راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی

راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی

راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی

خرید کولر آبی با بهترین قیمت و کیفیت همواره جزء اولویت‌های مهم مردم است. کولر آبی مناسب‌ترین دستگاه جهت سرمایش خانه و محیط کار می‌باشد. در این مطلب با انواع کولر آبی پوشالی و سلولزی، مشخصات فنی کولرهای آبی، نکات مهم برای خرید کولر آبی، قیمت انواع کولر و… آشنا می‌شویم. با مجله سرماسان همراه باشید.

در ابتدا نیاز است تا به بخش‌ها و سرفصل‌هایی که درباره آنها می‌خواهیم اطلاعات کسب کنیم اشاره داشته باشیم:

  • کولر آبی
  • راهنمای خرید کولر آبی
  • انواع کولر آبی
  • کاربردهای کولر آبی
  • اطلاعات و نوع کولرهای آبی
  • پوشالی یا پد سلولزی
  • نکات مهم خرید کولر آبی
  • قیمت کولر آبی
  • برندهای کولرهای آبی

 

صفر تا صد کولر آبی

گرمای تابستان را نمی‌توان به راحتی گذراند؛ خصوصا در سال‌های اخیر که هوا نیز گرم‌تر شده است. برای اینکه بتوانیم این گرما را تحمل کنیم نیاز به کولر آبی مطمئن داریم؛ کولری که بتواند خیال ما را بابت تامین هوا و خنک کردن مناسب محیط راحت کند.

کولرهای آبی در ظرفیت‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که هر کدام بسته به نوع کاربری برای محیط‌های مختلف و همچنین شرایط آب و هوایی موردنیاز ساخته می‌شوند که البته مسئه آب و هوا بیشتر در خصوص کولرهای صنعتی صدق می‌کند تا بتوانند با توجه به شرایط محدوده و مکان نصب، سرمایش لازم محیط صنعتی را تامین نماید.

نکته دیگر اینکه در کولرهای آبی نسل جدید دیگر از پوشال استفاده نمی‌شود و پدهای سلولزی که سرمایش بهتری ارائه می‌دهند و مصرف آب کمتری نیز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به توجه به اینکه اکثر کولرهای مورداستفاده در ایران از نسل قدیم هستند و تغییر پیدا نکرده‌اند، خصوصا در مصارف خانگی و محیط‌های کوچک؛ همچنان شاهد استفاده از پوشال هستیم.

در این محتوا در خصوص پوشال و پدسلولزی نیز نکاتی را خواهیم گفت.

همچنین درباره قیمت روز کولرآبی و انتخاب یک کولر مطمئن و کارآمد نیز خواهیم خواند. پس برای چند دقیقه همراه ما باشید تا بتوانیم یک کولر مناسب را برای خود انتخاب کنیم. ❤️

انواع کولر آبی - راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی
راهنمای خرید کولر آبی

کولر آبی

کولرهای آبی پوشالی از جمله قدیمی‌ترین نوع کولرهای آبی موجود در بازار است که همچنان پرکاربرد بوده و قابل استفاده‌اند. نحوه کارکرد این دستگاه نیز به این صورت می‌باشد که پوشال‌های حاضر در دیواره‌های دستگاه به وسیله پمپ آب، مرطوب شده تا فضای داخلی کولر خنک شود.

پس از آن پروانه موجود در بدنه، سرمایش ایجاد شده و هوا را به سمت دریچه کانال‌کشی کولر پرتاب کرده تا هوای خنک از کانال به سمت دریچه واقع در خانه و محل موردنظر انتقال پیدا کند.

باید این مهم را در نظر گرفت که تامین آب لازم کولر یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت سرمایش یکنواخت و خنک نگه داشتن می‌باشد. به این صورت که اگر آب کولر تامین نباشد نه تنها هوای گرم را تجربه خواهیم کرد بلکه این امکان وجود دارد بعد از ساعتی موتور کولر آبی سوخته و نیاز به تعویض داشته باشد.

انواع کولرهای آبی

کولرها در مدل‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند و هر کدام نیز دارای ظرفیت‌های مشخصی هستند. عمده کولرهای موجود در بازار شامل موارد زیر می‌باشد که در خصوص هر کدام نیز توضیحات مختصری آمده است.

کولر آبی ثابت

کولرهایی که در منازل و مجتمع‌های مسکونی هستند، جزء کولرهای آبی ثابت می‌باشند که محل نصب‌شان در سقف قرار دارد. این کولرها نیاز به کانال‌کشی دارند که هر کانال به دریچه‌های خروجی خانه شامل پذیرایی و اتاق خواب می‌رسد. کولرابی لوله‌هایی دارد که باعث می‌شوند آب به پوشال‌ها برسد تا به واسطه آنها عمل خنک سازی انجام شود.

مسئله مهم در مورد استفاده از این نوع کولر این است که هرچه سقف از منزل دورتر باشد راندمان دستگاه پایین آمده و باید کولری قدرتمند داشت تا بتواند باد خنک را به خانه برساند. همچنین باید دانست که این نوع کولرها قابل جابجایی هستند اما سخت می‌توان آن را انجام داد.

برای همین اغلب کولرها تا سال‌ها برای یک خانه کار می‌کنند و حتی در صورت جابجایی افراد نیز، این کولرهای آبی برای همان خانه و مجتمع باقی می‌ماند. همچنین مصرف آب شان نیز نسبتا بالا بوده و در زمان خرید این نوع کولر باید به برچسب مصرف انرژی دقت نمایید.

کولر آبی پرتابل

کولرهای آبی پرتابل، کولرهایی هستند که در مغازه‌ها، سوئیت‌ها و محیط‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل آنها به این شکل است که آب موردنظر باید به صورت دستی به داخل کولر پرتابل ریخته شود تا خنکای لازم تامین شود. همچنین نیاز به کانال‌کشی نداشته و باد ایجاد شده به طور مستقیم در محیط پخش می‌شود.

کولر آبی پرتابل - راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی
کولر آبی پرتابل

مصرف برق و آب کولر ابی پرتابل در حد تعادل می‌باشد که باعث می‌شود تا مبلغ مصرفی چمشگیر نباشد. قیمت این نوع کولر ارزان‌تر از سایر مدل‌های کولرهای آبی می‌باشد.

کولر آبی سلولزی

یکی از دیگر از مدل‌های کولر، کولرهای سلولزی هستند. این نوع کولرهای آبی را می‌توان نسل جدید نام گذاری کرد که دیگر خبری از پوشال نیست و از پد استفاده می‌شود. استفاده از این پدها بسیار کاربردی است و حجم خنکی که تولید می‌کنند حدود ۲ برابر بیشتر از پوشال‌ها بوده.

در خصوص مزیت استفاده از پدسلولزی در کولرهای آبی می‌توان به تامین یک سرمایش مفید، افزایش ماندگاری خنک بودن هوا، عدم ایجاد حساسیت، مصرف بسیار کم آب و کاهش برق مصرفی اشاره کرد.

این کولرهای سلولزی در ظرفیت‌های ۱۳۰۰۰، ۲۶۰۰۰، ۳۲۰۰۰ ، ۶۰۰۰۰ تولید می‌شوند که برای مصارف خانگی بسته به متراژ محیط، می‌توان از ۱۳ هزار و ۲۶ هزار استفاده نمود.

از دیگر مدل‌های خانواده کولرها، میتوان از «کولر گازی»، «کولر گازی پنجره‌ای»، «کولر ایستاده»، « سپلیت»، «کولر آکسیال» نام برد.

کاربردهای کولر آبی

می‌توان در محیط‌های خانگی، ساختمان‌های اداری و مجمع‌های مسکونی، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و… از کولرهای آبی استفاده کرد. همچنین برای محیط‌های صنعتی همچون سالن‌های تولید، پارکینگ‌ها و نمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، سالن‌های گلخانه‌ای و… نیز می‌توانیم از کولرهای آبی صنعتی بهره ببریم.

مشخصات فنی کولر سانتریفیوژ

یکی از معروف‌ترین نام‌ها در بازار کولر آبی و کولر صنعتی ، کولر سانتریفیوژ است که همواره انتخاب اول برای تامین سرما در فضا بوده است.در این کولرها بدنه دستگاه مقاوم‌تر شده و در داخل آن نیز از پدهای مرغوب استفاده می‌شود. در گذشته کولر صنعتی سانتریفیوژ در ظرفیت‌های محدود تولید و عرضه می‌شد که نیاز خیلی از مردم را نمی‌توانست برآورده کند.

کولر آبی سانتریفیوژ - راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی
کولر آبی سلولزی

اما امروز این نوع کولر، در کنار به‌روز و مدرن بودن، در ظرفیت‌هایی تولید می‌شود که توانسته نیاز تمام مردم را برطرف کرده و حتی از آن‌ها برای سرمایش کارخانه ها و سالن‌های تولیدی نیز می‌توان استفاده کرد و در هر محیطی بسته به مساحت آن، قابلیت ایجاد یک هوای خنک و دلپذیر را دارد.

قطعات و اجزا کولر آبی

کولرهای آبی از بخش‌های مختلف و قطعات بسیاری تشکیل شده است. قسمت‌های کولر آبی را می‌توان به ۳ دسته تقسیم کرد که شامل قطعات الکتریکی، قطعات مکانیکی و قطعات ثابت می‌شود. در ادامه به صورت کوتاه به اجزای کولرهای آبی می‌پردازیم:

مهم‌ترین بخش کولر آبی، قطعات الکتریکی آن است که وظیفه دریافت برق و انتقال آن به بخش مکانیکی را دارد.

  • موتور کولر (دینام)
  • پمپ آب کولر (واتر پمپ)
  • جعبه تقسیم برق کولر آبی
  • قطعات مکانیکی کولر آبی

قسمت قطعات مکانیکی کولر، انرژی حرکتی را از بخش قطعات الکتریکی که بالاتر به آن اشاره کردیم، دریافت می کنند.

  • پولی موتور
  • یاتاقان های شافت
  • پولی پروانه
  • پروانه کولر آبی
  • تسمه پروانه
  • شناور کولر آبی

قطعات کولر آبی - راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی

قطعات ثابت کولر آبی

قطعات ثابت کولر آبی آن دسته از قطعات هستند که حرکت مکانیکی ندارند و به نیرویی برای راه اندازی نیاز ندارند در نتیجه در دسته قطعات الکتریکی نیز قرار ندارند. قطعات ثابت کولر آبی شامل موارد زیر می شوند:

  1. بدنه کولر آبی
  2. دریچه‌های کولر آبی
  3. پوشال ها یا پدهای سلولزی کولر آبی
  4. شیر تخلیه کولر آبی
  5. شبکه آب‌رسانی کولر آبی
  6. محافظ موتور کولر آبی
  7. شیلنگ کولر
  8. تشتک کولر آبی
  9. براکت موتور کولر

کولر پوشالی یا کولر سلولزی ؟!

مهم‌ترین بخش برای خرید کولر آبی انتخاب نوع آن است؛ یعنی کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی.

کولر آبی پوشالی همان کولرهای معمولی هستند که مطمئنا همه ما آن‌ها را از نزدیک دیده‌ایم و با آن‌ها آشنا هستیم و دردسرهایی نظیر: تعویض سالانه پوشال‌ها، بروز میکروب در پوشال‌ها، عدم خیس شدن یکنواخت پوشال‌ها، انتقال گرد و خاک و آلودگی‌ها، پخش شدن ذرات پوشال و.. را میدانیم.

در مقابل کولر آبی سلولزی واسط تبخیری، از محصولی به نام پد سلولزی استفاده می‌کند. این پدها به صورت یکنواخت خیس می‌شوند، رطوبت قابل قبولی دارند و باعث هدررفت آب نمی‌شوند، پدها نیاز به تعویض نداشته و تا چند سال قابل استفاده هستند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع کولر، مربوط به واسطه‌های تبخیری سیستم است که در فضای کولر قرار دارند.

نوع کارکرد آن به این شکل است که آب کولر از طریق لوله‌ها که ناودان نیز به آن می‌گویند، به سه راهی توزیع کننده وارد می‌شود و پس از آن بر روی واسط تبخیری که گفتیم ریخته شود. سپس آب تبخیر شده و این فرایند باعث می‌شود دمای هوا کاهش یابد.

واسط تبخیری به کار رفته در پوشال از جنس چوب  بوده و در کولر سلولزی نیز از جنس سلولز می‌باشد. لازم به ذکر است که پدهای سلولزی از ترکیب فیبر و کاغذ و در توان استقامتی بالا تولید می‌شوند. پس متوجه شدیم که از اصلی‌ترین تفاوت‌های کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی، نوع واسط تبخیری است که در آنها به کار گرفته شده است.

نکته دیگری که بسیار مهم بوده، میزان قدرت سرمایش این دو نوع کولر است. در کولر پوشال‌دار، قدرت سرمایی که ایجاد می‌شود بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افت داشته و به چشم می‌آید که این نرخ کاهش، به‌خاطر ساختار پوشال است.

اما در طرف دیگر، کولر سلولزی به علت ساختار پدها، عملکرد بهتری داشته و شاهد رطوبت یکنواخت پدها و در نتیجه عدم هدررفت آب و انرژی و همچنین عدم درز هوای گرم به داخل کولر خواهیم بود. این مسئله باعث می‌شود عملکرد کولر های سلولزی چندین برابر بهتر از کولرهای پوشالی باشد.

درمورد تفاوت کولرهای آبی باید یک مسئله دیگر را نیز در نظر داشته باشیم و آن این است که کدام یک از این دو نوع کولر، برای انسان ضرر و آسیب کمتری دارد؟! بعد از بررسی‌ها و نتایجی که کسب شده مشخص شده است که به دلایل مختلفی، کولر آبی سلولزی ضرر کمتری داشته و در بحث سلامت بدن، پدها انتخاب بهتری هستند تا پوشال‌ها. در ادامه چند نکته را درباره این مسئله می‌خوانیم:

پدهای سلولزی برخلاف پوشال هیچگونه آلرژی و عارضه‌ای ندارند و حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

پدهای سلولزی ضخیم و انسجام بالایی داشته و دچار خوردشدن و یا شکستگی نمی‌شوند که همین باعث می‌شود تا باکتری‌ها رشد نکنند.

خیس بودن دائمی پوشال‌ها این امکان را می‌دهد تا باکتری‌ها در آنجا و کولر رشد پیدا کنند.

رشد و ایجاد باکتری‌ها در کولر، به منزله انتشار آن در محیط خانه است.

959218 - راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی

نکات مهم خرید کولر آبی

برای خرید کولرهای آبی باید چند نکته مهم را در نظر بگیریم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

محل سکونت (نصب دستگاه): انتخاب کولر بسته به محل سکونت تقریبا شرایطی برابر دارد اما در جنوب کشور و یا شمال کشور شرایط خاص خود را دارد و بسته به آب‌وهوای گرم و سرد باید در هنگام خرید به آن توجه نمود.

نوع و کاربرد: انتخاب بین مدل پوشالی و مدل پد و همچنین کاربرد آن (به عنوان مثال صنعتی یا خانگی) نیز حائز اهمیت است.

بدنه و کیفیت جنس بدنه: یکی دیگر از نکات مهم می‌بایست جنس بدنه و ورقه‌هایی که در آن به کار رفته است باشد تا در برابر طوفان و باران و حتی نور خورشید مقاومت لازم را داشته باشد.

برچسب انرژی: تمام لوازمی که شما خریداری می‌کنید، باید برچسب انرژی داشته باشند تا بدانیم آن محصول چه میزان مصرف انرژی دارد و راندمان دستگاه چقدر است.

اندازه: اندازه کولر یکی دیگر از مواردی‌ست که باید به آن توجه کرد و بسته به محیطی که کولر می‌خواهد در آنجا قرار بگیرد، باید اندازه آن را محاسبه نمود.

میزان هوادهی: به این نکته خوب توجه کنید! میزان هوادهی کولر  برحسب متر مکعب بر ساعت جریان هوا بر روی تمامی کولرهای آبی ذکر شده است و این میزان باید بین ۲۰ تا ۲۵ برابر حجم محیط موردنظر باشد.

برند و شرکت: انتخاب یک محصول با برندی که معتبر و شناخته شده باشد، جز مهمترین اولویت‌هاست و با انتخاب یک شرکت تولیدکننده خوب، خیال‌تان بابت کیفیت دستگاه، قطعات دستگاه و ساخت آن آسوده است.

گارانتی و خدمات پس از فروش: وجود گارانتی خیال شما را آسوده کرده و با خدمات پس از فروش مناسب می‌توانید محصول خود را مطمئن‌تر انتخاب نمایید؛ زیرا می‌دانید که تا چه زمانی پشتیبانی و خدمات دریافت می‌کنید و همچنین در صورت هرگونه ایراد و خرابی، از خرج‌های اضافی دیگر راحت می‌شوید.

سعی کنید کولری انتخاب کنید که دارای رده انرژی B باشد.

حواستان به ضخامت بدنه و کف آن باشد. هرچه ضخیم‌تر، ماندگاری و استحکام بیشتر.

بهترین بدنه برای کولرهایی است که جنس ورقه‌ها از گالوانیزه باشد.

میزان صدا و لرزش کولر انتخابی را یادتان نرود.

پوشش رنگ را فراموش نکنید. پوشش رنگ باید الکترواستاتیک کوره‌ای باشد.

برند و قیمت کولر آبی

با توجه به مدل کولر آبی، نوع کاربری آن و نیاز مشتری؛ قیمت کولرهای آبی نیز متفاوت است. هنگام خرید کولر ابی باید نکاتی که بالا گفتیم را در نظر داشته باشید تا بتوانید با بودجه خود بهترین کولر را خریداری نمایید.

همچنین متراژ محیط و حجم کولر نیز از نکاتی است که در قیمت روز کولر تاثیر دارد. البته نوسانات بازار ارز و قیمت دلار نیز بر قیمت کولرهای آبی خانگی و کولرهای صنعتی نیز دخیل است.

عمده قیمت کولرهای آبی از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود.

به عنوان مثال کولر آبی پرتابل ریتون ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد و همین کولر با برند لورچ حدود ۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان است.

کولر آبی آبسال بسته به مدل آن از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و بالاترین مدل آن چیزی حدود ۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

کولر آکسیال برند سرماسان با قیمت ۲۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. همچنین کولرهای سلولزی سرماسان نیز در ظرفیت صنعتی ۴۷ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت کولر سلولزی نیز از ۱۰ میلیون تومان است تا ۶۶ میلیون تومان که مربوط به کولر سلولزی برند انرژی است.

انواع برندهای تولیدکننده کولر شامل؛ «سرماسان»، «آبسال»، «جنرال»، «لورچ»، «سپهر الکتریک»، «نیرو تهویه البرز»، «انرژی»، «برفاب» می‌باشد.

سرماسان

شرکت سرماسان تحت برند شایانیر صنعت آرتان، بیش از ۱۵ سال سابقه تولید سیستم‌های سرمایشی دارد که امروزه مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های سرمایشی نظیر: «کولر آبی»، «کولر صنعتی»، «پدکولر»، «فن تهویه»، «فن سیرکوله»، «انواع مه‌پاش» و… را با استفاده از مرغوب‌ترین قطعات موجود در بازار تولید و عرضه می‌نماید. ❤️

سرماسان افتخار همکاری با بسیاری از نهادهای رسمی و مجموعه‌های کشوری را در رزومه خود دارد و انجام هزاران پروژه نیز نشان‌دهنده انتخاب سرماسان به عنوان اولین انتخاب برندهاست. تمامی محصولات سرماسان نیز شامل ۳ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می‌باشند. ❤️

نتیجه‌گیری آشنایی با کولر

در این مطلب با صفر تا صد کولر آبی آشنا شدیم. اگر قصد خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول را دارید می‌توانید با شماره تلفن ۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره لازم را به شما ارائه دهند. مطمئنا قبل از انجام هر کاری لازم از راهنمای خرید کولر آبی داشته باشید تا محصولی متناسب با نیازتان دریافت کنید. ❤️

p88g untitled 3 300x96 - راهنمای خرید کولر آبی / قیمت ۵ کولر آبی سلولزی و پوشالی
شماره تماس سرماسان

 

برچسب‌ها: ⭐️ قیمت کولر آبی + بهترین کولر آبی + کولر آبی دیجی کالا + کولر آبی جنرال + کولر آبی جدید + کولر آبی سلولزی + کولر آبی کوچک + قیمت و خرید انواع کولر آبی سلولزی + بهترین قیمت خرید انواع کولر آبی سلولزی و پوشالی + مدل کولر آبی باکیفیت و ارزان + کولر آبی قیمت و خرید + قیمت انواع کولر آبی + تصویر کولر آبی ⭐️

امتیاز دهید

4 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X