خرید و مشخصات انواع فن تهویه

خرید و مشخصات انواع فن تهویه

خرید و مشخصات انواع فن تهویه

تهویه محیط‌های صنعتی، کارگاهی و گلخانه‌ها با فن دمنده

برای تهویه هوا و تامین دمای لازم در محیط‌های تولیدی و صنعتی و همچنین تهویه سالن‌های گلخانه‌ای به فن تهویه نیاز است که به آن فن اگزاست و فن دمنده نیز گفته می‌شود.

به عنوان نمونه استفاده از فن تهویه گلخانه باعث می‌شود هوای تازه به وجود آمده و رشد گیاهان محدود نباشد. مهم‌ترین عامل برای رشد محصولات وجود اکسیژن لازم در محیط است که با گردش هوا، تهویه به خوبی انجام گرفته و گلخانه‌ای با دمای مطلوب و هوای تازه خواهیم داشت.

در این مطلب مجله سرماسان به فن تهویه گلخانه‌ای خواهیم پرداخت که در ۲ مدل فن تهویه ۱۰۰ و فن تهویه ۱۴۰ تولید و عرضه می‌شود.

فن اگزاست و هواکش گلخانه‌ای

فن تهویه گلخانه چیست و چه مزیتی دارد؟! امروزه در هر گلخانه استفاده از فن یک امر مهم می باشد. دلیل استفاده از فن گلخانه به دلیل ایجاد یک توده هوا به صورت آرام می باشد. به طور معمول در ورودی گلخانه هوای سرد به داخل ساختمان وارد می شود؛ که با استفاده از فن این هوا به صورت مساوی در گلخانه پخش می‌شود.

در خصوص فن گلخانه یا هواکش گلخانه چند نکته بسیار مهم است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

فن تهویه - خرید و مشخصات انواع فن تهویه
خرید و مشخصات انواع فن تهویه
دلیل استفاده از فن تهویه در گلخانه چیست؟

به طور کلی یکی از عوامل مهم که باعث می شود محصولات گلخانه ای زنده و سرحال باقی بمانند و همچنین این محصولات بازدهی خوبی داشته باشند؛ استفاده از فن می باشد. فن باعث کنترل در عوامل زیر در گلخانه می شود.

  • شما می توانید با استفاده از فن در گلخانه ی خود دمای هوای گلخانه را را کنترل کنید.

با استفاده از این فن شما می توانید یک شرایط ایده آل از نظر دما برای محصولات خود به وجود بیاورید. باید توجه داشته باشید که با افزایش و کاهش دما در درون گلخانه، فن با استفاده از دبی های ورودی و خروجی باعث تنظیم هوا می شود.

  • با استفاده از فن در گلخانه های خود می توانید میزان گردش هوا را کنترل کنید.

فن گلخانه باعث می شود که گردش هوا به درستی در گلخانه صورت بگیرد، و یکی از دلایل شادابی محصولات همین گردش هوا به طور مساوی در میان محصولات می باشد.

  • با استفاده از فن تهویه باعث جلوگیری آفت محصولات گلخانه ای خود شوید.

اگر به طور کلی فن در گلخانه وجود نداشته باشد در اصل شما یک محیط عالی برای آفات تقویت کرده اید، و همین امر باعث می شود که گیاهان شما دچار آسیب های جبران ناپذیری شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که آفات محصولات خود را با سم پاشی از بین می برید باید بدانید این کار امکان دارد محصولات شما را شیمیایی و حتی باعث کاهش کیفیت محصولات خود می شوید.

باید دقت داشته باشید زمانی که مرتب از سم برای برطرف کردن آفات استفاده می کنید به مرور زمان آفات ها به این نمونه سم مقاوم می شوند و خیلی کم تحت تاثیر سم زدایی قرار می گیرند. پس بهتر است اگر می خواهید یک گلخانه را راه اندازی کنید حتما از یک فن هم شده در درون ان استفاده کنید تا محصولات شما دچار این گونه مشکلات نشوند. اگر آفاتی بر روی محصولات خود مشاهده کردید می توانید با استفاده از فن های دمنده آن ها را از بین ببرید.

  • شما می توانید با استفاده از فن تهویه در گلخانه باعث گرده افشانی شوید.

به طور کلی به همان صورت که گیاهان طبیعی با استفاده با جریان هوا باعث گرده افشانی می شوند، شما نیز می توانید با استفاده از فن این امکان را برای محصولات خود به وجود بیاورید، در غیر این صورت فضای گلخانه بسته می باشد و هیچ گونه باد از آن عبور نمی کند که باعث افزایش گرده افشانی شود.

فن های درون گلخانه باعث می شوند که گرده ها در کل فضای گلخانه پخش شوند و باعث گرده افشانی و یا تخم گذاری گیاهان می شود.

البته ناگفته نماند که شما می توانید با دست این کار را برای گیاهان خود بستگی به نوع آن گرده افشانی را ایجاد کنید، ولی باید توجه کنید که این امر کمی زمان بر می باشد

  • با استفاده از فن تهویه، رطوبت مورد نیاز گلخانه را فراهم کنید.

به طور معمول رطوبت درون گلخانه باتوجه به نوع گیاهان متفاوت می باشد. به طور مثال در پرورش کاکتوس در گلخانه نمی شود از رطوبت بالایی استفاده کرد. به طور کلی بخش عمده تنظیم رطوبت بر عهده ی فن های گلخانه می باشند، که اگر به هر دلیل این فن های به درستی کار خود را انجام ندهند، باعث کاهش و یا افزایش رطوبت در محیط گلخانه می شود.

  • شما می توانید با استفاده از فن تهویه، دی اکسید کربن مورد نیاز برای فتوسنتز گیاهان را به وجود بیاورید.

به طور کلی دی اکسید کربن یکی از عوامل ضروری برای زنده ماندن گیاهان و همچنین درختان در طبیعت می باشد. در فضای بسته ی گلخانه ای در بعضی مواقع با کاهش دی اکسید کربن در فصل های مختلف مواجهه می شویم، که این عامل باعث می شود رشد گیاهان به خطر بیفتد.

با استفاده از فن در محیط گلخانه باعث می شود که دی آکسید کربنی که خارج از محیط گلخانه است را به داخل انتقال دهد، که همین امر باعث می شود که گیاهان شما دچار مشکل نشود و همچنین باعث جلوگیری از هزینه های زیاد می شود.

اگر فن گلخانه به درستی کار نکند باعث چه مشکلاتی می شود؟
  1. باعث کاهش رشد در گیاهان می شود.
  2. بیماری در گیاهان افزایش پیدا می کند.
  3. در برخی مواقع حتی امکان خشک شدن گیاه و مرگ آن وجود دارد.
  4. باعث لقاح ناقص گیاهان و همچنین ریزش شکوفه های محصولات می شود.
  5. باعث به وجود امدن کندانسیون می شود.
فن تهویه گلخانه ای - خرید و مشخصات انواع فن تهویه
تهویه گلخانه

فن گلخانه ای چیست؟

به طور کلی فن گلخانه ای بخش مهمی از یک گلخانه ی زنده و موفق می باشد. شما باید فن ها را به صورتی نصب کنید که باعث کاهش مشکلات گلخامنه ای شود.

یکی از موثر ترین فن های گلخانه ای، فن خروجی می باشد که باعث می شود یک راه برای کمک کردن به کاهش درجه حرارت و عملکرد بهتر کلی گلخانه شود. به طور معمول این فن باید در کنار سقف گلخانه و یا در مقابل درب نصب شود.

مکان های مناسب برای نصب فن تهویه گلخانه
  • باید در جهت ورودی هوا قرار بگیرد تا عمل تهویه به درستی انجام گیرد.
  • در جایی نصب شود که به دسترسی به آن راحت و امکان پذیر باشد.
  • بتواند سطح زیادی از گلخانه را پوشش دهد.
  • به صورتی نصب شود که محافظ ریشه گیاهان باشد.
  • فاصله مناسب با محصولات باید رعایت شود.
تماس با ما : ۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

برای استفاده بهتر از محصولات خود و همچنین جلوگیری از هر گونه مشکل می توانید از فن تهویه سرماسان در گلخانه های خود مورد استفاده قرار دهید.

امیدواریم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

اینستاگرام سرماسان

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X