توانمندی هوشمند پد سلولزی سرماسان در کاهش مصرف انرژی کولرهای آبی

توانمندی هوشمند پد سلولزی سرماسان در کاهش مصرف انرژی کولرهای آبی

توانمندی هوشمند پد سلولزی سرماسان در کاهش مصرف انرژی کولرهای آبی

آشنایی با پد سلولزی سرماسان مناسب برای کولر

پد سلولزی سرماسان کولر یک ایده جدید و راهبردی می باشد که این پدها امروزه در دستگاه هایی مثل کولر سلولزی که بر اساس سیستم تبخیری کار می‌کنند تعبیه شده است. اکنون به دلیل محبوبیت پد سلولزی سرماسان و استفاده روز افزون از کولر سلولزی، قصد داریم در این مقاله به صورت تخصصی، انواع آن را با هم بررسی کنیم.

لازم است در مورد نحوه نصب پد سلولزی سرماسان، قاب پد سلولزی، مزایا و معایب آن و تفاوت های بارز با پوشال بیشتر بدانیم، پس برای اینکه همه چیز درباره پد سلولزی سرماسان را بدانید در ادامه همراه مجله سرماسان باشید تا به طور مفصل در مورد این محصول اطلاعات کسب کنید.

پد سلولزی سرماسان چیست؟

در مورد اینکه پد سلولزی سرماسان چیست باید بگوییم پدهای سلولزی یکی از کارآمدترین فنون و محصولات مورد استفاده در سیستم های سرمایشی مانند کولر های آبی محسوب می شود. این پدها، از ورقه های کاغذی سلولزی ساخته می‌شوند، ورقه های سلولزی در این پد، بسیار منظم و یکپارچه در هم تنیده می شوند و خاصیت تر شدن بالایی به خود می‌گیرند.

همچنین این کاغذ های سلولزی، به دلیل جنس و نوع چیدمان کنار یکدیگر در برابر هرگونه مواد شیمیایی و مسموم مقاوم هستند جدا از مقاومت و داشتن خاصیت رطوبت خواری بالا، مزایای دیگری هم دارند که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

پد سلولزی سرماسان کولر محصولی است که مواد اولیه آن از سلولز Cellulose ماده ای که از دیواره‌ی سلولی گیاهان ساخته می‌شود، که خاصیت جذب آب بالایی دارد و از لایه های متعدد و نازک پد، Pad ساخته می‌شود.

کاربرد پد سلولزی سرماسان در کولر های آبی

همان طور که می‌دانیم پد سلولزی سرماسان کولر ها، به عنوان یک واسط تبخیری کار می‌کنند؛ نحوه کارکرد پد سلولزی سرماسان نیز دقیقا مثل پوشال ها است.

همه‌ی ما می‌دانیم که در کولر های آبی لازم است تا آب در سطح یک واسط تبخیری به جریان بیافتد و این واسط که همراه با سطحی بزرگ است در جریان هوای آزاد قرار بگیرد؛ پس باید آب را در مقابل هوای آزاد قرار داده تا در نهایت جریان هوایی مرطوب ایجاد شود.

در حقیقت عمل اصلی خنک سازی هوا، بر عهده پد سلولزی سرماسان است و بدون پد سلولزی سرماسان و یا پوشال، نمی توان هوای اطراف را جذب کرد و به دمای مطلوب رساند.

به صورت کلی در کولر های سلولزی جریان آب در لایه های نازک و بهم فشرده پدهای سلولزی به خوبی پخش می‌شود و تا چند روز باقی می‌ماند.

بعد جریان باد از طریق مکنده ها، در مقابل این پد سلولزی سرماسان قرار گرفته می شود که توسط تماس هوا با قطرات روی پدهای سلولزی، خنک می‌شود و مقدار مشخصی از هوا به بیرون منتقل شده و محیط را در بهترین صورت ممکن خنک می‌کند.

امروزه پوشال ها دیگر جای خودشان را به پد سلولزی سرماسان داده اند چرا که این واسط تبخیری مزایای زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است و تمامی مزیت آن ناشی از جنس کاغذ مورد استفاده در پد سلولزی سرماسان شناخته شده است چرا که جنس کاغذ های پد سلولزی سرماسان کولر از کرافت است و قابلیت جذب بالایی از آب را دارند و در عین حال بسیار در مقابل فرسایش و فساد توسط آب مقاومت می‌کنند.

خصوصیات پد سلولزی سرماسان کولر

  1. پد سلولزی، به دلیل استفاده از مواد اولیه کاغذ کرافت دارای درصد جذب بالایی از آب است.
  2. پد سلولزی کولر به دلیل داشتن ساختار هندسی و یکپارچه، از ورود حشرات موذی جلوگیری می‌کند.
  3. پد سلولزی به دلیل داشتن سطح تماس بالا به هوای اطراف، بازدهی بیشتری برای خنک سازی محیط دارند.
  4. طول عمر پد سلولزی حداقل سه سال می باشد و در صورتی که به خوبی از آن نگهداری شود تا 5 سال هم کارایی لازم را دارد.
  5. پد سلولزی، به دلیل استفاده از کاغذ کرافت و مواد اولیه بسیار مرغوب، دارای خاصیت ایستایی و مانایی بالایی است.
  6. پد سلولزی کولر دارای خاصیت خودشویی می‌باشد؛ که این خاصیت خودش باعث جلوگیری از رسوب گذاری روی سطح پد سلولزی می‌شود.
  7. پد سلولزی، به دلیل استفاده از کاغذ کرافت و داشتن ساختار منظم، دارای خاصیت مویینگی می‌باشد که این خاصیت باعث توزیع یکنواخت آب در تمام سطوح پد سلولزی خواهد شد.

پد سلولزی - توانمندی هوشمند پد سلولزی سرماسان در کاهش مصرف انرژی کولرهای آبی

پد سلولزی جایگزین مناسب پوشال

همانطور که در بالا خواندید، اصلی ترین دلیل جایگزین پد سلولزی به جای پوشال ، بازدهی بیشتر در خنک سازی محیط است.

سوای از این ویژگی، پد سلولزی مزایای دیگری را برای کاربران ایجاد می‌کند، به طوری که میزان استفاده از پوشال را سالانه کم رنگ تر کمتر می‌کند و یکی دیگر از دلایل جایگزین پد سلولزی با پوشال، کاهش مصرف آب است چرا که در پد های سلولزی به دلیل استفاده از کاغذ کرافت و ساختار یکپارچه، آب بیشتری را جذب خود می‌کنند و این مسئله برای مناطقی که با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند اهمیت بالای دارد.

علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، به دلیل عدم ایجاد فشار به موتور و بالا رفتن بازدهی در خنک سازی محیط، در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود. یعنی با نصب پد سلولزی سرماسان به جای پوشال می توان با یک تیر چند نشانه را زد و به قول معروف آسانی در کارایی است البته مزایای آن اینجا تمام نمی‌شود.

از دیگر مزیت های آن می توان به نگهداری و تمیز شدن آسان کولر های سلولزی اشاره کرد چرا که ساختار پد سلولزی به شکلی است که تجمع باکتری و قارچ و رسوب گیری غیر ممکن است البته در صورتی که چند سالی از تعویض و تمیز کاری آن می‌گذرد، منطقی است که دچار مشکل شود.

از دیگر دلایل جایگزین شدن پد سلولزی کولر با پوشال این است که پد سلولزی سرماسان دارای ضریب مقاومت مطلوب ‌تر در مقابل ورود گرد و غبار است که این خاصیت ناشی از طراحی ورقه های آن می‌شود که این خاصیت به هیچ وجه در پوشال ها دیده نمی‌شود و بزرگ ترین مشکل در کار با پوشال‌ها حساب می‌شود.

در این محتوای مجله سرماسان به سوالاتی در خصوص پد سلولزی پاسخ دادیم و نکاتی ارائه شد. اگر سوالی هست که پاسخ آنرا نگرفته‌اید کافی است با شماره 02122229176 تماس گرفته تا کارشناسان به صورت کامل و رایگان شما را راهنمایی کنند.

اگر نکته‌ای در باره پد سلولزی هست که به آن اشاره نشده، می‌توانید با درج نظر خود ما و دیگر مخاطبان را با آن آشنا کنید.

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X