کولر آبی سلولزی صنعتی پایین زن

کولر آبی سلولزی صنعتی پایین زن

کولر آبی سلولزی صنعتی پایین زن

کولر آبی سلولزی صنعتی سرماسان مدل NTAC9/180D7 با هوادهی 18000 متر مکعب بر ساعت مناسب برای مکان‌هایی از 260 تا 400 متر مربع می‌باشد. کولر آبی سلولوزی صنعتی به طور کلی قابل نصب بر روی سطح، اعم از سطح بستر، بام و یا سکو در هر ارتفاعی می‌باشند.

جنس بدنه این کولرها از پلیمر مقاوم در برابر اشعه UV بوده و برای استفاده در سالن‌های بزرگ، کارگاه‌ها و کارخانجات و … مناسب است. با توجه به مزایا و کاربردهای این سیستم سرمایشی قیمت مناسب دارند.

ویژگی‌ها و مزایای کولر آبی سلولزی صنعتی :

  • پد تبخیری از جنس پد سلولزی
  • دارای پمپ مستغرق و بدون عارضه سوختگی
  • دارای فلوتر و مکانیزم توقف سیستم در صورت قطع جریان آب
  • حداقل 30% افزایش راندمان تبخیر، نسبت به کولرهای آبی متداول
  • طول عمر بالا، به لحاظ عدم پوسیدگی قطعات، با توجه به بدنه پلیمری
  • دارای 12 ظرفیت هوادهی (قابل تنظیم توسط کاربر) و دارای ریموت کنترل
  • استفاده از 4 پنل سلولزی به جای 3 پنل سلولزی که باعث خنکی بیشتر می‌گردد.
  • 81% افزایش راندمان هوادهی نسبت به کولرهای آبی متداول (با توجه به مصرف برق یکسان)
  • انتخاب سیستم از نوع بالازن و روبرو زن با فن محوری (آکسیال) یا سانتریفیوژ به درخواست مشتری
  • افزایش بیش از 2 برابری، برآیند راندمان هوادهی نسبت به کولرهای آبی متداول (با توجه به مصرف برق یکسان)
  • استفاده از پد سلولزی 10 سانتی متر برای جذب آب بیشتر استحکام بیشتر نسبت به پوشال و راندمان تبخیر بسیار بالاتر
  • کاهش استهلاک دستگاه به دلیل عدم استفاده از شفت – توربین، فولی و تسمه و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری
  • قابلیت تغییر دور الکتروموتور (ظرفیت هوادهی) در 3 پله ظرفیتی (قابل تنظیم توسط کاربر و یا بصورت اتوماتیک و دارای ریموت کنترل)
  • دارای مکانیزم تخلیه خودکار آب سخت، به منظور افزایش طول عمر پنل های تیخیری و افزایش بازدهی بی نیاز از مراجعه به محل نصب دستگاه
  • اولین تولید کننده کولر آبی سلولزی صنعتی با بدنه‌ی تماما پلیمری که باعث طول عمر بالا، عدم پوسیدگی قطعات، عدم جذب حرارت و افزایش راندمان کولر می‌گردد.

%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1 %D8%A2%D8%A8%DB%8C %D8%B3%D9%84%D9%88%D9%84%D8%B2%DB%8C - کولر آبی سلولزی صنعتی پایین زن

اجزای اصلی کولر آبی سلولزی صنعتی:

تشتک کولر آبی سلولوزی صنعتی:

محل ذخیره آب کولر سلولوزی صنعتی و قرارگیری الکتروپمپ آب و برگشت اب اضافی از پدهای مرطوب این قسمت بوده و در مدل‌های پایین زن، محل قرارگیری الکتروفن نیزدر این قسمت می‌باشد. اجزای کنترلی نظیر باکس اینورتر، کنترلر سطح آب، سنسور دمایی و فلوتر مکانیکی در این قسمت می‌باشد.

خروجی هوای کولر آبی سلولوزی صنعتی:

در مدل‌های پایین زن خروجی هوا در قسمت مرکزی تشت و در مدل‌های بالا زن در قسمت مرکزی سقف کولر به شکل هوزینگ استوانه‌ای بوده و قابلیت اتصال به کانال‌هایی با سطع مقطع چهارگوش یا دایره را به شکل مستقیم یا با استفاده از واسطه‌های پرزنتی دارا می‌باشد.

بدنه کولر آبی سلولوزی صنعتی:

بدنه‌ی کولر از جنس پلیمر مقاوم در برابر اشعه UV و شرایط جوی گرم و سرد بوده و در برابر خوردگی کاملا مقاومت داشته و هیچ تغییر رنگی نیز در استفاده‌های طولانی مدت نخواهد داشت. بدنه کولر شامل تشت، سقف، ستون و شبکه‌ها می‌باشد .

آبریزها:

به روی هر یک از شبکه‌های کولر آبی سلولوزی صنعتی مسیری جهت ورود و توزیع یکنواخت آب وجود دارد، که باعث خیس شدن یکنواخت تمام قسمت‌های پد شده و هیچ قسمت خشکی روی پد وجود نخواهد داشت.

فلوتر مکانیکی:

با استفاده از فلوتر مکانیکی، میزان آب داخل مخزن کولر همواره ثابت است. با تنظیم اهرم متصل به توپی شناور میتو ان سطع آب داخل کولر را تنظیم نمود.

الکترو موتور:

جهت به چرخش در  آوردن فن در کولر آبی سلولوزی صنعتی از الکتروموتور که به صورت مستقیم بر روی شفت الکتروموتور قرار دارد استفاده می‌شود. لذا با توجه به حذف قطعات مکانیکی نظیر پولی، تسمه و یاتاقان‌ها کل توان موتور صرف حرکت فن می‌شود و تلفات مکانیکی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

پمپ آب کولر:

به کمک الکترو پمپ، آب از تشت کولر به منیفولد آب (شش راهی) منتقل شده و از آنجا به آبریزهای کولر هدایت می‌شود.

پمپ تخلیه:

جهت شستشوی دستگاه و تخلیه آب موجود در تشت کولر از این پمپ استفاده می‌شود. با توجه به سختی آب مورد نظر و میزان استفاده از کولر زمان‌بندی جهت تخلیه و شستشو قابل تغییر بوده و در صورت نیاز به صورت دستی نیز می‌توان اقدام به تخلیه آب و شستشو نمود.

فن آکسیال:

جهت ایجاد اختلاف فشار، به جهت مکش هوا و رانش آن از خروجی کولر، از فن با طراحی خاص که قابلیت تولید حجم هوای بالا یی دارد استفاده می‌شود. این نوع از فن‌ها به صورت مکنده و دمنده می‌تواند در مدار کولر مورد استفاده قرار گیرند.

اینورتر:

این کنترلر با استفاده از تغییرات ولتاژ و فرکانس قابلیت تغییر سرعت الکتروفن را در 2 سرعت مختلف دارا بوده و موجب صرف‌جویی قابل توجه انرژی الکتریکی می‌گردد.

پد سلولزی و فیلتر:

پد سلولزی از ورقه‌های نازک منظم و موج دار از جنس سلولز با خاصیت ترشوندگی زیاد ساخته شده و به هم پیوند خورده‌اند. فیلتر پد سلولزی از انتقال باکتری‌های مضرو گرد و غبار موجود در هوا به داخل محیط مصرف کننده جلوگیری کرده و هوای سالم و تمیز را فراهم می‌کند.

روش کار کولر آبی سلولوزی صنعتی:

در کولر آبی سلولزی صنعتی آب توسط الکتروپمپ از تشت به منیفولد (شش راهی) هدایت می‌شود و از آنجا بین آبریزها توزیع شده و سپس به شکل کاملا یکنواخت بر روی پدها می‌ریزد و آن‌ها را خیس نگه می‌دارد.

با کار الکتروفن و ایحاد خلا، نسبی در محفظه کولر آبی سلولوزی صنعتی، هوا از روی پدهای مرطوب مکش می‌شود و به سمت خروجی هدایت می‌شود. ساختار پد سلولزی به گونه‌ای است که شیارهای با زوایای 45 و 60 درجه، شیارهای لایه مجاور را با زوایای 15 و 30 درجه قطع می‌کند.

این در حالی است که لایه نازک آب روی سطع پد به سمت پایین در حرکتند و هوا از منافذ باز بین لایه‌ها عبور می‌کند. جریان هوا عمود بر جریان آب است. به دلیل تغییر جهت هوا که به دفعات در شیارها صورت می‌گیرد ذرات معلق موجود در هوا را به داخل لایه نازک آبی که آن را احاطه کرده است پرتاب می‌کند و در نتیجه این ذرات همراه آب به داخل تشت کولر ریخته می‌شود.

عبور هوا از روی پدهای مرطوب موجب تبخیر آب پدها شده و آب برای تبخیر شدن گرمای هوا را جذب می‌کند و در نتیجه موجب خنک شدن هوا شده و هوای خنک با رطوبت بالا از خروجی کولر از طریق کانال به مکان مورد نظر هدایت می‌شود.

کولر آبی سلولوزی صنعتی در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

با توجه به شکل خاص شبکه‌های کولر آبی سلولزی صنعتی سرماسان این مدل از کولرهای تبخیری ( کولر صنعتی ) حتی در نواحی مرطوب نیز کارایی داشت و می‌توان از آن برای خنک کردن مکان‌های مرطوب استفاده نمود. پد سلولزی حتی زمانی که هوا دارای گرد و غبار می‌باشد دارای خاصیت خودشویی است.

در پد سلولزی قطرات آب به داخل فضای مورد نظر سرمایش حمل نمی‌گردند و این بدین معنی است که بیشترین مقدار از تبخیر اتفاق می‌افتد. عدم حمل قطرات آب درجریان هوای خنک از موارد بسیار مهم است که انتقال باکتری‌های مضر تنفسی را بسیار کاهش می‌دهد و هوای سالم را تامین می‌نماید.

بستر فتیله مانند پد سلولزی، مانع از ایجاد نقاط خشک می‌شود. ضمن اینکه میزان بالای جذب آب در پد از عوامل مهم در خنک شدن هوا است. به طوریکه یک متر مکعب از پد سلولزی قادر به جذب 10 لیتر آب می‌باشد. راندمان تبخیر بر اساس سرعت هوا با توجه به انتخاب سرعت الکتروفن متغیر می‌باشد. ضمن اینکه پدها قابلیت کارکرد با آب تا دمای 40 درجه سانتی‌گراد را دارد.

موارد استفاده از کولر آبی سلولزی صنعتی:

  • سالن‌های صنعتی
  • واحدهای تجاری
  • واحدهای مسکونی
  • سالن‌های ورزش
امتیاز دهید
X