برای استفاده صنعتی و گلخانه ها، کولر آبی بهتر است یا گازی؟

برای استفاده صنعتی و گلخانه ها، کولر آبی بهتر است یا گازی؟

برای استفاده صنعتی و گلخانه ها، کولر آبی بهتر است یا گازی؟

کولر آبی یا گازی، سوالی است  که در مناطق صنعتی یا گلخانه برای مصارف مانند گرمایش، سرمایش، رطوبت زدایی و یا رطوبت سازی استفاده می شود. در این بین، کولر آبی صنعتی دستگاه های تهویه مطبوع هستند که به منظور رسیدن به دمای مطلوب به ویژه در مناطق بزرگ مانند گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به ویژگی های کولر صنعتی، کولر گلخانه و فن تهویه برای استفاده صنعتی و گلخانه ها می پردازیم.

کولر صنعتی

به طور کلی، انواع کولرهایی که می توانند بالاترین عملکرد را با کمترین مصرف انرژی نشان دهند برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در حین انتخاب نیز می توان گفت که از بین انواع کولرگازی، انتخاب مدل هایی که مناسب ترین نوع برای محیط هستند، صحیح تر است. این مدل های کولر گازی به اندازه یک کولر گازی صنعتی به وسیله چند دسته بندی مختلف ارزیابی می شوند. به همین دلیل می توانیم انواع کولر گازی صنعتی را به شرح زیر فهرست کنیم؛

  • کولر صنعتی گازی هوا خنک
  • کولر گازی صنعتی عمودی آب خنک
  • کولر گازی روی پشت بام

در این بین، برندهای مختلف می توانند مدل های مختلفی را به خصوص از نظر طراحی توسعه دهند. به همین دلیل می توان گفت که مدل های کولر گازی صنعتی در حال حاضر نسبت به گذشته از حوزه کاربری بسیار گسترده تری برخوردار هستند. از کولر صنعتی می‌توان در حوزه‌های مختلف مانند زیر استفاده کرد؛

  • مراکز خرید
  • اتاق های کنفرانس
  • اتاق های سرور و سیستم
  • کارخانه ها
  • کارگاه ها
  • انبارها
  • گاراژها
  • فروشگاه های بزرگ
  • پانل ها
  • زیرزمین ها
  • موزه ها
  • فرودگاه ها
  • گلخانه ها

گاهی مناطق صنعتی فقط نیاز به خنک شدن دارند. در چنین مواردی می توان گفت که انواع کولر صنعتی تبخیری در اولویت هستند. این سیستم های خنک کننده که با مصرف انرژی بسیار کمتر می توانند حداکثر کارایی را از خود نشان دهند، با سهولت نگهداری و استفاده به میدان می آیند. بنابراین حوزه های استفاده از کولرهای صنعتی در سیستم های خنک کننده فوق الذکر بسیار گسترده است.
سیستم های تهویه مطبوع نیز که اصول کار متفاوتی دارند از محصولاتی هستند که در این دسته ارزیابی می شوند. عناصری مانند ویژگی های فنی برتر، ویژگی نصب سریع و آسان استفاده از این سیستم های تهویه مطبوع را آسان می کند. علاوه بر این، این محصولات را می توان در سازه های چند طبقه یا سازه های یک طبقه بسیار گسترده استفاده کرد. امکاناتی مانند سهولت در نصب یا نگهداری آسان نیز به این نسل جدید سیستم های تهویه مطبوع اضافه شده است.
در حال حاضر، انواع کولر گازی پنلی به ویژگی های دلپذیر تری مجهز شده اند و به همین دلیل این گروه های کالایی از جمله سیستم های تهویه مطبوع هستند که در مراکزی مانند گلخانه ها به چشم می خورند. لازم به ذکر است که کولر گازی عمر بسیار طولانی دارد، به خصوص اگر مدل محصولی با تجهیزات فنی برتر از نظر کیفیت استفاده شود.

مزایای انواع کولر صنعتی گازی

شما می توانید مدل های مختلفی از کولر صنعتی گازی را در بازار پیدا کنید. خواص آنها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. با این حال، مزایای ارائه شده توسط این نوع کولر گازی مشابه است. می توانید نگاهی گذرا به این مزایا بیندازید؛

  • عملکرد بسیار بی صدا
  • عملکرد بدون لرزش
  • صرفه جویی در انرژی
  • نصب و نگهداری بسیار آسان
  • استفاده راحت
  • کنترل آسان دما و رطوبت
  • دارای ویژگی عملکرد تمام اتوماتیک
  • محصولاتی با گاز مبرد سازگار با محیط زیست نیز موجود است.
fan 768x432 1 - برای استفاده صنعتی و گلخانه ها، کولر آبی بهتر است یا گازی؟
برای استفاده در گلخانه ها، کولر آبی مناسب‌تر است یا کولر گازی؟

کولر گلخانه

شرایط آب و هوایی که محصول شما در آن رشد می کند تاثیر زیادی بر کیفیت و عملکرد تولید شده دارد. اگر رطوبت گلخانه خیلی زیاد باشد، گیاهان در معرض خطر کپک زدن هستند. دمایی که بیش از حد از پارامترهای محصول ایده آل منحرف می شود، سیستم ایمنی گیاه را ضعیف می نماید. بنابراین ایجاد یک آب و هوای مطلوب و پایدار ضروری است. کولر گلخانه دمای ثابت، رطوبت هوا و هوای تازه را در گلخانه شما تضمین می کند.

دمای پایدار برای یک محصول سالم

دمای برگ، یکی دیگر از عوامل مهم در رشد گیاه است. شرایط دمایی مطلوب بسته به روز و شب و نوع گیاه متفاوت است. کولر گلخانه می تواند دمای برگ گیاه را تا دمای مناسب خنک کرده یا هوای خنک را با گرمای هدر رفته گلخانه مخلوط کند تا گیاهان در دمای دلخواه باشند. تنظیم سطح رطوبت هوای مناسب برای محصول می تواند یک چالش واقعی باشد. به این دلیل که سطح تعرق گیاهان با رشد و گلدهی تغییر می کند. کولر مخصوص گلخانه قادر است به تدریج سطح رطوبت را برای رشد مطلوب تنظیم نماید.

سطح تعرق بهینه به لطف جریان هوای کنترل شده

توزیع جریان هوا در گلخانه برای رشد و نمو گیاهان بسیار مهم است. بدون جریان هوا، حفره های هوا در زیر برگ ها تشکیل می شود که از تعرق گیاه جلوگیری می کند. جریان بیش از حد هوا نیز برای رشد گیاه مضر است. کولر گلخانه با تامین کنندگان پیشرو کانال های توزیع هوا کار کرده تا از آب و هوا و سرعت هوا در گلخانه شما اطمینان حاصل نماید.
هدف از فناوری کاهش دمای هوا در گلخانه به 22 تا 24 درجه در آب و هوای گرم در تابستان و دستیابی به راندمان بالا در کشورهای دارای آب و هوای سرد است. برای این کار از سیستم پنجره ای استفاده نمی شود. هوای گرفته شده از بیرون با استفاده از پد خنک کننده از طریق یک اتاق دربسته با برزنت های نصب شده در زیر ناودان به داخل گلخانه داده می شود. مقداری از هوای عرضه شده به گلخانه با تهویه مطبوع وسط فن های روی سقف گلخانه بر اساس مقادیر کنترل آب و هوا به بیرون هدایت شده و قسمت دیگر به اتاق بسته بازگردانده می گردد و در سیستم گردش خون ادغام می گردد. دمای مطلوب هوای مورد نظر گیاه 24 درجه در روز و 18 درجه در شب است. با استفاده از کولر گلخانه می توان هوای گلخانه را تحت کنترل کامل قرار داد.

گلخانه ها برای چه منظوری به سیستم فن تهویه نیاز دارند؟

سیستم تهویه در گلخانه ها دارای چهار عملکرد مختلف است؛

  • کنترل دما
  • گردش هوا
  • کنترل رطوبت
  • تبادل دی اکسید کربن و اکسیژن

یکی دیگر از دلایل مهم تهویه، مقاومت در برابر گرده افشانی و آفات است. گیاهان در محیط رشد طبیعی خود از باد برای پخش گرده خود استفاده می کنند. هوادهی برای حرکت گیاهان و انتشار گرده در گلخانه لازم می نماید. تهویه نامناسب برای پرورش آفات و آسیب رساندن به محصولات کشت شده کافی بوده؛ لذا استفاده از فن تهویه ضروری به نظر می رسد. اندازه گلخانه عامل مهمی برای سیستم های فن تهویه طبیعی و مکانیکی است. بسته به اندازه گلخانه ممکن است از یک یا چند فن استفاده شود.

از فن تهویه مکانیکی چگونه استفاده می شود؟

سیستم فن تهویه مکانیکی در سیستم های تهویه گلخانه با قرار دادن فن ها در نقاط خاصی به منظور دفع هوای گرم بالارونده انجام می شود. این به معنای ایجاد خلاء است که هوای خنک تری را از طرفین گلخانه می گیرد. هنگامی که تهویه مکانیکی به درستی طراحی گردد، دمای گلخانه داخلی را در مکان ها و شرایط آب و هوایی مختلف به طور مطلوب حفظ می کند.

فن تهویه طبیعی در گلخانه چگونه ساخته می شود؟

فن تهویه طبیعی، به طیف وسیعی از تهویه سقف و دیوارهای جانبی نیاز دارد. با افزایش دما در فضای داخلی گلخانه، هوای گرم افزایش یافته و از دریچه های سقف خارج می شود. این بدان معنی است که خلاء ایجاد می کرده و هوای سرد را از دریچه های دیواره جانبی نزدیک به زمین به داخل گلخانه می کشد. در سیستم تهویه طبیعی هوا در عرض گلخانه حرکت می کند. از آنجایی که در این سیستم ها نیازی به فن نیست، هزینه های عملیاتی نیز در مقایسه با سیستم های مکانیکی که انرژی بسیار بیشتری مصرف می کنند کاهش می یابد.

pic - برای استفاده صنعتی و گلخانه ها، کولر آبی بهتر است یا گازی؟
خرید و قیمت کولر صنعتی برای گلخانه

چگونه کولر آبی تبخیری را انتخاب کنیم؟

کولرهای آبی تبخیری ابزارهای خنک کننده اقتصادی و موثری هستند. علاوه بر مصارف خانگی، در تاسیسات تولید صنعتی نیز کاربرد وسیعی دارند. با این حال، هنگام خرید یک کولر صنعتی تبخیری، بر خلاف کولرهای خانگی، باید توصیه های خاصی را در نظر بگیرید. تنها در این صورت است که می توانید مناسب ترین کولر را برای خود و منطقه تولید خود خریداری کنید.

چیلر کولر آبی تبخیری صنعتی چیست؟

کولر صنعتی آبی تبخیری یک سیستم خنک کننده بر اساس روش تبخیر است. به عنوان یک اصل کار، هوا در داخل دستگاه روی یک پد مرطوب گردش می کند. با تبخیر، هوای گرم آب مولکولی را می‌بلعد. این کار باعث خنک شدن هوا نیز می شود. پس از آن هوای سرد از دستگاه خارج شده و با این روش طبیعی خنک سازی فراهم می گردد.
عناصری که برای دستگاه مناسب باید در نظر گرفته شوند؛

  • نام تجاری
  • فن آوری
  • سخت افزار و قطعات
  • دوام
  • خدمات پس از فروش
  • تعمیر و نگهداری

کولر صنعتی آبی تبخیری را می توان برای بسیاری از مناطق کاربردی استفاده کرد. قبل از خرید، فکر کنید که برای چه هدفی از دستگاه خود استفاده خواهید کرد و اینکه آیا محصول ارائه شده می تواند این هدف را پوشش دهد یا خیر. همچنین باید اندازه ناحیه ای را که می خواهید خنک کنید با قدرت دستگاه مقایسه کنید. بنابراین، از خرید محصولی که به آن نیاز ندارید یا پرداخت هزینه اضافی برای ظرفیت غیر ضروری خودداری نموده اید.

ویژگی های فنی یک کولر صنعتی آبی تبخیری خوب

ندانستن ویژگی های یک محصول با کیفیت ممکن است مصرف کننده را به سمت خرید کولر صنعتی تبخیری ارزان قیمت سوق دهد. توجه به ویژگی های زیر قبل از خرید کولر آبی تبخیری صنعتی ضروری است.
استاندارد خنک کننده بالا – یک خنک کننده خوب نه تنها در چند دقیقه شروع به خنک شدن می نماید، بلکه محیط را با سرعت بالای حداقل 10 تا 12 درجه خنک می کند.
پوشش گسترده – خنک کننده های کارآمد با عملکرد بالا می توانند تا 2500 متر مربع را خنک کنند (بسته به برخی عوامل).
فن های پرسرعت و پدهای خنک کننده بزرگ – فن ها و پدهای خنک کننده بزرگ و ضخیم مهم ترین عناصر برای عملکرد خوب دستگاه هستند.
قطعات با کیفیت برتر برند- دستگاه‌هایی که از قطعات مارک دار استفاده می‌کنند و به کیفیت خوب شناخته شده‌اند، برای مدت طولانی بدون افت به کار خود ادامه می‌دهند.
دوام – یک دستگاه خوب دارای بدنه ای عایق بوده که در برابر خوردگی و ضربه مقاوم است. این دوام باعث افزایش عمر محصول نیز خواهد شد.
تعمیر و نگهداری – همیشه فرکانس نگهداری کولر خود را یاد بگیرید. یک دستگاه با کیفیت لزوماً به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. با این حال، شما می توانید آن را در فواصل زمانی معینی در طول سال انجام دهید تا عمر محصول تان افزایش یابد.
مصرف کم انرژی – کولرهای آبی تبخیری برق کمتری مصرف می کنند. اما مصرف کم برق در دستگاه های معادل یکی از اصلی ترین ویژگی های کولر آبی تبخیری صنعتی با کیفیت محسوب می شود. وقتی صحبت از سرمایش می شود، مصرف برق در حداکثر سطح است. صرفه جویی به دست آمده با کولرهای آبی تبخیری بر این اساس به حداکثر سطوح خواهد رسید.
سازگار با محیط زیست – کولرهای آبی تبخیری صنعتی که با استفاده از مکانیک تبخیر خنک می شوند، به طور طبیعی دوستدار محیط زیست هستند. اما محصولات تولید شده با در نظر گرفتن عناصر دیگر در چارچوب طبیعت از کیفیت مهمی برخوردارند.

خرید کولر صنعتی، کولر گلخانه و فن تهویه

در هنگام خرید کولر صنعتی، کولر گلخانه و فن تهویه، مطمئن شوید که دستگاه شما تمام گارانتی های لازم را دارد. در این مرحله، کسانی که سعی در فروش محصولی با استاندارد پایین با پیشنهادات گارانتی جذاب دارند، نباید مورد اعتماد قرار گیرند. کولرهای آبی تبخیری صنعتی، ابزارهای خنک کننده موثر و اقتصادی هستند. در عین حال، راه حل های سبز سازگار با محیط زیست بوده که به محیط زیست آسیب نمی رسانند. برای اینکه در هنگام خرید کولر آبی تبخیری صنعتی انتخاب خوبی داشته باشید باید فاکتورهایی را که در بالا ذکر شد در نظر بگیرید.

امتیاز دهید

2 نظر

  • بهترین کولر برای گلخانه‌ها، پد کولر هستش که سرمای خوبی میده به سالن گلخانه و محصول نه نابود میشه و نه ناقص! پد کولر چون پد سلولزی داره بهترین انتخاب برای گلخونه‌ها هست و رضایت بخشه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X