طرز کار پنكه مه پاش

طرز کار پنكه مه پاش

طرز کار پنكه مه پاش

خرید پنکه مه پاش سرماسان با بهترین کیفیت و بهترین قیمت

طرز کار پنکه مه پاش

طرز کار پنکه مه پاش که به آن میست فن نیز می‌گویند را در این مقاله مجله سرماسان بررسی کرده‌ایم.

اگر بدن شما هم در گرمای تابستان به تعریق زیاد افتاده باشد و با توجه به افزایش روز افزون فصول به سبب گشایش سوراخ های لایه ازن به این فکر افتاده اید یک دستگاه سرمایشی با رطوبت بالا تهیه کنید! خب ما در این مقاله قصد داریم به بررسی پنکه مه پاش بپردازیم.

پنکه مه پاش چیست؟

تاكنون به ساختار زیستی بدنت خود در هنگام مواجه شدن با گرماى شديد فصل تابستان توجه كرده‌ايد که هنگام گرماى شديد دماى بدن به شدت افزايش مى‌يابد.

بدن ما براى خنک كردن طبيعى خود و كاهش دما، شروع به تعريق مى‌كند و اين عرق هنگامى كه از بدن خارج شده و روى پوست ظاهر مى‌شود ، شكل مهره‌ مانند به خود مى‌گيرد که اين مهره‌ها به‌ اين دليل كه ابعاد بسيار كوچكى دارند، به سرعت بر اثر باد ملايمى كه مى‌وزد، تبخير مى‌شوند و اثر خنک كننده‌اى بر روى بدن ما ايجاد مى‌كنند که حس خنکی را به ما القا می‌کند.

ما در ادامه اين مقاله قصد داریم پس از بررسى تعدادى موضوع ، روشى مشابه و ساختگى كه پنكه مه پاش از آن براى كاهش دما استفاده مى‌كند را بررسى كنيم.

برای خرید پنکه مه پاش سرماسان میتوانید به صفحه محصولات مراجعه فرمائید.

پنكه مه پاش و انواع آن

پنكه مه پاش ، پنكه رطوبت ساز يا Mist Fan  دستگاه تهویه ای است كه علاوه بر اين كه مانند يک دستگاه تهويه‌ى بهينه و مقرون به صرفه عمل مى‌كند ، قابليت ساخت رطوبت و مه سازى (قطرات معلق آب در فضا) هم را دارد كه بلافاصله پس از برخورد با سطوح ، گرماى محيط پيرامون را جذب كرده و تبخير مى‌شود.

مه ايجاد شده توسط اين دستگاه بسيار لطيف و مملوس است و هيچگونه احساس خيس شدن به شما دست نخواهد داد؛ پنكه مه پاش مى‌تواند مه ايجاد شده را در يک محیط گسترده در اطراف خود پخش كرده و گسترش دهد تا سبب خنكى بيشتر شود؛ اين وسيله مناسب براى استفاده در هر مكانى است و به طور كل در دو نوع ديوارى و رو میزی ارائه مى‌شود.

پنكه مه پاش با توجه به انواع خاص آن ممكن است داراى قابليت‌هاى تنظيم در سه سرعت ، چرخش 90 درجه به طرف ، تغيير زاويه عمودى 30 درجه به بالا و پايين ، كنترل از راه دور و مواد نيز باشد.

برای خرید پنکه مه پاش سرماسان میتوانید به صفحه محصولات مراجعه فرمائید.

ساختار پنکه مه پاش

يک پنكه مه پاش براى ايجاد رطوبت به منابع آب نياز دارد كه اين آب از طريق مخزنی كه در قسمت پايينى بدنه تعبيه شده است، تامين مى‌شود (اين مخزن قابل جداسازى و پر كردن آب را دارست) يا ممكن است با توجه به نوع و مدل آن به صورت مستقيم به لوله آب وصل شود؛ پنكه های مه پاش با توجه به نوع آن مجهز به يک پمپ فشار متوسط يا فشار قوى هستند تا بتواند مه آب ايجاد كنند.

اطراف پرک های پنكه مه پاش ، دهانه‌ها و شيارهاى باریک و كوچكى وجود دارد در هر پنكه تعداد اين دهانه‌ها با توجه به مدل متفاوت می‌باشد كه آب را به شكل مه و غبار در هوا پخش مى‌كند؛ اين وسيله به برق كم براى كار كردن خود نياز دارد و مصرف چندان بالايى هم ندارد.

صفحه‌ى جلوى محافظ ، محافظ جلويى ، بلبرینگ نصب پروانه ، مهره نصب محافظ پشتى پروانه ، محافظ پشتى ، موتور پنكه ، دكمه تنظيم ارتفاع و جهت وزش باد ، بدنه اصلى ، پايه ، چرخ ، مهره پايه ، لوله رطوبت ساز، تعدادى كليد براى روشن و خاموش كردن و كنترل سيستم مه سازى و انواع آن و تنظيم سرعت باد و… ساير قطعات ساختارى پنكه مه پاش یا همان میست فن است كه با توجه به نوع و مدل های آن ممكن است متفاوت و يا فاقد آن باشد.

برای خرید پنکه مه پاش سرماسان میتوانید به صفحه محصولات مراجعه فرمائید.

مزایای پنکه مه پاش

حداقل مصرف برق و معطر كردن فضا ، لطيف و بهارى كردن هوا ، نصب و انتقال آسان جهت استفاده در فضاى باز و نيمه باز و… از مزاياى مهم پنكه مه پاش سرماسان است.

اين وسيله و سیستم خنک کننده شرکت سرماسان مناسب براى استفاده در مكان‌هايى مانند رستوران‌ها ، كافي شاپ‌ها ، پارک‌ها ، گلخانه‌ها ، نمازخانه‌ها ، منزل ، محل كار ، اداره و … مى‌باشد جالب است بدانید پنكه مه پاش تقريبا هيچ محدوديتى براى شما ايجاد نمى‌كند.

برای خرید پنکه مه پاش سرماسان میتوانید به صفحه محصولات مراجعه فرمائید.

نحوه كار پنكه مه پاش

پنكه مه پاش با توجه به انواع آن و ويژگى‌ هايى كه ذكر كرديم متفاوت کار خواهد کرد؛ به عنوان مثال نوعى از آن كه به طور مستقيم به منبع آب متصل مى‌شود ، معمولا با فشار پايين كار كرده و نيازى به پمپ ندارد اما نوعى از آن كه با مخزن كار مى‌كند ، سيستم فشار متوسط پمپى با PSI 150 تا 300 و يا سيستم فشار قوى با PSI 4000 به بالاتر خواهد داشت.

اين وسيله هزاران قطره آب بسيار كوچک توليد كرده و با استفاده از به چرخش درآوردن پروانه ها نيروى گريز از مركز ايجاد مى‌كند و محوطه بزرگى از اطرفش را خنک مى‌كند.

اين دستگاه تركيبى از پنكه و بخارساز مى‌باشد كه با قدرت حدودا 100 وات ، نه تنها قادر به پرتاب باد و عملكرد به شكل پنكه مى‌باشد بلكه با سيستمى كه اين دستگاه دارد توانايى توليد بخار و تامين رطوبت هوا در حين كار را دارد.

پنكه مه پاش سرماسان با استفاده از امواج اولتراسونيک ، ذرات آب را از 1 تا 5 ميكرون به طور يكنواخت رسانده و بدين طريق ، مايع همگن شده به صورت يكنواخت در هوا پخش مى‌شود و در نتيجه دماى اتاق را به صورت مطبوعى خنک مى‌كند و افراد دیگر دغدغه‌ای بابت گرما و دمای محیط نخواهند داشت.

سخن پایانی

خرید پنکه مه پاش با توجه به کارایی هایی كه دارد در انواع و مدل‌ هاى خاص و گوناگونى ساخته و راهی بازار مى‌شود؛ هر پنكه مه پاش یا میست فن (سیستم مه پاش) ممكن است روش كار ، قطعات ، امكانات ، عملكرد و … متفاوتى داشته باشد ولى در آخر همه‌ى انواع آن جهت ایجاد خنکی و مه سازى استفاده مى‌شود.

بد نیست بدانید با توجه به خواسته و نيازهایتان و يا محلى كه مى‌خواهيد در آن از اين پنکه ها استفاده كنيد ، نوع مناسب ترى از آن را انتخاب كنيد ؛ پنكه مه پاش برخلاف قابلیت های خنک كنندگى كه روى اطراف يا بدنتان دارد ، همواره باعث دلگرمى شما خواهد بود.

در صورتی که سوالی دارید و یا نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید پنکه مه پاش و یا سیستم‌های سرمایشی نظیر کولر صنعتی و… دارید می‌توانید با شرکت سرماسان تماس گرفته تا کارشناسان این حوزه شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد؛ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر بینندگان سایت در میان بگذارید.

برای خرید پنکه مه پاش سرماسان میتوانید به صفحه محصولات مراجعه فرمائید.

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X