عملکرد کولر سانتریفیوژ

عملکرد کولر سانتریفیوژ

عملکرد کولر سانتریفیوژ

عملکرد کولر سانتریفیوژ که یکی از سیستم‌های سرمایشی است، با گرم شدن هوا و وجود آن در محیط‌هایی همچون کارخانه‌ها، انبارها، پارکینگ‌های خودرو، مراکز تجاری، بیمارستان‌ها و… کاملا حس می‌شود.

روزهای گرم سال ما را بیشتر یاد سیستم خنک کننده می‌اندازد و هر ساله با نزدیک شدن به تابستان استفاده از کولرهای صنعتی که قدرت بالای تامین سرمایش در این محیط‌ها را دارند، افزایش می‌یابد. کولر صنعتی را می‌توان گفت که مناسب‌ترین دستگاه جهت استفاده در فضاهای صنعتی، نیمه صنعتی و بزرگ است.

بالا رفتن دمای محیط‌های کاری، باعث کاهش توان کاری نیروها در محیط‌های صنعتی و همچنین گرمازدگی می‌شود. اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن کولرهای آبی نیز همین موارد بوده است و شاهد هستیم با پیشرفت در تولید انواع کولرها، این دغدغه‌ها کمتر شده است.

در بین کولرهای آبی، کولر سانتریفیوژ یکی از پرکاربردترین کولرها برای خنک کردن فضا می‌باشد. این کولر آبی صنعتی به دلیل استفاده از پد سلولزی و فن سانتریفیوژ به بهترین حالت ممکن فضای موردنظر کاربر را خنک می‌کند.

کولر سانتریفیوژ راندمان بالایی داشته و از قدرت بسیار بالا در انتقال هوا برخوردار است و با قدرت پرتاب هوا تا ۳۵ متر به صورت مفید، در کمتر از ۱۵ دقیقه سالن و محدوده مورد اشاره را خنک می‌نماید.

شرکت سرماسان ، یکی از تولیدکنندگان کولرهای صنعتی در ایران است که پس از سال‌ها فعالیت در این حوزه، توانسته مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین کولرهای صنعتی را در ۲ نوع کولر صنعتی سانتریفیوژ و کولر صنعتی آکسیال تولید و عرضه نماید.

کولر آبی سانتریفیوژ سرماسان انتخاب اول مدیران صنایع بوده که با استفاده از پدهای مرغوب، قطعات اصلی و راندمان بالا، یکی از محصولات پرفروش در بازار سیستم‌های سرمایشی است؛ و عملکرد کولر سانتریفیوژ در تمامی شرایط‌ها باورنکردنی می‌باشد.

برای اطلاع از جزئیات و عملکرد کولر سانتریفیوژ با مجله سرماسان همراه باشید.

تفاوت کولر صنعتی با کولر خانگی

کولر صنعتی دارای ظرفیت‌های بالا، ابعاد بزرگ، و حجم هوادهی گسترده‌تری دارد و مناسب فضاهای بزرگ و نیمه بزرگ است تا با قدرت بالای خود این محیط‌ها را به خوبی خنک کند.

کولر خانگی اما قدرت موتور کمتری داشته و ظرفیت آن محدود و مناسب فضاهای کوچک همچون خانه و اتاق و… است. تقریبا در تمامی کولرهای خانگی از پوشال استفاده شده اما در کولرهای صنعتی از جمله کولر سانتریفیوژ، از پد سلولزی استفاده شده و عملکرد کولر سانتریفیوژ متفاوت است.

کولر سانتریفیوژ 1024x682 - عملکرد کولر سانتریفیوژ
اینفوگرافی کولر صنعتی سانتریفیوژ

قطعات کولر سانتریفیوژ

کولر سانتریفیوژ قسمت‌های مختلفی دارد که شامل: بدنه‌ی کولر، فن، پد یا همان واسط تبخیری، الکتروموتور، پمپ آب، جعبه فرمان و… می‌شود.

بدنه‌ی کولرهای صنعتی بسیار مستحکم و مقاوم هستند. بدنه این کولر از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده تا در برابر شرایط‌های سخت آب و هوایی استحکام لازم را داشته باشند. از جمله مزیت این ورق‌ها، ضد زنگ و مقاومت بسیار بالا است.

نکته مهم دیگر در خصوص بدنه کولر صنعتی استفاده از رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای می‌باشد تا بدنه در برابر رطوبت، باران، طوفان و آفتاب دچار آسیب نشود و در تمامی این شرایط زنگ نمی‌زند.

فن بخش اصلی کولر است. به جریان افتادن هوا به وسیله فن کولر اقدامی است که با دریافت انرژی از موتور، شکل گرفته و باعث فعال شدن کولر می‌شود. فن استفاده شده در اکثر کولرهای صنعتی از نوع سانتریفیوژ بوده که با قدرت و سرعت خود باعث تغییر سریع هوای محیط می‌شود.

موتور کولر، دیگر قسمت کولر آبی سلولزی است که کار آن چرخاندن فن بوده و با انرژی لازم خود، تسمه را به حرکت درآورده و به واسطه آن فن نیز می‌چرخد و در نتیجه جریان هوا شکل می‌گیرد.

پد سلولزی یا همان وایط تبخیری دیگر قطعه مهم در بدنه کولر سانتریفیوژ است که یکی از ستون‌های اصلی این کولر به حساب می‌آید. پدهای سلولزی لایه‌های نازکی از جنس کاغذ کرافت هستند و با قابلیت‌های بسیار خود، عمل خنک کردن هوا را به خوبی انجام می‌دهند.

بافت منسجم، نگهداری آب در خود، مقاومت در برابر آلودگی، عدم داخل شدن هوای بیرونی، قدرت جذب بالای آب از جمله مزیت‌های پد سلولزی است که باعث شده کاربران بسیاری به سمت این محصول بروند. استفاده از این پد باعث شده تا سرمایش به صورت یکنواخت در محیط پخش شود.

پمپ آبرسان یکی از دیگر از قسمت‌های بدنه کولر است که حضور آن نقش مهمی در کارکرد قابل قبول این کولرها دارد. به وسیله پمپ آب به تمام بخش‌های کولر و واسط تبخیری رسیده و این انتقال آب، باعث می‌شود تا هوای خنک ایجاد شود.

کولر سانتریفیوژی سرماسان - عملکرد کولر سانتریفیوژ
کولر سانتریفیوژ سرماسان

نحوه عملکرد کولر سانتریفیوژ

عملکرد کولر سانتریفیوژ حائز اهمیت بوده و کارکرد قابل قبول، مهم‌ترین نقطه قوت این کولر صنعتی است. البته مکانیزم عملکرد کولر سانتریفیوژ با دیگر کولرهای سلولزی چندان فرقی نمی‌کند اما نسبت به کولرهای نسل قدیم و پوشالی چشمگیر است.

عملکرد کولر سانتریفیوژ به وسیله پدها به صورت چشمگیری بالا رفته و راندمان افزایش یافته (چیزی در حدود ۸۵ درصد) نتیجه‌ای چون سرمایش یکنواخت، خنکای بهتر و هوای مطبوع از خود بر جای گذاشته است. همچنین با استفاده از پد سلولزی، قدرت جذب آب افزایش یافته و طبق برآوردها و بررسی‌های متخصصان سرماسان، جذب ۶۵ تا ۷۰ لیتر آب در هر متر مکعب را شاهد هستیم.

با جایگیری مناسب و اتصال آب و برق به کولر سانتریفیوژ و البته متصل شدن این سیستم به دریچه‌ها و کانال‌کشی، استفاده از آن ممکن می‌شود. سپس زمانی که کولر روشن شده پمپ و فن کار خود را آغاز کرده و پمپاژ و انتقال آب به سوی پدها توسط پمپ شروع می‌شود.

به علت ارگونومی پدها و کاغذ کرافت موجود در کولر آبی صنعتی، آب به تمام بخش‌های کولر و پد به طور منظم رسیده و با خیس شدن پدهای سلولزی، هوای خنک شکل می‌گیرد. در یک سو ما شاهد کاهش در مصرف آب و برق خواهیم بود و در سوی دیگر سرمایش چند برابری تولید شده توسط کولر.

مسئله دیگری که درباره نحوه عملکرد کولر سانتریفیوژ باید بگوییم، این است که کاهش مصرف برق این کولر، به علت دارا بودن اینورتر در قسمت موتور کولر آبی می‌باشد، که خود این قطعه از فرسایش و سالخوردگی قسمت‌های داخلی کولر بر اثر سالخوردگی و گدشت زمان، جلوگیری کرده و همچنین موجب طول عمر بالای موتور خواهد گشت.

کولر سانتریفیوژ برند سرماسان

بهترین کولر صنعتی سانتریفیوژ توسط شرکت سرماسان تولید می‌شود. تمام توضیحاتی که در این محتوا در خصوص این کولر ذکر شده از جمله قابلیت‌های کولر آبی سرماسان بوده و در کنار آن میزان تولید صدا تا کم‌ترین حد ممکن و تولید در ظرفیت‌ها مختلف و همچنین ارائه ۲۴ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش از دیگر ویژگی‌های محصول مورد اشاره است.

برای خرید کافی‌ست با ما تماس بگیرید. اگر نکته و نظری دارید می‌توانید در انتهای این مطلب آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

کلمات کلیدی مرتبط با این محتوا:

کولر – کولر سلولزی – کولر آبی سانتریفیوژی – کولر آبی بی صدا – کولر آبی سلولزی ارزان – خرید کولر صنعتی – فروش کولر صنعتی – خرید کولر آبی در ارومیه – قیمت کولر صنعتی آبی – قیمت کولر صنعتی آبی ارزان – ۱۰ کولر آبی مناسب – کولر آبی ثابت – کولر سانتریفیوژ در مشهد – کولر آبی سانتریفیوژی خوزستان – کولر آبی گلخانه – کولر صنعتی تهران – کولر صنعتی کارخانه – کولر کارگاهی و سوله – کولر سلولزی اقتصادی – کولر بالازن – کولر صنعتی تک فاز – کولر سلولزی سه فاز بالازن – کولر تبخیری

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X