علت پاره شدن تسمه انتقال قدرت کولر صنعتی

علت پاره شدن تسمه انتقال قدرت کولر صنعتی

علت پاره شدن تسمه انتقال قدرت کولر صنعتی

علت پاره شدن تسمه انتقال قدرت کولر صنعتی چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از تعویض تسمه مجددا پاره شود.شاید با خود فک کرده باشید مشکل از تسمه جدید است و مجدد تسمه خریداری می کنید و باز هم همین اتفاق می افتد. بنابراین در این مقاله به بررسی علت پاره شدن تسمه کولر می پردازیم.

همانطور که می دانید تسمه یکی از اجزا مهم کولر است و موجب به حرکت درامدن پروانه حلزونی است که انرژی این حرکت از موتور تعبیه می شود و این انتقال انرژی از طریق پولی انجام می شود پس عملکرد صحیح تسمه امری ضروری است.

تسمه کولر آبی چیست و چه وظیفه‌ای را بر عهده دارد؟

تسمه همانند یک کمربند بزرگی است که کنار توربین هوا و شناور قرار گرفته و جز قطعات مکانیکی کولر به شمارمی رود.تسمه به دور یک یک پولی کوچک متصل به موتور وصل شده است.

تسمه ابزاری است که نیروی چرخشی را از کولر می گیرد و به پولی انتقال می دهد و با چرخش پولی بزرگ موجب انتقال انرژی حرکتی از موتور به پروانه می شود.با چرخش تسمه نیرو از موتور به قطعات دیگر کولر منتقل و باعث  کارکرد کولر می شود.

تسمه کولر آبی چیست و چه وظیفه ای را بر عهده دارد؟ - علت پاره شدن تسمه انتقال قدرت کولر صنعتی
پاره شدن تسمه کولر آبی

چگونه تسمه کولر آبی را باید تنظیم کرد؟

هر کولری بسته به مدل و اندازه به یک نوع تسمه نیاز داریم به همین دلیل برای تشخیص راحتر شماره های رو  بدنه تسمه حک شده است.اگر شما تسمه مناسب کولرتان را بخرید از یکی از علت پاره شدن تسمه کولر پیشگیری می کنید و بعد از نصب با مشکلی مواجه نخواهید شد.

سفت بودن علت پاره شدن تسمه کولر می باشد بنابراین تسمه نباید در حدی باشد  که باعث عدم چرخش موتور و پروانه و فشار زیاد به دینام شود.چنانچه تسمه کمی سفت یا شل است با شل کردن پیچ های پایه موتور و جابه جا کردن تسمه آن را تنظیم کنید حتما در تنظیم تسمه که دقت کنید که بیش از حد شل یا سفت نباشد که به موتور آسیب برساند.

برای تنظیم تسمه توسط دو انگشت دو قسمت تسمه را به هم نزدیک کنید دو طرف باید به به اندازه یک بند انگشت از هم فاصله داشته باشند.روش دیگر این است کولر را چند ثانیه روشن کنید سپس کولر را خاموش کنید اگر پس از خاموش شدن فن کولر 5 دور چرخید و متوقف شد تسمه را به خوبی تنظیم کرده اید

چرا تسمه کولر آبی پاره می‌شود؟

علت های زیادی سبب پاره شدن تسمه کولر می شود پس شما می بایست به صورت دوره ای تسمه کولر را چک کنید و اگر صدای بدی شنیدید تسمه را چک کنید که پس از مدتی تسمه پاره نشود یا به دینام اسیب برساند.

برخی مواردی که علت پاره شدن تسمه کولر است شامل موارد زیر است:

  • سفت بودن بیش از اندازه تسمه
  • تنظیم نادرست تسمه
  • استفاده از تسمه بی کیفیت
  •  استاندارد نبودن تسمه
  • خرابی تسمه
  • اگر پولی و مدار در یک راستا نباشدامکان پاره شدن تسمه وجود دارد
  • اگر لبه پولی کولر برنده باشد موجب پاره شدن تسمه می شود
  • پس از تنظیم تسمه دقت کنید که آبریزها روی آن نریزد تا علت پاره شدن تسمه کولر نشود.
چرا تسمه کولر آبی پاره می شود؟ - علت پاره شدن تسمه انتقال قدرت کولر صنعتی
تعویض تسمه کولر آبی

دلیل شل بودن تسمه کولر آبی چیست؟

  •  تنظیم نادرست تسمه
  • باد گرم کولر
  • صدای ناهنجار از کولر
  • لغزش موتور

تسمه کولر آبی را چه وقت باید عوض کرد؟

اگر کولر شما صدایی غیر معمول داشت یا پس از سرویس دوره ای متوجه پارگی در تسمه کولر شدید یا کولر هوای خنکی تولید نمی کند باید ان را تعویض کنید.در این شرایط شما می بایست یک تسمه مناسب خرید کنید.

پس از خرید ابتدا کولر صنعتی را خاموش کنید و دریچه های آن را باز کنید با دو انگشت تسمه را بگیرید  و به بیرون بکشید و آن را به سمت پولی بزرگ حرکت دهید تا بیرون بیاید.تسمه جدید را به دور پولی کوچک بیندازید و با دست بچرخانید.

سپس تسمه را دور پولی بزرگ قرار دهید و با چرخش آن را در جای خود قرار دهید موانع چرخش را برطرف کنید و از چرخیدن موتور و پولی مطمئن شوید.اگر می خواهید بهترین کولر را تهیه کنید به مقاله  چگونه بهترین خرید کولر آبی صنعتی داشته باشیم سر بزنید.

سوالات متداول

  1. علت پاره شدن تسمه کولر آبی چیست؟
    از اصلی ترین علت ها می توان به تسمه نامرغوب، سفت بودن تسمه کولر آبی و خرابی پولی نیز اشاره نمود.
  2. علائم شل بودن تسمه کولر آبی چیست؟
    صدای ناهنجار لرزش کولر آبی از نشانه های شل بودن تسمه کولر می باشد.
امتیاز دهید

2 نظر

  • 🔴 You got 39 716 USD. Gо tо withdrаwаl > https://forms.yandex.com/cloud/65db1188693872ea94244747?hs=07554d79e41be824fc764e99f482eeec& 🔴 گفت:

    n7ykeg

  • 🔆 Withdrawing 50 422 USD. GЕТ => https://forms.yandex.com/cloud/65db117cf47e73e3db6800ed?hs=07554d79e41be824fc764e99f482eeec& 🔆 گفت:

    i0sh98

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X