راه های افزایش بازدهی و بهبود عملکرد کولرهای آبی صنعتی

راه های افزایش بازدهی و بهبود عملکرد کولرهای آبی صنعتی

راه های افزایش بازدهی و بهبود عملکرد کولرهای آبی صنعتی

چگونه می توان بازدهی و  عملکرد کولرهای آبی صنعتی را افزایش داد؟

با رسیدن فصل گرما هیچ چیز دلچسب تر از استراحت زیر باد کولر نیست اما برای افزایش بازدهی کولر آبی صنعتی چه باید کرد؟

کولر های آبی صنعتی به دلیل مصرف پایین و قیمت پایینی که دارند طرفداران زیادی در مناطق کشور دارند. البته شما باید برای باد خنک پایدار این کولرها، ترفند های افزایش بازدهی کولر آبی صنعتی را بدانید.

آنچه باید در مورد کولرهای آبی صنعتی بدانید

کولرهای آبی صنعتی با تبخیر آب هوای محیط را خنک می کنند. در این سیستم فرایند جذب گرمای محیط به عنوان گرمای لازم برای تبخیر آب استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت کولر آبی صنعتی به دو صورت کار می کنند کولرهای آبی که با پوشال کار می کنند و کولرهای آبی که با پد سلولزی کارمی کنند در کولرهای آبی پوشال دار روی پوشال آب ریخته می شود و هوای خنک از میان پوشال ها ایجاد می شود

در این مدل کولرها می بایست همیشه پوشال ها چک شوند تا بازدهی کولر آبی بیشتر شود. در کولرهای آبی که از پد سلولزی استفاده می کنند به علت یکپارچگی بیشتر بازدهی بهتری دارند و هوای خنک تری را تولید می کنند.

روش های افزایش بازدهی و عملکرد کولرهای آبی صنعتی

ناگفته نماند که روش ها مختلفی برای عملکرد بهتر دستگاه وجود دارد توصیه می کنیم که حتما روش های که در زیر قیده توجه لازم را داشته باشید.

سرویس به موقع کولر آبی صنعتی

مهم ترین اقدام برای افزایش بازدهی کولر آبی صنعتی انجام به موقع سرویس های لازم است زیرا اگر سرویس کولر به موقع انجام نشود هزینه های سنگین آب و برق به شما تحمیل می شود. سرویس کولر شامل شست وشو یا تعویض پدها یا پوشال هاست تا هوا بتواند از میان آنها به راحتی عبور کند.علاوه بر این چک کردن پمپ آب و تسمه، روغن کاری، برزنت، تیغه فن نیز لازم و نیازمند بررسی است تا در صورت نیاز تعمیر شوند.

سرویس به موقع کولر آبی صنعتی - راه های افزایش بازدهی و بهبود عملکرد کولرهای آبی صنعتی
سرویس کولر آبی صنعتی

نصب سایه ‌بان برای جلوگیری از داغ شدن کولر

این کولرها به دلیل فضایی که می گیرند معمولا در پشت بام خانه یا تراس نصب می شوند بنابراین در فصل تابستان در تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند و باعث داغ شدن کولرمی شوند. با این وجود می بایست از سایه بان استفاده کرد تا با عدم جذب گرما وکاهش دمای داخل کولر به افزایش بازدهی کولر آبی کمک کنید.

اگر می خواهید هزینه کمتری کنید می توانید دور تا دور کولر را از حصیر بپوشانید و سپس ان را خیس کنید حصیر با جلوگیری ورود از گرد و غبار و مرطوب کردن آن ها موجب خنک تر شدن باد کولرتان می شود.

استفاده از کانال های کوتاه برای کولر 

کانال های طولانی باد کمتری را به خانه هدایت می کنند از همین رو باعث کاهش فشار هوای محیط می شوند و این موضوع باد کولر را کاهش می دهد.کانال های پر پیچ و خم مسیر جریان هوا را منحرف می کنند و در نتیجه باعث کاهش باد خنک می شوند. بنابراین شما باید برای افزایش بازدهی کولر آبی و انتقال باد خنک کولر طول کانال ها را کاهش دهید.

استفاده از کانال های کوتاه برای کولر صنعتي - راه های افزایش بازدهی و بهبود عملکرد کولرهای آبی صنعتی
استفاده از کولر صنعتی

انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر آبی صنعتی

همانطور که گفته شد بهتر است کولر آبی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد پس حتما به این نکته دقت کنید که کولر آبی را در محل مناسب قرار دهید.برای این کار از نصب کولر آبی کنار دود کش و خروجی تهویه فاضلاب نیز پرهیز کنید زیرا امکان دارد بوی نامطبوع به خانه شما راه پیدا کند.

روشن کردن پمپ قبل از موتور

شما هم برای روشن کردن کولر هر سه کلید را باهم فشار می دهید؟ بهتر است برای افزایش بازدهی کولر آبی ابتدا پمپ را چند دقیقه روشن کنید تا پوشال ها کمی خیس شوند و بتواند باد خنک را انتقال دهد سپس موتور اصلی را روشن کنید .

استفاده از پدهای سلولزی

اخیرا استفاد از پوشال ها کمتر شده و عموم مردم از پدهای سلولزی به عنوان جایگزینی برای پوشال ها استفاده می کنند. این پدها قابلیت جذب آب بیشتری را نسبت به پوشال ها دارند و برخلاف پوشال ها به علت فشردگی بیشتر از ورود ذرات گرد و غبار به داخل محفظه کولر پیشگیری می کنند و به بهداشت و افزایش بازدهی کولر آبی نیز کمک می کنند.

دریچه های بلا استفاده کولر را ببندید

یکی از راه های افزایش بازدهی کولرهای آبی بستن دریچه ی کانال هایی که استفاده نمی شوند در نتیجه باد خنک نیز به بخش ای مورد نظر هدایت می شود. علاوه براین نباید از چندین دستگاه گرما زا مثل سماور، اجاق گاز و.. به صورت همزمان استفاده کرد زیرا باعث افزایش دمای منزل می شوند.

برای کاهش رطوبت پنجره را باز کنید

از آنجایی ک کولرهای آبی با آب کار می کنند، باعث افزایش رطوبت می شوند بنابراین برای جلوگیری از افزایش رطوبت هوا یک راه خروجی مثل باز گذاشتن پنجره در نظر گرفت تا جریان باد از آن خارج شود و رطوبت در خانه جمع نشود.

افزدون یخ به آب جهت خنک تر شدن باد کولر صنعتی

یکی از مواردی که در بهبود عملکرد کولرهای آبی نقش دارد اضافه کردن یخ به مخزن کولر است یخ باعث خنک شدن آب و در نتیجه خنک شدن هوای تولید شده می شود مخصوصا در مناطق گرم و خشکی مثل خوزستان که میزان حرارت بالاست میتوان افزودن یخ به آب باعث افزایش بازدهی کولرهای آبی شد

البته باید بدانید که افزودن یخ زیاد به آب باعث کاهش فرایند تبخیر می شود در نتیجه باید زمان استفاده از یخ را نیز بدانید.

افزدون یخ به آب جهت خنک تر شدن باد کولر صنعتی - راه های افزایش بازدهی و بهبود عملکرد کولرهای آبی صنعتی
باد کولر صنعتی

پوشال یا پد ها را پر از آب کنید

همانطور که می دانید عملکرد کولر به آب بستگی دارد پس همواره قبل از روشن کردن کولر پد یا پوشال را از آب اشباع کنید این کار موجب می شود تا حجم فضای گرم منتقل شده بیشتر شود و خنک سازی محیط نیز افزایش یابد پس می توان گفت یکی دیگر از راه های افزایش بازدهی کولر آبی خیس کردن پوشال ها آن نیز می باشد.

کلام پایانی درباره افزایش بازدهی کولر آبی

با این وجود گسترش سیستم های سرمایشی ،اما همچنان کولر صنعتی آبی طرفداران زیادی دارد.این کولرها علاوه برقیمت پایین مصرف انرژی کمتری نیز دارند.برای افزایش بازدهی کولر آبی علاوه بر نکاتی که گفته شد حتما به فضایی که قصد دارید کولر را نصب کنید، اقدام به خرید کنید دقت کنید را که اگر از یک کولر کوچک در یک محیط بزرگ استفاده کنید

هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت و مجبور می شوید دوباره هزینه کنید و آن را تعویض کنید. پس در هنگام خرید به قدرت موتور کولر و محیط مدنظرتان دقت کافی کنید شما می توانید با متخصصین سرماسان مشورت کرده و کولرآبی با قدرت موتور بالا و طبق محیط مورد نظر شما خرید کنید تا برای خریدی مطمئن و لذت بخش را تجربه کنید.

 

امتیاز دهید

3 نظر

  • Good day! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog post
    or vice-versa? My site goes over a lot of the same topics as yours and I believe
    we could greatly benefit from each other. If you might be
    interested feel free to send me an email. I look forward to hearing from you!

    Wonderful blog by the way!

    Feel free to visit my web-site – how to see the most recent followers on instagram

  • I loved as much as youll receive carried out right here The sketch is tasteful your authored material stylish nonetheless you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X