مشخصات کولر آبی سانتریفیوژ سرماسان

مشخصات کولر آبی سانتریفیوژ سرماسان

مشخصات کولر آبی سانتریفیوژ سرماسان

کولر سانتریفیوژ

کولر صنعتی سانتریفیوژ کولری تبخیری می‌باشد که تحت عنوان برند سرماسان تولید و عرضه می‌شود. کارکرد کولرهای سلولزی سانتریفیوژ مانند سایر کولر های تبخیری، بر تبخیر آب استوار است.

علت تغییر فاز جهت انقال حرارت در سیستم های سرمایشی، آنتالپی تبخیر قابل توجه سیال می باشد. وقتی که تغییر فاز آب از مایع به تبخیر صورت می گیرد عنوان سیال خنک کننده سیستم، هوای گرم ورودی به سیستم می باشد و در تماس با آب ذخیره شده در پده های خنک کننده میزان بسیار زیادی حرارت از هوا به آب به وجود می آید.

کولرهای سانتریفیوژ دارای سه شاخه می‌باشند:

  1. کاربرد صنعتی کولر تبخیری موردنظر
  2. پد های خنک کننده‌ی سلولزی
  3. فن سانتریفیوژ

کاربرد صنعتی کولر سلولزی

کولر های تبخیری سلولزی پلیمری در ابعاد و ظرفیت مختلفی ساخته شده اند. برای انواع کارهای تجاری و صنعتی لازم است که کاربر ظرفیت کولر آبی مورد نظر را باتوجه به ابعاد محوطه، آب و هوا مشخص کند تا بتوان بهترین محصول موردنظر را به او پیشنهاد داد. کولرهای سانتریفیوژ سرماسان مناسب با آب‌وهوای هر نقطه کشور و در ظرفیت‌های مناسب تولید می‌شود.

%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%98 768x768 - مشخصات کولر آبی سانتریفیوژ سرماسان

پد های خنک کننده سلولزی

پدهای خنک کننده مورد استفاده در سیستم های سرمایشی آبی جدید و همچنین کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژ پدهای سلولزی هستند. پدهای سلولزی از صفحه های کاغذی سلولز ساخته شده اند و می توانند در افزایش بازدهی سیستم بسیار مفید می باشد.

مزایای استفاده از پد های سلولزی

  • افزایش راندمان خنک سازی به دلیل جذب بالای آب
  • مقاومت بسیار بالای پد ها به دلیل استفاده از پولش های رزینی مخصوص
  • جلوگیری از هدر رفتن آب نسبت به پد ها و پوشال های دیگر
  • عملکرد فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی
  • کمک به تنفس انسان
  • نصب و تعویض بسیار آسان
  • وزن بسیار سبک
  • عدم رسوب گذاری
  • قیمت مقرون به صرفه
  • عمر طولانی بین 3 الی 5 سال
  • جلوگیری از ورود حشرات
  • عدم پوسیدگی در مجاورت رطوبت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی

فن کولر های صنعتی سلولزی

تعریف فن سانتریفیوژ: فن های سانتریفیوژ ی دستگاه مکانیکی و برای انتقال هوا یا گاز های دیگر به کار می رود. بعضی از رفنس ها به نام دمنده و قفس سنجاب به این فن می گویند. چون طرز کار این فن های مکانیکی شبیه قفسه های مستر ها می باشند. این گونه فن ها سرعت و حجم جریان هوا را با استفاده از ایمپلرهای چرخان افزایش می دهد.

فن های سانتریفیوژی، جریان هوا را به صورت شعاع ای حرکت می دهند و جهت جریان هوا را معمولا 90 درجه تغییر می دهند. این فن ها بسیار آرام و بی صدا، محکم و قوی، قابل اعتماد و دارای حوزه های کاربری می باشند.

فن های سانتریفیوژی را فن های حجم ثابت می گویند، چون این فن ها دارای سرعت ثابت و حجم نسبتا ثابتی از جریان هوا را حرکت می دهند. فن های سانتریفیوژ دارای کارایی بالایی می باشد و همچنین طرفدار های زیاد دارد.

شایع ترین فن مورد استفاده در سیستم های گرمایشی و سرمایشی فن ها سانتریفیوژ هستند. فن های سانتریفیوژ ارزان تر از فن های آکسیال می باشند. به دلیل نیروی گریز، از مرکز شتاب می گیرد و از سیستم خارج می شوند.

اجزاء فن سانتریفیوژ

  1. محفظه یا هاوینگ فن
  2. ایمپلر ها و یا پروانه ها
  3. کانال های ورودی و خروجی
  4. شفت درایو
  5. مکانیسم درایو

مابقی اجزای قابل استفاده در طراحی فن های سانتریفیوژ شامل یاتاقان ها، کوپلینگ ها، دستگاه قفل ایمپلر….. می باشد.

مقایسه فن های سانتریفیوژ با فن های محوری

طراحی و عملکرد فن سانتریفیوژ در کولر های صنعتی سلولزی کاملا متفاوت از فن های محوری می باشد. این تفاوت ها باعث می‌شود هر کدام از انواع آن ها در کاربرد های خاصی انجام دهند. فن های آکسیال به علت وجود جریان کم فشار و با حجم بالا در انتقال هوا از یک منطقه به منطقه دیگر مناسب می باشند.

سیستم سانتریفیوژ باعث جریان فشار بالا کار هایی مانند خشک کردن یا خنک سازی مناسب می باشند. ساختار این فن ها به شکلی ساخته شده است که ذرات آلاینده را کمتر عبور می دهند؛ برای همین در کولر های صنعتی از فن سانتریفیوژ استفاده می شود تا از آلودگی ها در فضاهای صنعتی جلوگیری کند.

GIEF4867 300x225 - مشخصات کولر آبی سانتریفیوژ سرماسان

مزایای فن های سانتریفیوژ

1. بهروری از انرزی: جریان هوای ثابت به فن های سانتریفیوژ امکان می دهد 84 درصد بازده استاتیک انرژی تولید می‌کنند.
2. استقامت و دوام بیشتر: فن های سانتریفیوژ جهت کار در محیط های خورنده و فرسایشی مقاوم هستند.
3. قابلیت محدود سازی بارگیری: در صورت افزایشی بار اعمالی موتور اصطلاحا اوور لود نمی کند.
4. سهولت در نگهداری: فن ها از موادی با جرم سبک ساخته شده اند و بسیار آسان تمیز می شوند.
5. طبیق پذیری بالا: فن های سانتریفیوژ برای ترکیب چندین جریان و فشار هوا مفید هستند.
6. ابعاد و اندازه های مختلف: فن های سانتریفیوژ در ابعاد و سایز مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرند.

فن سانتریفیوژ باتوجه به شکل پروانه به انواع مختلفی تبدیل می شوند که شامل:

1. خنک کننده سانتریفیوژ فوروارد (خم به جلو): افت فشار در خروجی این فن ها اثر مستقیم بر روی توان موتور دارد. با پایین بودن سرعت دوران این فن نیاز به استحکاک بالا پروانه ندارد. به علت سرعت کم فن های فورواد صدای کمتری تولید می کند. برای مواردی که به دبی کم در فشار پایین نیاز دارند، بیشتر استفاده می شوند.

2. خنک کننده سانتریفیوژ شعاعی (رادیال): در جابجایی هوا، کم بازه می باشند.در این نوع فن ها فشار هوا از بالا می باشد به همین دلیل  برای خارج کردن گردوخاک، رطوبت زدایی و گاز های مختلف در هوابسیار کاربرد دارد.

3. خنک کننده سانتریفوژ ایرفیل: این فن دارای راندمان بالایی می باشد. از این فن برای کاربردهایی که جریان هوا بدون مواد جامد است استفاده کنید. این گونه فن ها می توانند با سرعت بسیار زیادی حرکت کنند.

4. خنک کننده سانتریفیوژ بکوارد (خم به عقب): یکی از پرکاربردترین فن ها می باشد. در این فن یک انحنای روبه عقب نسبت به محور اصلی استفاده می شود و همچنین در خلاف جهت چرخش پروانه نصب می شود.

p88g untitled 3 300x96 - مشخصات کولر آبی سانتریفیوژ سرماسان
شماره تماس سرماسان

امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم؛ با مجله سرماسان همراه باشید.

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X