بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه

بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه

بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه

کولر صنعتی سلولزی و تهویه کارخانه

در روزهای گرم تابستان، خنک بودن محیط‌های کار خصوصا در کارخانه‌ها و سالن‌های تولیدی، جزء مهم‌ترین اقداماتی است که مدیران باید انجام دهند و این مهم تنها با سیستم‌های سرمایشی نظیر کولرهای صنعتی امکان پذیر است.

کولر صنعتی در انواع مختلفی تولید می‌شود که کارآمدترین آنها کولر آکسیال و کولر سانتریفیوژ می‌باشد. این دو کولر آبی صنعتی با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود، توانایی ایجاد سرمایش مطلوب و خنک کردن محیط کار به بهترین نحو ممکن را دارند.

سرمایش محیط کار خصوصا در فضاهای صنعتی و کارخانه‌جات، یکی از اولویت‌های مدیران است که شرکت سرماسان، کولرهای صنعتی را در دو مدل «کولر صنعتی سانتریفیوژ» و «کولر صنعتی آکسیال» را تولید و عرضه می‌نماید.

کولر صنعتی چیست؟

در خصوص کولر های صنعتی باید گفت که این سیستم‌های سرمایشی، بزرگ‌تر و قوی‌تر از سایر سیستم‌های سرمایشی و همچنین کولر خانگی هستند. همچنین به دلیل استفاده از پدسلولزی قدرت خنک‌کنندگی بسیار بالاتری دارند.

نکته دیگر درباره این نوع کولرهای آبی این است که با توجه به ظرفیت‌شان میزان هوایی که تولید می‌کنند، سرمایش قابل توجه‌ای ارائه می‌دهند و در کمترین زمان ممکن محیط موردنظر خنک می‌شود.

کولر صنعتی آبی در مصرف انرژی هم عملکرد قابل توجه‌ای داشته و با محیط سازگارتر بوده و در نتیجه مصرف آب و برق کمتری دارد.

در نهایت می‌توان گفت کولر صنعتی ، مناسب‌ترین دستگاه جهت تامین سرمایش خصوصا در مناطق خشک و گرمسیری است.

کولر صنعتی آکسیال (Axial Coolers)

کولر آکسیال جزء مدرن‌ترین و جدیدترین کولرهای آبی است که با توجه به قابلیت‌ها و عملکردش، فروش بالایی داشته و جز محبوب‌ترین کولرهای موجود در بازار است.

در مورد کارکرد کولر آبی آکسیال می‌توان گفت با کولرهای آبی نسل قبل تفاوت چندانی ندارد اما، طراحی به‌روز و استفاده از فن‌های نسل جدید و البته ظرفیت‌های مختلف، توانسته رقبا را کنار بزند.

کولر آبی آکسیال e1654931994228 1024x593 - بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه
بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه

اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که اساس کار فن آکسیال چگونه می‌باشد؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، اساس کار فن‌های آکسیال کولرهای نسل جدید، با کولرهای قدیمی تفاوت چشمگیری ندارند. اصلی‌ترین تفاوت این است که در کولر صنعتی آکسیال از پروانه اصلی آکسیال استفاده می‌شود و همین مزیت باعث عملکرد مطلوب شده و تاثیر بسزایی در خنک شدن محیط دارد؛ و نکته دیگر این است که در این کولرها و فن‌ها، از پد های سلولزی استفاده می‌شود که در نتیجه بر اساس برخورد هوای گرم به پدهای سلولزی مرطوب و خیس، تبخیر صورت گرفته و هوای خنک ایجاد می‌شود.

در واقع وظیفه اصلی فن‌های آکسیال در این کولر آبی دمیدن و یا انتقال هوای خنک به وسیله نیروی محوری، از پد سلولزی به محیط خارج از کولر است.

فن آکسیال چیست؟

در تولید کولر آکسیال صنعتی از فن‌های متفاوتی استفاده می‌شود. انواع فن‌های آکسیال شامل: فن‌های پروانه‌ای، فن‌های تیوبی و فن‌های پره‌ای هستند.

فن‌‌های پروانه‌‌ای کولر آکسیال، سرعت و فشار کمتری نسبت به دیگر فن‌ها دارند که حدود 50 % است.

فن‌‌های محوری تیوپی هوا را با فشار بیشتری به جریان در می‌آورند و راندمانش ۶۵ % می‌باشد.

فن‌های محوری پره‌‌ای نیز، دارای بیشترین راندمان و سرعت بوده و راندمان این فن‌ها حدود ۸۵ % است.

نکته دانستنی اینکه؛ این فن‌ها با توجه به ویژگی‌های خود قیمت‌های متفاوتی دارند.

کولر سانتریفیوژ (Centrifugal Coolers)

کولر سانتریفیوژ، برای زمانی که معمولا تولیدکنندگان و دارندگان سالن‌های تولیدی و کارخانه‌، با مشکل انتخاب سیستم سرمایشی صنعتی مواجه هستند، گزینه مناسبی است.

در محیط های صنعتی اکثرا میزان آلودگی و گردوغبار بالا بوده و ممکن است کارکنان و عوامل دچار بیماری‌های تنفسی و ریوی شوند. همچنین مساحت این سالن‌ها تقریبا بسیار بالا و بزرگ است و نمی‌توان با استفاده از کولرهای معمولی آبی یا گازی آن را خنک نمود.

مورد دیگر درخصوص نصب این نوع از کولرها است؛ در سالن‌های تولیدی و صنعتی محل نصب انواع کولرهای صنعتی متفاوت است، چرا که هر سالن و ساختمان شرایط ابعادی و طراحی خاص خود را دارد.

66310658 ffc7 413d acb1 b22b3333a237 768x1024 - بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه
بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه

با توجه به فراوانی تولید کولرهای سانتریفیوژ خانگی با ظرفیت‌های کم و خلاء وجود کولرهای سانتریفیوژ ظرفیت بالا در کشور، برند سرماسان اقدام به تولید این کولرهای صنعتی آبی در ظرفیت‌های بالا تا ۶۰ هزار نموده است.

کولرهای صنعتی سانتریفیوژ، برای سرمایش سالن‌های صنعتی و ورزشی، تامین همزمان سرمایش چندین واحد اداری، سرمایش مجتمع‌ها، ویلاها، سوله و انبارها بهترین گزینه می‌باشد.

نکته مهم در خصوص این کولر این است که به جای استفاده از پوشال‌های معمولی به عنوان واسط تبخیری، از پدهای سلولزی که راندمان خنک‌سازی را افزایش می‌دهند بهره می‌برد.

لازم به ذکر است، کولرهای سانتریفیوژ سرماسان در ظرفیت‌های مختلفی از جمله ۱۳۰۰۰، ۲۶۰۰۰، ۳۲۰۰۰، ۶۰۰۰۰ تولید و عرضه می‌شود.

خرید انواع کولر صنعتی

کولرهای صنعتی سرماسان ویژگی‌های بسیاری دارند که، مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی، بدنه گالوانیزه مستحکم، پوشش رنگ با کیفیت در برابر رطوبت، خوردگی و نور خورشید برخی از آن‌ها می‌باشند.

کولرهای صنعتی اگرچه از نظر نحوه خنک سازی و ظاهر شبیه کولرهای آبی معمولی هستند، اما تفاوت‌های بسیاری در نوع عملکرد با این کولرها دارند.

این نسل از کولرها صرفه اقتصادی بالاتری نسبت به سایر کولرها دارند. چراکه محدوده عملکرد آن‌ها بسیار وسیع‌تر است و در صورت پائین بودن بازدهی انرژی سیستم هزینه گزافی برای خنک سازی خواهد طلبید.

این صرفه اقتصادی در حالی ارائه می‌شود که میزان خنک سازی بالا و برابر با سایر کولرها با مصرف انرژی فوق العاده بالای آن‌هاست.

استفاده از پد سلولزی در کولرهای سانتریفیوژ و البته آکسیال، مزیت‌های فراوانی از جمله: عمر مفید پد سلولزی، رسوب زدایی، سرویس، تعمیرات و تمیزکاری آسان و سریع، عدم وجود باکتری در پدها و تنفسی سالم در هوای محیط، هدر رفت حداقل آب به دلیل حداقل میزان ریزش آب، توزیع یکنواخت آب در طول پدها، جذب آب بسیار بالاتر نسبت به پوشال‌های قدیمی، مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی، وزن کم و استحکام بالا، مقاومت به پوسیدگی در برابر آب و قابلیت پوشش دهی رزینی جهت افزایش استحکام و… دارد.

لازم است بدانید کولرهای سرماسان دارای ۳ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می‌باشند.

تماس با سرماسان

برای تهیه انواع کولرهای صنعتی، با شماره ۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان ما به صورت رایگان به شما مشاوره دهند.

p88g untitled 3 - بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه
شماره تماس سرماسان

کلمات کلیدی مرتبط: سیستم سرمایش کارخانه – سرمایش کارخانه – تهویه مطبوع – چیلر – تهویه مطبوع کارخانه و سوله – کولر آبی – کولر سه فاز – تهویه کارخانه ها – بویلر و هواساز – سیستم سرمایشی صنعتی – گرمایش کارخانه – گرماتاب – سیستم گرمایشی کارخانه – کولر کارخانه – سرماسان

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X