کولر آبی سلولزی (مشخصات، عملکرد، مزایا و قیمت)

کولر آبی سلولزی (مشخصات، عملکرد، مزایا و قیمت)

کولر آبی سلولزی (مشخصات، عملکرد، مزایا و قیمت)

کولرهای آبی در دو نوع «کولر آبی پوشالی (معمولی)» و «کولر آبی سلولزی» تعریف می‌شوند و بسته به مدل خود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را دارند.

کولر پوشالی را که همه ما می‌دانیم و با آن آشنا هستیم، اما شاید نام کولر سلولزی را کمتر شنیده باشیم. این کولرها نسل جدیدتر و با عملکرد بهتر نسبت به کولرهای نسل قدیم ارائه شده‌اند؛ که می‌توان به آن‌ها کولر مدل پلاس + کولر آبی نیز گفت. با مجله سرماسان همراه باشید. ❄️

همانطور که می‌دانیم کولرهای معمولی از پوشال تغذیه می‌کنند و خنک شدن هوا به این صورت است که پوشال‌ها آب را در درون خود نگه داشته و باعث می‌شوند هوای موردنظر خنک شود.

کولرهای سلولزی نیز تقریبا به همین صورت عمل می‌کنند اما با این تفاوت که پدسلولزی جایگزین پوشال شده است که همین پدها باعث می‌شوند هوا بسیار خنک‌تر و مطبوع‌تر باشد.

در ادامه ابتدا توضیحات کاملی درباره پد سلولزی می‌دهیم و بعد در مورد کولر سلولزی محتوا را تکمیل می‌کنیم. ⭐

نوع کارکرد پدهای سلولزی به این شکل است که، پد موردنظر با جذب آب بسیار، مرطوب شده و هنگامی که هوای گرم وارد بدنه می‌شود، آن را با رطوبت خود تعویض کرده و با عبور آب و باد از واسطه‌ی تبخیری، هوای خنک را تولید کرده و تفاوت مهم در میزان تراکم پدها می‌باشد.

باید اشاره کرد که پدهای سلولزی این قابلیت را دارند که در تمام کولرها چه نوع خانگی و چه تجاری و صنعتی استفاده شوند و در تمام آن‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

مشخصات و عملکرد پد سلولزی

پدسلولزی از ﻻﯾﻪ‌ﻫﺎی بسیار زیادی از ورق‌های ﻧﺎزک و ﻣﻮج‌دار ﮐﺎﻏﺬ ﮐﺮاﻓﺖ بوده و با استفاده از خمیر کاغذ شیمیایی ساخته و تولید می‌شود. این کاغذها که از تکنیک‌های کارامد در سیستم‌های سرمایش تبخیری است، توانایی جذب آب بالا را دارد. این لایه‌های کاغذ باعث می‌شود تا سرتاسر پدها و کولر آب به صورت یکنواخت و کامل پخش شود.

جریان داشتن ﻫﻮا در ﻻﯾﻪ‌ﻫﺎی ﺧﯿﺲ ﭘﺪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺒﺨﯿﺮ ﺣﺪاﮐﺜﺮی آب می‌شود و در نتیجه سردکنندگی بالاتر و ﺧﻨﮑﺎی قابل قبولی اﯾﺠﺎد شده و باعث می‌شود به دما و درجه‌ای که برای محیط‌مان در نظر داریم برسیم.

در مورد پد سلولزی لازم است این مهم را بدانیم که این پدها در مقابل مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته و در برابر تجزیه و فاسد شدن نیز استقامت بسیاری دارد.

همچنین از دیگر نکات مهم در خصوص این محصول، خاصیت آنتی باکتریال آن است. این ویژگی باعث شده تا در هزینه‌های جانبی برای جلوگیری از شیوع و گسترش باکتری و… صرفه‌جویی شود.

مزایا و معایب پد سلولزی

مثل تمام محصولات دیگر، پدها و کولر سلولزی نیز دارای معایب و مزایایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. عمر مفید پد تا ۵ برابر بیشتر از پوشال
  2. کاهش مصرف برق به دلیل افت فشار پایین
  3. راندمان بالا و فاقد آسیب‌های محیط زیستی
  4. نصب آسان، شستشو و نگهداری بدون دردسر
  5. جلوگیری از انتقال باکتری‌ها و بوی نامطبوع
  6. سرعت رسوب‌گذاری پایین‌تر
  7. عملکرد خنک‌تر در طول فصل تا ۳ درصد

همچنین: شوره (این پدها نیاز دارند تا آب کولر را به طور متوسط هر ۳ هفته یکبار تعویض نمایید)، شرایط آب و هوا (اگر در مناطقی هستید که آن محدوده آب شور دارد باید دائما مراقبت و چک کنید تا پدها آسیب نبینند، در غیر این صورت توصیه نمی‌شوند)، قیمت ( قیمت پد سلولزی نسبت به پوشال بالاتر است) و… از معایب پد سلولزی می‌باشد.

کولر سلولزی - کولر آبی سلولزی (مشخصات، عملکرد، مزایا و قیمت)
کولر آبی سلولزی

کولر سلولزی

با توجه به آن که دانستیم وجود پد در کولرها چقدر تاثیرگذار است، حالا باید در باره کولر آبی سلولزی توضیحاتی را ارائه دهیم.

کولر سلولزی را می‌توان چه در محیط‌های صنعتی و چه در محیط‌های کارگاهی و حتی خانگی نیز استفاده کرد. این کولرآبی پیشرفته بوده و هیچگونه آلودگی را به داخل محل انتقال نمی‌دهد و هوایی که ایجاد می‌کند تازه و از درون بدنه دستگاه است.

نکته مهمی که با خرید کولر سلولزی امکان‌پذیر است این می‌باشد که مصرف برق پایینی داشته و به شکل بهتر و بهینه‌تر از انرژی برق استفاده می‌نماید تا در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.

بدنه کولر آبی سلولزی نیز نسبت به پوشال مقاوم‌تر بوده و با توجه به پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای (که دارای ضخامت بالا و مقاومت عالی است) در برابر نور خورشید، رطوبت و خوردگی استحکام بالایی دارد.

در این نوع از کولرها این امکان وجود دارد که دمش و مکش با استفاده از اینورتر صورت بگیرد.

قسمت‌های اصلی کولر آبی سلولزی هم شامل: بدنه کولر، موتور، پد سلولزی، کف دستگاه، فن و یا دمنده می‌شود.

قیمت کولرهای آبی سلولزی

قیمت روز کولر سلولزی بسته به نرخ مواد اولیه و قطعات آن دارد و با توجه به اینکه قیمت دلار و قطعات اصلی دستگاه در حال نوسان بوده نمی‌توان نرخ دقیقی داد.

اما قیمت این نوع از کولرهای آبی از ۱.۵ میلیون تومان در مصارف خانگی شروع می‌شود و تا ۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد که این قیمت برای کولر صنعتی ( کولر آبی آکسیال و کولر آبی سانتریفیوژ ) است و بسته به ظرفیت و نوع کاربری آن می‌باشد.

خرید کولر آبی سلولزی

برای خرید کولر سلولزی در ظرفیت صنعتی آن می‌توانید سرماسان را انتخاب کنید. مجموعه سرماسان سال‌هاست که مدرن‌ترین و باکیفیت‌ترین کولرهای صنعتی را تولید و عرضه می‌نمایند و در رزومه خود افتخار همکاری با نهادهای رسمی و بزرگ کشور را دارد و جزء صادرکنندگان برتر این حوزه می‌باشد.

کولر سلولزی سرماسان انتخاب اول برندها بوده و با توجه به دارا بودن ۳ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش، می‌توانید با خیالی آسوده خریداری نمایید.

کافی است با شماره ۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کرده و بتوانید محصولی که مدنظرتان است را خریداری نمایید.

کولر آبی سلولزی خانگی

برای خرید کولر آبی سلولزی خانگی نیز می‌توانید از سایت‌های معتبری همچون دیجی‌کالا استفاده کرده تا در کنار مطمئن بودن، از جزئیات محصول انتخابی خود آگاه شوید.

منابع اصلی این محتوا از سایت‌های تهویه سازان تک ساران و کولان سل بوده است.
Instagram Sarmasaan
cellulose cooler pad
امتیاز دهید

2 نظر

  • سلام من از کولر های سلولزی دارم ،اخیر بعد از حدود ۹سال سوراخ های سلولزی پر شده از رسوباتی که خیلی سفت وسخت شده سوراخها به سختی قابل رویت تند وچیزی نمانده که کیپ شوند ،ایا راهی برای باز سازی انها وجود دارد؟تلفن ۰۹۳۶۵۷۵۷۸۱۰

    • سلام و درود. در اولین فرصت کارشناسان برند سرماسان با شما تماس می‌گیرند.
      پایدار و برقرار باشید.

نظرات بسته شدند.

X