از سیستم مه پاش صنعتی چه می‌دانید؟

از سیستم مه پاش صنعتی چه می‌دانید؟

از سیستم مه پاش صنعتی چه می‌دانید؟

همه چیز درباره یک سیستم مه پاش صنعتی که باید بدانید در این مقاله مجله سرماسان آورده شده است. با ما همراه باشید تا با سیستم مه‌پاش و انواع آن آشنا شویم.

با گذر از عصر کشاورزی و دامدای سنتی، امروزه روش های مدرن به افزایش بهره وری و کارایی این صنعت آمده اند. یکی از مهم ترین ابزارهای کشاورزی نوین، سیستم مه پاش صنعتی است که با تکنولوژی الهام گرفته از طبیعت، نیازهای رطوبت و دمای یک گلخانه، دامداری و مرغداری را تامین می‌کند.

اما یک سیستم مه‌پاش صنعتی که مانند رطوبت ساز عمل می‌کند، چیست؟ برای آشنایی با سیستم مه پاش صنعتی و مزایای آن، در ادامه این مطلب با تیم وب‌سایت سرماسان همراه باشید.

به زبان ساده، سیستم مه‌پاش چیست؟

دمای مناسب در عین وجود رطوبت کافی، ارکان مهم رشد گیاه هستند. اگر دمای هوا بالا یا بسیار پایین باشد، ترشح هورمون های بازدارنده رشد توسط گیاه، با کاهش جذب آب باعث توقف رشد خواهد شد. راه حل این موضوع، “مه” است.

یک سیستم مه پاش صنعتی (یا فوگر) تولید شده است، تا با تبخیر آب، علاوه بر تامین رطوبت محیط، دما را در حد معقولی پایین نگه دارد. در این نوع رطوبت ساز صنعتی، آب وارد شده توسط الکتروپمپ‌ها به صورت قطرات ریز و پودری تبخیر می‌شود، تا ایجاد توده مه مصنوعی کند.

علاوه بر گلخانه ها، از سیستم مه پاش صنعتی در معادن و سوله‌های بزرگ، مانند معادن و کارگاه‌ها، مرغداری و دامداری‌ها و امثال آن نیز استفاده می‌شود.

دستگاه مه‌پاش صنعتی - از سیستم مه پاش صنعتی چه می‌دانید؟
از سیستم مه پاش صنعتی چه می‌دانید؟ – سرماسان

چرا استفاده از سیستم مه پاش صنعتی ضروری است؟

توده چگال هوا که با نام مه شناخته می‌شود، پدیده ای طبیعی با فواید بسیار برای فعالیت‌های صنعتی است. کنترل دما‌های بالا، افزایش رطوبت محیط کار، تسریع رشد گیاهان و جلوگیری از ترشح بازدارنده های رشد، از بین بردن گرد و غبار محیط، جلوگیری از بیماری کارکنان در محیط‌های گرم و خشک و افزایش بهره وری و تهویه هوا، نمونه‌هایی از کارکرد رطوبت‌ساز صنعتی به فرم مه‌پاش صنعتی است.

علاوه بر موارد ذکر شده، انواع این دستگاه قابلیت از بین بردن میکروارگانیسم ها و حشرات مضر موجود در هوا را نیز دارند. همچنین، عمر و دوام بالای سیستم مه‌پاش، از موارد لازم الذکر می‌باشد.

اشکال مختلف سیستم مه پاش صنعتی

مه‌پاش پروانه‌ای

یک دمنده با دور بالا، تبدیل آب به قطرات بخار را انجام می‌دهد و در نهایت مه تولیدی در محیط پخش می‌شود. این نوع دستگاه قابل استفاده طولانی مدت است. همچنین وجود سوپاپ‌های مخصوص، از پاشیده شدن آب در جهات ناخواسته جلوگیری می‌کند.

مه‌پاش‌های نازل دار

در این نوع، آب پس از عبور از مخزن و لوله‌ها، با ورود به نازل‌های متعدد، در محیط مورد نظر به شکل مه پخش می‌شود.

این مدل سیستم مه پاش صنعتی که رایج ترین نوع آن در بازار است، بیشترین کاربرد را نیز در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و سوله‌های کارگاهی دارد. عملکرد ساده آن، امکان تعمیر ساده و کم هزینه و همچنین نگهداری طولانی مدت را برای صنعتگران به ارمغان می‌آورد.

مدرن ترین سیستم مه پاش صنعتی : مه‌پاش فراصوت (مه‌پاش اولتراسونیک)

در عین حساسیت بالا، این نوع مه‌پاش صنعتی، از به روز ترین تکنولوژی این عرصه استفاده می‌کند. برخورد امواج اولتراسونیک تولیدی به قطرات ریز آب، باعث تبخیر آنها و پخش در محیط اطراف می‌شود. به علت راندمان بالا، استفاده از آن در کارگاه‌ها و گلخانه‌های نیازمند رطوبت زیاد، بهترین انتخاب سیستم رطوبت‌ساز صنعتی است.

اجزای سیستم مه پاش صنعتی

بسته به نوع دستگاه، سیستم مه پاش صنعتی دارای اجزایی مانند الکتروپمپ، نازل و یا دمنده دور بالا، مخزن آب، شلنگ و اتصالات، برد الکتریکی و فیلترهای مخصوص است.

با توجه به مطالبی که ذکر شد، برد الکتریکی دستگاه که دارای تایمر است، بازه زمانی فعالیت را تنظیم و برق قطعات مختلف را تامین می‌کند. سپس آب خروجی از مخزن، از طریق شلنگ و اتصالات مربوطه به نازل‌ها می‌رسد تا بخار شود و تشکیل مه دهد.

خروج آب از منافذ نازل به وسیله فشار حاصل از الکتروپمپ حاصل می‌شود. این فشار باید به قدری بالا باشد که از خروج آب به شکل مایع و عدم کارکرد صحیح سیستم مه‌پاش جلوگیری به عمل آورد.

کنترل سیستم مه پاش صنعتی : دستی یا اتوماتیک؟

مشخصا فعالیت دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت انسانی است. تایمر موجود در برد الکتریکی، بنا به پارامتر‌های مشخص شده این عمل را انجام می‌دهد. البته سوییچ و ریموت و تنظیمات تایمر سیستم مه پاش صنعتی به شما امکان خاموش و روشن کردن و همچنین تنظیم رطوبت و دما (در طی فعالیت دستگاه)، با توجه به نیازهای محیط را می‌دهد.

سیستم رطوبت‌ساز صنعتی - از سیستم مه پاش صنعتی چه می‌دانید؟
سیستم مه پاش صنعتی سرماسان

کدام سیستم مه پاش صنعتی برای محیط شما مناسب است؟

اگر مجموعه مورد نظر شما، یک گلخانه، مجموعه پرورش طیور و یا دامداری است، با توجه به بودجه خود، سیستم مه پاش صنعتی نازلی و یا پروانه ای می‌تواند انتخابی مناسب باشد. البته بسته به حساسیت گیاهان و نیازهای آن‌ها، می‌توانید مه‌پاش اولتراسونیک را برای تجربه ای دقیق برگزینید.

اگر محیط هدف شما، یک کارگاه و سوله صنعتی و یا رستوران است، احتمالا سیستم مه پاش صنعتی و مه‌پاش نازلی مناسب شماست. البته در کارگاه‌های صنایع چوب و کاغذ و دیگر مجموعه های حساس، مه‌پاش فراصوت هم توانایی برطرف کردن نیازهای شما را به بهترین شکل خواهد داشت.

انواع دیگری از سیستم مه پاش صنعتی

به جز سیستم مه‌پاش صنعتی، انواع دیگری از آن هم موجود است، که به عنوان سیستم رطوبت‌ساز در اماکن مختلف، مانند اتاق‌های خانگی، نمایشگاه‌ها، رستوران و کافه‌ها، آلاچیق‌ها و اماکن تفریحی و سالن‌ها استفاده می‌شود. مه پاش خانگی

  • همچنین توصیه می‌کنیم برای سرمایش محیط‌های کاری و کوچک در خصوص پنکه مه پاش بخوانید.

چگونه برای خرید مه‌پاش از کارشناسان مشورت بگیریم؟

از آنجا که سیستم رطوبت‌ساز صنعتی که انتخاب خواهید کرد، نقش مهمی در پیشرفت گلخانه، کارگاه، مرغداری و یا دامداری شما ایفا می‌کند، مشورت با تیمی زبده از کارشناسان ضروری به نظر می‌رسد.

با دارا بودن تجربه چندساله و متخصصان ماهر در این زمینه، مجموعه سرماسان مفتخر است تا در انتخاب سیستم مه پاش صنعتی و دیگر سیستم‌های رطوبت ساز صنعتی، همچنین دستگاه‌های تهویه هوای محیط به شما کمک کند. تیم ما با بررسی کارگاه شما و ارائه گزارشات و پیشنهادات تخصصی، آماده تولید و عرضه دستگاه مناسب کسب و کار شماست.

برند سرماسان که فعالیت خود را از سال 1387 شمسی با مجوز رسمی و به همراه گروهی مجرب از متخصصان این عرصه آغاز کرد، در کنار شماست تا نیازهای تهویه‌ای خود را مرتفع سازید. پروژه‌های متعدد انجام شده، بیش از یک دهه سابقه و تیم متعهد و مجرب، نشانگر کیفیت ما در تولید و عرضه سیستم‌های مورد نیاز شماست. کافیست با ما در تماس باشید.

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X