در محیط‌های بزرگ است و قابلیت سرمایش کامل فضاهای گسترده و شلوغ را داراست. کولر آکسیال سرماسان، با طراحی منحصر به فرد خود، توانایی انتقال هوا به صورت افقی در مجاورت زمین را داراست که در نتیجه میزان هوای تازه و پاکتری را به همه نقاط اتاق تأمین می‌کند.

 همچنین، این دستگاه با کاهش صدا، هزینه‌های انرژی، و حجم صرفه‌جویی می‌کند. با استفاده از کولر Axial سرماسان، ما می‌توانیم به طور بهینه از فضا استفاده کنیم و با احساس راحتی و خنکی در فضاهای بزرگ، برنامه ها و فعالیت های روزمره خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

از کولرهای صنعتی آکسیال برای خنک کردن فضاهای صنعتی بزرگ مانند کارخانه ها، انبارها، کارگاه ها و تاسیسات تولیدی استفاده می شود. آنها به ویژه در صنایعی که برای اطمینان از کیفیت محصولات تولید شده یا ذخیره می شوند، نیاز به حفظ درجه حرارت در سطح خاصی دارند.

در اینجا برخی از کاربردهای خاص کولرهای صنعتی آکسیال آورده شده است:

  1. کارخانه ها: کولرهای صنعتی آکسیال معمولاً در کارخانه ها برای خنک کردن فرآیند تولید استفاده می شوند که می تواند گرمای زیادی تولید کند. این به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و خرابی ماشین آلات کمک می کند که منجر به کاهش زمان توقف و افزایش بهره وری می شود.
  1. انبارها: انبارها اغلب مقادیر زیادی کالا را ذخیره می کنند و نگهداری آنها در دمای ثابت برای جلوگیری از فساد مهم است. از کولرهای صنعتی آکسیال برای حفظ محیطی خنک و خشک استفاده می شود که می تواند به حفظ کیفیت محصولات در حال نگهداری کمک کند.
  1. کارگاه ها: از خنک کننده های صنعتی آکسیال در کارگاه ها استفاده می شود تا درجه حرارت را برای کارگرانی که ممکن است در حین کار با ماشین آلات یا انجام کارهای دستی در معرض دما و رطوبت بالا قرار گیرند، حفظ کنند.
  1. امکانات تولید: در تاسیسات تولیدی از کولرهای صنعتی آکسیال برای حفظ دمای ثابت محیط استفاده می شود که برای حفظ کیفیت و قوام محصولات در حال تولید اهمیت دارد.
  1. سالن های بدنسازی و فضاهای رویداد: از کولرهای صنعتی آکسیال در فضاهای بزرگ مانند سالن های ورزشی و فضاهای رویداد نیز استفاده می شود تا دما را برای افرادی که در حال ورزش یا شرکت در مراسم هستند، راحت نگه دارند.

به طور کلی، خنک کننده های صنعتی آکسیال در طیف گسترده ای از تنظیمات صنعتی و تجاری که در آن خنک سازی فضاهای بزرگ ضروری است استفاده می شود.

طراحی کولر Axial

هنگامی که به تجهیزات صنعتی فکر می‌کنیم، طراحی همیشه یکی از مهم‌ترین عوامل به‌شمار می‌آید. حالا تصور کنید یک سیستم سرمایشی مدل آکسیال با طراحی منحصر به فرد وابسته‌ی با شماست. این تجهیز با استفاده از استعداد مهندسان ما و همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی برتر، به یک ایده‌آل برای تجهیزات صنعتی شما تبدیل می‌شود. طراحی منسجم و زیبا، عملکرد بی‌نظیر، کیفیت بالا و کارایی بیشتر، همگی در این کولر آکسیال به یکدیگر متصل می‌شوند. 

با نصب این تجهیز، هرگاه درباره بهره‌وری و اثربخشی تجهیزات صنعتی خود دغدغه‌ای داشتید، نگرانی‌هایتان را فراموش کنید. درنتیجه، این کولر Axial به­ اقتصادی ترین و مناسب­ترین راه حل برای نیازهای صنعتی شما تبدیل می‌شود.

تکنولوژی این مدل کلرها

در فصل‌های گرم سال، کارخانه‌ها و سالن‌های بزرگ به دنبال راهی کامل برای سرمایش منطقه‌های عظیم خود هستند و سرماسان، بهترین راه حل است. کولر صنعتی آکسیال سرماسان به عنوان یک نقشه‌ی مثالی از خلاقیت و نوآوری، به بکارگیری تکنولوژی پیشرفته و کارآمد پرداخته است. این مدل کولر با طراحی ارگونومیک و مناسب، قدرتمندترین سیستم سرمایشی را برای کارخانه‌ها و سالن‌های بزرگ ارائه می‌دهد. با استفاده از یک موتور قدرتمند، کولر آکسیال سرماسان به میزان عالی و قابل ملاحظه از هوا عبور داده، دمای مناسب را نیز حفظ می‌کند.

علاوه بر این، سرماسان با استفاده از فناوری هوشمند، قادر به کنترل و تنظیم دما و رطوبت محیط است تا محیط کاری را برای کارکنان بهینه کرده و به کاهش هزینه‌های انرژی کمک می‌کند. در نتیجه، با استفاده از کولر Axial، کارخانه‌ها و سالن‌های بزرگ می‌توانند به کاملترین راه حل سرمایش مناسب برای فضاهای عظیم خود دست یابند.

پد کولر6 1024x768 - کولر صنعتی آکسیال

برای هر گونه مشاوره یا سوالی می توانید فرم زیر را کامل کنید

سوالات متداول کولر صنعتی آکسیال

کولر صنعتی آکسیال برای استفاده در فضاهای بزرگ مناسب است. این نوع کولر، به خاطر قابلیت ایجاد جریان هوای بالا و دوران سریع تر، برای خنک کردن فضاهای بزرگ و صنعتی، مانند کارخانجات، انبارها، سالن‌های ورزشی و غیره، بسیار موثر است.

کولر صنعتی آکسیال در شرایط آب و هوایی خاص نیز می‌تواند بسیار موثر باشد، اما باید توجه داشت که شرایط آب و هوایی می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد کولر داشته باشد.

انتخاب قدرت و ظرفیت مناسب برای کولر صنعتی آکسیال، به عواملی مانند اندازه فضا، تعداد افراد و تجهیزات موجود در فضا، شرایط آب و هوایی، و دمای مطلوب در فضا بستگی دارد.

20 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X