صفر تا ۱۰۰ کولر سلولزی + فیلم و قیمت

صفر تا ۱۰۰ کولر سلولزی + فیلم و قیمت

صفر تا ۱۰۰ کولر سلولزی + فیلم و قیمت

آشنایی با کولر آبی سلولزی و مزیت‌هایش 

کولر آبی همواره یکی از مهم‌ترین راهکارها برای خنک کردن محیط بوده و تاثیر نبودنش را همه ما حس کرده‌ایم! نسل قدیم کولرهای آبی با استفاده از پوشال سرمایش محیط را ایجاد می‌کرد و حالا امروز با نسل جدید کولرهای آبی و کولرهای صنعتی ، استفاده از پد سلولزی باعث شده بازدهی بالایی جهت خنک‌سازی محیط را شاهد باشیم و همچنین مصرف آب نیز به صورت قابل توجه‌ای کاهش یابد.

          بیشتر بخوانید: پد سلولزی چیست؟

در ادامه این مطلب «مجله سرماسان» با کولر آبی سلولزی و نوع کارکرد کولر پوشالی و کولر سلولزی آشنا می‌شویم.

به طور معمول امروزه هر چه بیشتر به فصل گرما سال نزدیک می شویم، مطمئنا شما به دنبال سیستم‌های سرمایشی می‌روید. امروزه سیستم های خنک کننده ی زیادی طبق تکنولوژی روز به وجود آمده است، که می توانند در برابر گرماهای طاقت فرسای گرما در بعضی مناطق مقاومت کنند.

برای همین، می‌توانید از کولرهای سلولزی در مناطق گرم و خشک استفاده کنید. اینگونه کولرها با عبور دادن آب و باد از روی یک واسطه ی تبخیری، باعث می‌شود که هوای خنکی در محیط پخش شود. به طور معمول واسطه های تبخیری به دو نوع تبدیل می‌شوند که شامل، پد سلولزی و پد پوشالی می‌باشد.

کولر آبی سلولزی - صفر تا ۱۰۰ کولر سلولزی + فیلم و قیمت
صفر تا ۱۰۰ کولر سلولزی + فواید و قیمت

کولرهای آبی

با توجه به نوع واسطه های تبخیری، کولرهای ابی به دو گروه تقسیم می شوند که شامل کولر های آبی سلولزی و کولر های آبی پوشالی یا همان معمولی می‌باشند.

          بیشتر بخوانید: انواع کولرهای آبی سلولزی سرماسان

کارکرد کولر پوشالی و کولر سلولزی به چه صورت می‌باشد؟

کولر آبی معمولی که در آن‌ها از پوشال استفاده می شود قدمت بیشتری نسبت به کولرهای سلولزی دارند. کولرهای پوشالی در دسته‌ی قدیمی کولر های ابی قرار می‌گیرند.

به طور کلی واسطه‌ی تبخیری که در این نمونه کولر به کار رفته است، از نوع پوشال می باشد. امروزه یک جایگزین مناسب برای پوشال به وجود آمده است که شامل پدهای سلولزی هستند. این پدها در ساختار کولر های آبی به کار می روند.

این نکته را باید توجه داشته باشید که نحوه عملکرد کولر سلولزی همانند کولر پوشالی می‌باشد و تنها فرق بین این دو کولر به صورت تراکم پدها می‌باشد.

اما به طور معمول ویژگی‌هایی که کولر سلولزی دارند باعث شده است که یک رقیب سر سخت برای کولر های آبی پوشالی و یا معمولی شوند؛ که بسیاری از کاربران در زمان خرید در بین این دو گونه کولر تردید پیدا می‌کنند.

در ادامه مطلب ویژگی های برتر پدهای سلولزی در نصب کولر را برای شما کاربران گرامی قرار داده‌ایم تا با توجه با ویژگی این دو کولر بتوانید به راحتی کولری که مناسب شما و شرایط‌تان باشد را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که این پدها بسته به نوع کاربری و صنایع موردنظر، کارکرد خود را داشته و در هر کدام از شرایط مورداستفاده، مزیت‌های خود را دارد.

مزیت‌های استفاده از پدسلولزی در گلخانه‌ها را می‌توان «تامین سرمای لازم»، «ایجاد هوای مطبوع در گلخانه»، «افزایش قابل توجه بازدهی و رشد محصول»، «عدم ایجاد و رشد هرگونه قارچ و باکتری» نام برد.

در محیط‌های خانگی و صنعتی نیز، «ایجاد سرمایش موردنظر کاربر»، «عدم ایجاد حساسیت»، «افزایش راندمان کاری در محیط‌های کاری»، «رشد میزان بازدهی در خنک‌سازی محیط» از جمله مزیت‌های پدسلولزی است.

همچنین این پدها در مرغداری‌ها نیز قابل استفاده است که «تامین سرمایش موردنیاز حیوانات»، «پرورش مناسب مرغ‌ها»، «عدم وجود گرد و غبار»، «افزایش میزان کیفیت تخم‌مرغ‌ها» و… مزیت‌های استفاده از این محصول می‌باشد.

پد سلولزی کولر آبی - صفر تا ۱۰۰ کولر سلولزی + فیلم و قیمت
پد سلولزی کولر آبی

نحوه کارکرد پدهای سلولزی در کولر

امروزه پدهای سلولزی که در کولر ها تعبیه شده است، از ورقه‌های نازک، منظم و موج‌دار که از جنس سلولز می‌باشند تشکیل شده‌اند. این پدها باعث رطوبت پذیری بالایی می‌شوند.

به دلیل قابلیت جذب بالای رطوبت در ورقه های این پد سلولزی باعث می شود که هوای خنک تری در محیط به وجود آورد، همچنین این هوای خنک می تواند ماندگاری بیشتری نسبت به کولرهای پوشالی داشته باشد.

این پد سلولزی با جذب بالای آب، باعث می‌شود که پدها کاملا مرطوب شوند؛ و زمانی که هوای گرم و خشک وارد این پدها می‌شود را با رطوبتی که در خود حفظ کرده اند مبادله کنند، این عامل تبخیر سازی باعث می شود که هوای بسیار خنکی در محیط به وجود بیاید.

فواید استفاده از کولر سلولزی

عواملی که باعث شده است این کولر نسبت به رقبای خود در بازار دارای محبوبیت بیشتری باشد شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. راندمان و خنک سازی با استفاده از پدهای سلولزی به دلیل افزایش جذب آب بالاتر نسبت به کولرهای پوشالی می‌باشد. این جذب آب اینگونه است که راندمان کولر بیش از ۸۰ درصد می‌باشد.
  2. پدهای سلولزی به دلیل ساخت منظم و مستحکمی که دارند، با مرور زمان دچار تغییر شکل نمی‌شوند.
  3. ساختاری منظمی که در پدهای سلولزی وجود دارد باعث می‌شود که به طور یکنواخت آب را بر روی سطح پخش کند و باعث ایجاد هوای خنک می‌شود.
  4. به طور معمول پدهای سلولزی از جنس آلومینیوم و همچنین گالوانیزه هستند، که همین عامل باعث شده تا مقاومت بالایی در برابر آب و همچنین آکسیداسیون داشته باشند. همین ویژگی باعث می‌شود که طول عمر و کارکرد کولرهای سلولزی افزایش پیدا کند.
  5. یکی از تفاوت های بارز بین پدهای سلولزی با پوشالی به صورتی می باشد که پدهای سلولزی عمر بیشتر دارند و نیاز به تعویض سریع آن ها نمی‌باشد.
  6. موادی که در ساخت پدهای سلولزی به کار گرفته است قابل تجزیه می‌باشند، و همین عامل باعث می شود که هیچ آلاینده‌ای و یا مواد سمی تولید نشوند. شما با استفاده از این پدهای سلولزی در حفظ محیط زیست کمک می‌کنید.
  7. مزیت دیگر این سیستم سرمایشی به صورتی می‌باشد که باعث جلوگیری حمل قطرات آب به محیط می‌شود.
  8. زمان راه انداری این کولر شما هزینه‌ی کمتری نسبت به کولر های پوشالی پرداخت می‌کنید.
  9. راه اندازی کولرهای سلولزی نسبت به کولرهای پوشالی سریع‌تر می‌باشد.
  10. زمان پخش هوا توسط سیستم های سلولزی هیچگونه باکتری و قارچ مضری در هوا پخش نمی‌شود.
  11. پدهای سلولزی از خاصیت‌های مویینگی در نقاط خشک جلوگیری می‌کند.
  12. فرایند رسوب گذاری در کولرهای سلولزی با سرعت بسیار پایین تری نسبت به کولرهای پوشالی می‌باشد.

تفاوت کارکرد بین کولرهای سلولزی و کولرهای
پوشالی

کولرهای آبی معمولی با سلولزی فقط در واسطه‌های تبخیری تفاوت ندارند بلکه چند تفاوت اساسی بین عملکرد کولرها نیز وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

  • عدم جمع شدن آب در سیستم سلولزی
    پدهای که در کولرهای سلولزی تعبیه می شوند از جمع شدن آب در درون کولر جلوگیری می‌کنند و همین عامل باعث می‌شود که خطرات احتمالی موتور کولر را کاهش دهند، چون آبی که جذب می‌شود به صورت پایین ریزش می‌کند.
  • صرفه جویی در انرژی با استفاده از سیستم سلولزی
    هرچه قدرت خنک سازی در سیستم سلولزی بیشتر شود، میزان برقی که مصرف می‌کند به همان اندازه کاهش پیدا می‌کند.
  • شستشوی راحت پدهای سلولزی
    تفاوت بارزی که پدهای سلولزی نسبت به پوشالی دارند شستشوی راحت آن‌ها می باشد، بدون این که این پدها تغییر حالت دهند.

قیمت کولر سلولزی

شرکت سرماسان، تولیدکننده کولرهای سلولزی صنعتی می‌باشد که این کولرها را در ۲ مدل «کولر صنعتی سانتریفیوژ» و «کولر صنعتی آکسیال» تولید و عرضه می‌نماید که با توجه به نوع کاربری خود قیمت‌های متفاوتی دارند.

با توجه به نوسانات بازار و تغییر مواد مورداستفاده در این کولرها، قیمت کولر آبی سلولزی نیز تغییر داشته است اما رنج نرخ‌ها بسته به نوع و ظرفیت آن‌ها، از ۲۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۵۲ میلیون تومان ادامه دارد.

برای اطلاع از قیمت روز و خرید کولرهای صنعتی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان سرماسان به صورت کامل و رایگان شما را راهنمایی نمایند و ویژگی کولر صنعتی را بدانید.

مجله سرماسان

امیدواریم اطلاعات مفیدی در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه سایت، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید

2 نظر

  • تو کولرهای آکسیال هم از این پدهای سلولزی استفاده میشه؟ یا از پوشال استفاده میکنن

    • سلام و درود.
      بسته به شرکت و برند انتخابی داره! شرکت سرماسان در تمام محصولات خود از پدهای سلولزی استفاده می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X