تفاوت پنکه آبی با کولر آبی

تفاوت پنکه آبی با کولر آبی

تفاوت پنکه آبی با کولر آبی

پنکه آبی دستگاهی است جهت خنک کردن محیط، که به آن پنکه مه پاش نیز می‌گویند. این سیستم آب را به ذرات بسیار ریز و پودری تبدیل کرده و باعث می‌شود رطوبت و خنکی خوبی را حس کنیم. 💙

پنکه آبی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرمایش محیط و تامین رطوبت کافی، یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های زندگی امروز است. مکان‌های بسیاری هستند که به دلیل تجمع افراد و یا فعالیت انجام شده درون آن‌ها، نیاز به سرمایش، رطوبت و تهویه هوا دارند. یکی از بهترین راه حل‌ها برای این موضوع، پنکه مه‌پاش می‌باشد.

پنکه آبی یا همان پنکه مه‌پاش ، با سیستم منحصر به فرد خود، توانایی کاهش دما و افزایش رطوبت هوا را به طور همزمان ارائه می‌دهد. کارایی این دستگاه نیز به علت سیستم نوین آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. اگر علاقه مندید که درباره پنکه آبی و ویژگی‌ها، مزایا و قیمت آن اطلاعات کسب کنید، در ادامه با مجله سرماسان همراه باشید.

پنکه مه‌پاش و کاربرد آن چیست؟

سابقا، یکی از لوازم الزامی و ضروری برای هر خانه و محل سکونتی، کولر یا پنکه بود که عملا تنها راه خنک کردن محیط در یک روز گرم به شمار می‌رفت. پیشرفته ترین مدل رایج آن نیز کولر گازی بود که در سیستم سرماسازی، تفاوت خاصی با کولر و پنکه‌های دیگر نداشت.

اما پنکه آبی که دستگاهی مدرن در عرصه سرمایش به حساب می‌آید، عملکردی متفاوت دارد. اساس کار آن علاوه بر تولید باد، بر تولید “مه” استوار است. پدیده‌ای که سال‌هاست در طبیعت و مراتع به عنوان کولر طبیعی کره زمین شناخته می‌شود!

در واقع این دستگاه کولری است، که در قسمت جلویی خود (محل خروج باد)، آب را به صورت قطرات بسیار ریز (همان چیزی که با عنوان “مه” می‌شناسیم) خارج می‌کند. در نتیجه این عمل، خنکای بسیار مطلوبی در محیط احساس می‌شود. همچنین از عوارض و بیماری‌های به وجود آمده به دلیل خشکی هوا نیز جلوگیری می‌شود.

تفاوت پنکه آبی با کولر آبی در چیست؟!

این موضوع، سوال رایجی است که مشتریان گرامی مطرح می‌کنند. برای دریافت پاسخ آن، باید به ساختار این دو دستگاه توجه کرد.

کولر آبی، آب را صرفا برای خنک کردن هر چه بیشتر هوای خروجی استفاده می‌کند. یعنی آب ورودی به کولر آبی، تمام و کمال درون آن باقی می‌ماند و صرفا با هوای خارج شده تماس دارد و دمای آن را پایین می‌‌آورد.

اما عملکرد پنکه مه‌پاش این‌گونه نیست. این دستگاه، آب ورودی را به صورت قطرات ریز و پودری خارج می‌کند. یعنی برخلاف کولر‌های آبی که فقط باد سرد خارج می‌کنند، کولر مه پاش هم باد سرد و هم مه سرد ایجاد کرده و به محیط وارد می‌کند. مشخص است که این موضوع باعث افزایش سرمایش و بازده دستگاه می‌شود.

میست فن e1660223205878 282x300 - تفاوت پنکه آبی با کولر آبی
نمونه پنکه آبی یا پنکه مه پاش سرماسان

مصرف انرژی پنکه مه‌پاش چگونه است؟ آیا تولید مه انرژی بر نیست؟

باید دقت کرد که آب وارد شده به مخزن سیستم، به صورت بهینه مصرف می‌شود. دلیل این امر آن است که مه خارج شده، به سرعت در محیط پراکنده می‌شود و هوا را خنک کرده و رطوبت را افزایش می‌دهد؛ بنابراین نیازی به فعالیت یکسره دستگاه نیست.

بنابراین به طور کلی، مصرف انرژی آن به شکل قابل توجهی پایین و بهینه است. البته توجه داشته باشید که این موضوع به برند تولید کننده و نیز عرضه کننده دستگاه نیز مرتبط است. حال این سوال پیش می‌آید که “بهترین عرضه کننده پنکه مه‌پاش چه شرکتی است؟”.

شرکت سرماسان ، با بیش از یک دهه فعالیت مداوم و موفقیت آمیز در عرصه تولید و عرضه محصولات سرمایشی، بهترین عرضه کننده مه پاش خانگی و صنعتی است. اگر قیمت دستگاه، دوام و کیفیت و نیز مصرف انرژی آن برای شما مهم است، مراجعه به سرماسان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تجربه ما، مهر تایید ماست؛ با سرماسان تماس بگیرید!

چرا پنکه مه‌پاش؟ مزایای آن چیست؟

دلایل بسیاری برای انتخاب این سیستم سرمایشی به جای دستگاه‌های مشابه وجود دارد.

همان‌گونه که بالاتر عنوان کردیم، صرفه جویی در مصرف برق و آب از مهم‌ترین مزیت‌های آن است که باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های انرژی شما می‌شود.

سرمایش مطلوب و پربازده، تهویه هوای محیط و از بین بردن بوهای نامطلوب و گرد و غبار و نیز تنظیم رطوبت فضا هم مزایای دیگر سیستم مه‌پاش سرماسان هستند. همچنین شایان ذکر است که دستگاه، دارای توانایی ارسال مه و باد تولیدی به فاصله 15 متری را نیز دارد. این مزایا می‌تواند از سرماخوردگی و بیماری‌های باعث شده توسط خشکی مجرای تنفسی هم جلوگیری کند.

قابلیت چرخش و حمل و نقل آسان و کم سر و صدا بودن، به علاوه قیمت مناسب هم از موارد دیگری هستند که برای هر مصرف کننده‌ای مهم است.

پنکه آبی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

مکان‌ها و فضاهای بسیاری هستند که می‌توانند به خوبی از پنکه مه پاش استفاده کنند. خانه‌ها و ویلاها، هتل‌ها، مساجد و نمایشگاه‌ها، گل‌فروشی‌ها، کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها و نیز فروشگاه‌ها از مهم‌ترین آن هستند.

اما اگر مورد مد نظر شما در بین موارد بالا نیست و می‌خواهید بدانید که آیا پنکه مه‌پاش مناسب شماست یا خیر، نیاز به دریافت مشاوره تخصصی از متخصصین و کارشناسان باتجربه این عرصه دارید. تیم ماهر سرماسان، با تجربه بسیار و موفق، آماده پاسخگویی به شما و ارائه بهترین مشاوره در این زمینه است. برای اطلاعات بیشتر، به سرماسان مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره تجهیزات گلخانه صنعتی

آیا به جز پنکه مه‌پاش، سیستم مه‌پاش دیگری نیز وجود دارد؟

بله. دستگاه های تولید کننده مه پاش (فوگر) محدود به پنکه نمی‌شود. انواع سیستم های دیواری و سقفی نیز موجودند. مدل‌های مختلف، برای فضاها و مجموعه‌های مختلف مناسب می‌باشد. به طور مثال، انواع سیستم مه‌پاش صنعتی بهترین گزینه برای یک گلخانه، مرغداری و یا دامداری و همچنین صنایع و کارگاه‌های مختلف است.

در این مطلب از وب سایت شرکت سرماسان، تلاش کردیم تا پنکه مه‌پاش را معرفی و مزایا و نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم. پنکه مه‌پاش سیستم سرمایشی مدرنی است، که با خروج همزمان باد سرد و مه به صورت قطرات ریز و پودرمانند آب، سرمایشی دوچندان و دلپذیر ارائه می‌دهد.

برای خرید آنلاین این سیستم سرمایشی می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

این دستگاه علاوه بر سرمایش، رطوبت محیط را نیز تنظیم می‌کند و قابلیت استفاده در انواع اماکن از جمله خانه‌های مسکونی، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و نیز مساجد را دارد. همچنین با اتکا بر تجربه و اعتبار برند، به این نتیجه رسیدیم که سرماسان، یکی از بهترین عرضه کننده‌های این سیستم سرمایشی و دستگاه‌های مشابه می‌باشد. آیا شما نیز نظر و تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X