تجهیزات گلخانه صنعتی را چگونه تهیه کنیم؟کولر صنعتی سرماسان

تجهیزات گلخانه صنعتی را چگونه تهیه کنیم؟کولر صنعتی سرماسان

تجهیزات گلخانه صنعتی را چگونه تهیه کنیم؟کولر صنعتی سرماسان

تجهیزات گلخانه صنعتی یکی از ملزومات مهم هر گلخانه داری است که برای کشت بهتر و تولید با کیفیت تر محصولات به آن احتیاج دارد.

با توجه به رشد روزافزون جمعیت جهان، نیازمندی به روش‌های مدرن و صنعتی در حوزه کشاورزی برای بهره‌برداری بهینه و افزایش راندمان تولید محصولات به شدت احساس می‌شود. در این راستا، گلخانه‌های صنعتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای مدرن برای دستیابی به این هدف معرفی می‌شوند. طراحی و ایجاد یک گلخانه مدرن نیازمند شناخت دقیقی از تجهیزات مورد نیاز است.

از تجهیزاتی مانند سیستم‌های تهویه‌، نورپردازی و آبیاری هوشمند، کنترل دما و رطوبت، نظام مدیریت محیطی هوشمند و سیستم‌های هوشمند کنترل پیشرفته تا تکنولوژی‌های نوین پرورش و حفظ محیط زیست و بالا بردن کیفیت محصولات، می‌توان اشاره کرد. استفاده از تجهیزات پیشرفته در گلخانه‌های صنعتی، به ما امکان می‌دهد تا به درستی و به‌طور مطلوبی به نیازهای مختلف گیاهان بپردازیم و شرایطی لازم برای رشد و توسعه بهتر آنها فراهم کنیم.

با خرید و استفاده از بهترین تجیهزات گلخانه صنعتی علاوه بر افزایش بازده و درآمد، آسیب به محیط زیست نیز از بین خواهد رفت.

گلخانه صنعتی چیست؟

تجهیزات گلخانه صنعتی مهم است اما قبل از آن ، نیاز است تا با ساخت گلخانه و ساختمان و کاربرد آن آشنا شویم. امروزه، گلخانه فضایی محصور است که به منظور پرورش انواع مختلف گیاهان در فصول مختلف سال به کار می‌رود.

در روزهای تابستانی و زمستانی، که دمای هوای خارج بسیار بالا یا پایین و نیز نوسانی است، دما و رطوبت هوای درون آن، با کمک گرفتن از تجهیزات گلخانه صنعتی در محدوده ای مناسب حفظ می‌شود. بدین ترتیب، امکان رشد گیاهان، بدون مشکل به وجود می‌آید.

ملزومات و تجهیزات گلخانه صنعتی - تجهیزات گلخانه صنعتی را چگونه تهیه کنیم؟کولر صنعتی سرماسان
لیست تجهیزات گلخانه صنعتی

لیست تجهیزات گلخانه صنعتی

ساختمان و پوشش گلخانه صنعتی

علاوه بر اسکلت، که غالبا از جنس میله‌های فلزی است، گلخانه دارای پوششی به منظور حفظ دما و رطوبت است. این پوشش می‌تواند پلاستیکی، نایلون ضخیم و یا شیشه ای باشد.

سیستم‌های کاهش دما

از مهم ترین تجهیزات گلخانه صنعتی، سیستم خنک کننده می‌باشد. در روزهای شدیدا گرم تابستانی که دمای محیط اطراف بین 30 تا 40 درجه سانتی گراد متغیر است، دستگاه‌های خنک کننده، دمای درون گلخانه را کاهش می‌دهند تا آسیبی به گیاهان نرسد.این نوع از تجهیزات گلخانه صنعتی، مزیت کشت و تولید محصول در زمستان را به همراه دارند. تولید محصولاتی باکیفیت و تازه و عرضه آنها به بازار، در فصلی که دیگر کشاورزان، محصولی برای برداشت ندارند!

یکی از مهم‌ترین سیستم‌های گرمایشی برای گلخانه، کوره هوای گرم است که به آن هیتر گلخانه ای و بخاری گلخانه نیز می‌گویند.

از مهم ترین تجهیزات گلخانه صنعتی: سیستم‌های آبیاری و تامین رطوبت

نمی‌توان حین بررسی تجهیزات گلخانه صنعتی، سیستم‌های آبیاری و رطوبت ساز را فراموش کرد. در شرایطی که هوای بیرون بسیار خشک و برای گیاهان خطرناک است، این دستگاه‌ها کاربرد خود را ارائه می‌دهند.

جلوگیری از هدررفت آب، تامین آب مورد نیاز گیاهان و جلوگیری از توقف رشد و تولید محصول آنها، امکان آبیاری کمتر و برنامه ریزی شده و نگهداری از گیاهان بسیار حساس، مزایای مهم سیستم‌های آبیاری و رطوبت سازهای مدرن است. از شاخص ترین آنها می‎‌توان انواع سیستم‌ مه‌ پاش مانند پنکه‌ مه‌ پاش را عنوان کرد.

تجهیزات گلخانه صنعتی - تجهیزات گلخانه صنعتی را چگونه تهیه کنیم؟کولر صنعتی سرماسان
تجهیزات ساخت گلخانه – سرماسان

بستر نگهداری گیاهان

روش های جدید کشاورزی گلخانه‌ای، به صورت عمودی و یا افقی فشرده کار می‌کنند. در هر صورت، برای کشت و نگهداری گیاهان، نیاز به بستر و خاک مناسب، مانند قفسه های افقی، طناب های آویزی و مکعب های زمینی می‌باشد.

سیستم‌های مدیریت و پایش اتوماتیک

یک مزیت مهم و قابل توجه گلخانه، امکان کنترل آن به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به فعالیت دستی و انسانی، با کمک ابزارهای مدرن و تجهیزات گلخانه صنعتی است.

سیستم‌های مدیریت و تنظیم خودکار دما، رطوبت هوا، رطوبت خاک، نور محیط و ترکیب گازهای هوا می‌توانند حین ساخت گلخانه نصب شوند تا به شما در مدیریت و برنامه ریزی، کمک شایانی نمایند.

خرید و قیمت تجهیزات گلخانه صنعتی

بدیهی است که برای ساخت گلخانه و تهیه تجهیزات گلخانه صنعتی، انتخاب برندی مناسب و مشورت با متخصصان این عرصه ضروری است. اطمینان از اعتبار برند مد نظر، آینده، کیفیت محصولات و درآمد حاصله از کسب و کار شما را تضمین خواهد کرد.

به همین علت، شرکت سرماسان در کنار شماست، تا بهترین کیفیت محصولات را تجربه کنید. سرماسان با در اختیار داشتن بهترین متخصصان سطح کشور و دارا بودن معتبرترین مجوزها در کنار استانداردهای روز دنیا، آماده تولید و عرضه تجهیزات گلخانه صنعتی و دیگر محصولات سرمایشی است.

در این مطلب، ساخت گلخانه صنعتی، تجهیزات گلخانه صنعتی و بهترین برند محصولات سرمایشی و گرمایشی را بررسی کردیم. امید است توانسته باشیم شما را قدمی به داشتن بهترین گلخانه صنعتی نزدیک کنیم.

? دانلود فایل PDF همین محتوا

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X