اجزای کولرهای آبی سلولزی چیست؟

اجزای کولرهای آبی سلولزی چیست؟

اجزای کولرهای آبی سلولزی چیست؟

کولرهای آبی سلولزی سرماسان به عنوان ساده‌ترین و ارزان قیمت‌ترین سیستم‌های سرمایشی دارای کاربردهای فراوانی می‌باشند. همچنین در کنار کاربردهای خانگی این نوع کولرها، اغلب صنایع و کارخانجات نیز از این سیستم‌ها جهت خنک‌سازی سالن‌ها استفاده می‌نمایند.

یک نوع از کولرهای آبی صنعتی دارای رایج، «کولرهای صنعتی آکسیال (Axial Coolers)» است که بهترین نوع آن توسط شرکت سرماسان تولید و عرضه می‌شود.

کولر آکسیال آبی سرماسان در دو مورد با مدل‌های معمولی تفاوت دارد. اولین مورد استفاده از پروانه آکسیال محوری به جا پروانه سانتریفیوژ گریز از مرکز است. تفاوت دوم نیز در استفاده از پد سلولزی به جای پوشال است.

کولر صنعتی آکسیال بهترین گزینه برای سرمایش سالن‌های صنعتی، ورزشی، مساجد، تالارها و فضای باز می‌باشد. همچنین این نوع کولر می‌تواند با پرتاب هوای بسیار بالا در کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که کانال کشی ندارند مورد استفاده قرار گرفته و تمامی نقاط سالن را پوشش بدهد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد کولرهای آکسیال حداکثر سطح تماس آب و هوا می‌باشد که راندمان دستگاه را نسبت به سیستم‌های مشابه در بازار به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد.

اکسیال3 - اجزای کولرهای آبی سلولزی چیست؟
 

اجزای اصلی کولرهای آبی سلولزی:

تشتک کولر

محل ذخیره آب کولر و قرارگیری الکتروپمپ اب و برگشت اب اضافی از پدهای مرطوب این قسمت بوده و در مدل‌های پایین زن، محل قرارگیری الکتروفن نیز در این قسمت می‌باشد. اجزای کنترلی نظیر باکس اینورتر، کنترلر سطح آب، سنسور دمایی و فلوتر مکانیکی در این قسمت می‌باشد.

خروجی هوای کولر

در مدل های پایین زن خروجی هوا در قسمت مرکزی تشت و در مدل های بالا زن در قسمت مرکزی سقف کولر به شکل هوزینگ استوانه ای بوده وقابلیت اتصال به کانال‌هایی با سطع مقطع چهارگوش یا دایره را به شکل مستقیم یا با استفاده از واسطه های برزنتی دارا می‌باشد.

بدنه کولرها

بدنه کولر از جنس پلیمر مقاوم در برابر اشعه UV وشرایط جوی گرم و سرد بوده و در برابر خوردگی کاملا مقاومت داشته است. و هیچ تغییر رنگی نیز در استفاده‌های طولانی مدت نخواهد داشت. بدنه کولر شامل تشت، سقف، ستون و شبکه‌ها می‌باشد .

آبریزها

به روی هر یک از شبکه های کولر مسیری جهت ورود و توزیع یکنواخت آب وجود دارد. که باعث خیس شدن یکنواخت تمام قسمت‌های پد شده و هیچ قسمت خشکی روی پد وجود نخواهد داشت.

فلوتر مکانیکی

با استفاده از فلوتر مکانیکی، میزان آب داخل مخزن کولر همواره ثابت است. با تنظیم اهرم متصل به توپی شناور میتو ان سطع آب داخل کولر را تنظیم نمود .

الکترو موتور

جهت به چرخش در  آوردن فن در کولر آبی پلیمری از  الکتروموتور که به صورت مستقیم بر روی شفت الکترو موتور قرار دارد استفاده می‌شود. لذا با توجه به حذف قطعات مکانیکی نظیر پولی، تسمه و یاتاقان‌ها کل توان موتور صرف حرکت فن می شود و تلفات مکانیکی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

پمپ آب کولر

به کمک الکترو پمپ، آب از تشت کولر به منیفولد آب (شش راهی ) منتقل شده و از آنجا به آبریزهای کولر هدایت می‌شود.

پمپ تخلیه

جهت شتشوی دستگاه و تخلیه آب موجود در تشت کولر از این پمپ استفاده می‌شود. با توجه به سختی آب مورد نظر و میزان استفاده از کولر زمان بندی جهت تخلیه و شستشو قابل تغییر بوده و در صورت نیاز به صورت دستی نیز می‌توان اقدام به تخلیه آب و شستشو نمود.

فن آکسیال

جهت ایجاد اختلاف فشار ، به جهت مکش هوا و رانش آن از خروجی کولر، از فن با طراحی خاص که قابلیت تولید حجم هوای بالا یی دارد استفاده می شود. این نوع از فن ها به صورت مکنده و دمنده میتواند  در مدار کولر مورد استفاده قرار گیرند.

اینورتر

این کنترلر با استفاده از تغییرات ولتاژ و فرکانس قابلیت تغییر سرعت الکتروفن را در 12 سرعت مختلف دارا بوده و موجب صرف جویی قابل توجه انرژی الکتریکی می‌گردد.

پد سلولزی و فیلتر

پد سلولزی از ورقه‌های نازک منظم و موج د ار از جنس سلولز با خاصیت ترشوندگی زیاد ساخته شده و به هم پیوند خورده‌اند. فیلتر پد سلولزی از انتقال باکتری‌های مضر و گرد و غبار موجود در هوا به داخل محیط مصرف کننده جلوگیری کرده و هوای سالم و تمیز را فراهم می‌کند.

** برای خواندن مشخصات فنی کولر آکسیال سرماسان و مزایای آن می‌توانید اینجا را بخوانید.

امتیاز دهید
X