آشنایی با پد سلولزی گلخانه ای و مزیت هایش

آشنایی با پد سلولزی گلخانه ای و مزیت هایش

آشنایی با پد سلولزی گلخانه ای و مزیت هایش

پد سلولزی گلخانه‌ای چیست ؟

دستگاه پد سلولزی امروزه یکی از پرکاربردترین سیستم هایی است که در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها قابل استفاده می‌باشد. این سیستم را بیشتر کاربران به عنوان یک سیستم فن گلخانه استفاده می کنند، که باعث فضایی خنک و همچنین رطوبت مورد نیاز گلخانه را تامین می کند. این پد های سلولزی باعث کمک کردن به دمای گلخانه مطلوب می باشد.

به طور معمول این پدهای سلولزی مانند کارکردی شبیه به کولر های خنک کننده دارد، که در زمان فصل های گرم سال برای خنک کردن فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین به طور کلی پدهای سلولزی گلخانه باعث می شود که رطوبت مورد نیاز برای گلخانه فراهم شود، به همین به دلیل این پدها را به عنوان خنک کننده رطوبتی نیز نامیده است.

حل رطوبت گلخانه با پد سلولزی

تامین رطوبت مورد نیاز در فصل های گرم سال

معمولا یکی از گزینه های مهمی که باید در سالن ها صنعتی مانند سالن های گلخانه ای بزرگ و کوچک مورد توجه قرار بگیرد، میزان رطوبت در فصل های گرم سال می باشد. فضای گلخانه ها در فصل های گرما باید به صورتی باشد، که دارای تهویه مطبوع باشد. در شرایطی که رطوبت و دمای مورد نیاز گلخانه تامین شود، گیاهان به خوبی رشد می کنند.

اگر به هر دلیلی این عوامل برای گلخانه به وجود نیایید، باعث می شود که گرده افشانی و همچنین رشد گیاهان مختل شود. یکی از بهترین سیستم هایی که برای فصل گرما برای گلخانه می تواند بهترین گزینه باشد، استفاده از پدهای سلولزی سرماسان می‌باشد.

پد سلولزی گلخانه 1024x749 - آشنایی با پد سلولزی گلخانه ای و مزیت هایش
آشنایی با پد سلولزی گلخانه ای و مزیت هایش

کاربردهای پد سلولزی گلخانه ای به چه صورت می باشد؟

پد سلولزی گلخانه ای یکی از مهم ترین واسطه های تبخیری هستند که برای سیستم های سرمایشی محسوب می شوند. امروزه از این پدهای سلولزی بسیار در گلخانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پدها تشکیل شده از ورقه های کاغذی سلولزی می باشد، که دارای استاندارد های بسیار بالایی هستند. این عامل باعث شده است که این سیستم در میان سایر سیستم های سرمایشی بالاتر باشد.

هر کدام از ورقه های که در پدهای سلولزی قرار گرفته است می تواند قابلیت جذب بالایی از آب را داشته باشد، که همین عامل باعث به وجود آمدن سرمایش تبخیری می شود.

در ساخت چنین پدهای از نظم و رقت بسیاری استفاده شده است، که همین گزینه باعث می شود تا آب به خوبی وارد سیستم شود، و به طور یکسان در تمام ابعاد های پد به صورت بیرون انتشار پیدا کند.

عملکرد سیستم‌های گلخانه‌ای سلولزی به چه صورت است؟

از این پدهای سلولزی گلخانه ای برای سیستم ها خنک کننده بازیافت آب و همچنین تهویه هوا در گلخانه ها، امکان صنعتی و عمومی، مرغداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گونه سیستم ها به صورتی عمل می کنند که آب از طریق پد بر روی لنت و بعد از طریق پد سلولزی در قاب پایینی پدها پمپ شده است و دوباره به مخزن وارد می شود.

زمانی که اسپیسرها و فن را قرار دهید، باید مطمئن شویدکه فن ۱۴۰ و یا اگزوز فن باید به طور دائم در جلوی اسپیسر سلولزی که در هوای گلخانه ای عبور خواهد کرد، باید نصب شود.

در ساختار این گونه پدها از مواد جاذب و سازگار با محیط زیست قرار گرفته است. به طور معمول لنت های سلولزی گلخانه ای و لنت های سلولزی مرغداری دارای طول عمر بالاتری می باشد، که باعث بالا بردن عملکرد خنک سازی می باشند.

ویژگی های فنی پد سلولزی گلخانه ای به چه صورت می باشد؟

به طور معمول در پدهای سلولزی گلخانه ای به همراه متریال های تعبیه شده است که در خود سیستم از فن های تخلیه، کاغذ کرافت و یک سیستم سرمایشی را به وجود می آورد. کاغذ کرافت در ساخت هر کدام از پدهای سلولزی به کار رفته است، که این گونه کاغذ ها از درختانی که دارای مقاومت بالایی هستند و همچنین مرغوب هستند که شامل، بامبو و کاج و همچنین کنف می باشند، که باعث به وجود آمدن مقاومت بالایی در فن های خنک کننده می باشد.

استفاده از کاغذ های کرافتی باعث می شود، لایه های منظم و موج دار سلولزی در ساختار پد های سلولزی به وجود می آید، که دارای جذب بالای آب و همچنین موئینگی را در آن تشکیل می دهد.

با استفاده از ورقه های نازکی که در فن تعبیه شده است، باعث پیشگیری از فاسد شدن و همچنین تجزیه شدن مواد زمانی که با آب برخورد می کنند، اشباع و غیره مقاوم هستند.

به طور کلی یکی از گزینه هایی که باعث خنک کردن سالن های گلخانه ای می باشند، به میزان جذب بالای آب بستگی دارد. به طور معمول هر پد سلولزی می تواند حدود ۱۰۰ لیتر آب را در خود به خوبی جذب کند.

مشخصات فنی پدهای سلولزی

  • ضخامت این فن تقریبا به ۱۰ سانتی متر می‌رسد.
  • این پدها از ورقه هایی با عرض ۶۰ سانتی‌متری می‌باشد.
  • ارتفاع پدها بستگی به موقعیت منصب آن‌ها دارد، ولی معمولا دارای ارتفاع ۱ الی ۲ متر می‌باشند.

فواید استفاده از پدهای سلولزی گلخانه ای چه می باشد؟

به طور معمول عملکرد این سیستم به صورتی می باشد که میزان ورودی آب با استفاده از وسیله مکش پمپ صورت می گیرد و بر روی پدهای سلولزی می پاشد، و بعد از آن باعث به وجود آمدن رطوبت لازم را به وجود می آورد.

این پدهای سلولزی می توانند برای خنک کردن فضای گلخانه به اندازه‌ی ۱۰ الی ۲۰ درجه فارنهایت زیر دمای که بیرون می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه محیطی که پدهای سلولزی در آن به کار می رود، گرم و خشک تر باشد به همان اندازه پدهای سلولزی باعث عملکرد بهتری می باشد.

به طور کلی به دلیل قابلیت بالای مکش این پدهای سلولزی، باعث می شود که دمای موجود در گلخانه های صنعتی از ۱۰ الی ۱۵ درجه کاهش پیدا می‌کند.

مزیت انواع پدهای سلولزی سرماسان
  1. صرفه جویی در مصرف انرژی
  2. کاهش قابل توجه ورود گرد و غبار به سالن
  3. عمر طولانی این پد ها در حدود ۵ سال است
  4. باعث می‌شود که محیط را در فصل‌های گرما ۲۰ درصد خنک کند

امیدواریم اطلاعات مفیدی در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات را در بخش دیدگاه سایت، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

** اینستاگرام سرماسان را دنبال کنید.
امتیاز دهید

2 نظر

  • من پد سلولزی استفاده میکنم و از شرکت سرماسان خریدم. راضی هستم از محصول چون هم محیط دمای خوب و متعادلی پیدا کرده و هم محصولم خراب نمیشه. نه اینکه بخوام از برند سرماسان تعریف کنم ولی در کل استفاده از پد سلولزی گلخانه ای خیلی مفید و نیازه برای تامین دمای مناسب محیط.
    با تشکر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X