۵ کاربرد سیستم مه پاش

۵ کاربرد سیستم مه پاش

۵ کاربرد سیستم مه پاش

کاربرد سیستم مه پاش و آشنایی با آن: سیستم‌های مه‌پاش سرماسان در تعریفی مختصر از یک پمپ فشار قوی و تعدادی نازل مه‌پاش (مه‌ساز – فوگر) تشکیل شده است که آب را به میلیون ها ذره کوچکتر از قطر موی انسان در حد ۵ تا ۱۵ میکرون تبدیل می کند، این ذرات ریز در برخورد با هوا به سرعت تبخیر می شوند که این فرآیند موجب خنک کاری و افزایش رطوبت می‌شود.

اساس کار سیستم مه‌ پاش، خروج آب از دهانه بسیار کوچک نازل‌های مه‌پاش تحت‌ فشار ۷۰ بار می‌باشد. در این فرایند مجموعه موتور و پمپ وظیفه تأمین فشار لازم برای کارکرد مجموعه را به عهده دارد. شیلنگ آب فشار بالای تولید شده از هر پمپ را به محل خروج آب یعنی نازل‌ها می‌رسانند و آب پرفشار از مسیر نازل‌های مه پاش به بیرون پرتاب می‌شود.

نحوه عملکرد و کاربرد سیستم مه پاش

سیستم‌های مه‌پاش وسیله ای چند منظوره و کاربردی با طراحی مدرن و شیک است که خنکی و طراوت را در فصول گرم سال برای محیط زندگی و کار شما فراهم می آورد. مجهز بودن دستگاه به سیستم رطوبت ساز از نوع اولتراسونیک بوده که در مناطق با رطوبت هوا کم، حائز اهمیت است و موجب بهبود تنفس افراد و ایجاد رطوبت لازم برای پوست و وسایل چوبی می گردد.

مخزن آب رطوبت ساز در قسمت پایینی بدنه تعبیه شده و به راحتی قابل جدا سازی و پر کردن می باشد. به کمک پایه با طراحی چرخ دار می توانید به آسانی پنکه را به هر نقطه دلخواه جابجا نمایید، با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور نیز می توانید با داشتن فاصله از وسیله تنظیمات لازم و دلخواه تان را انجام دهید.

برخی از پنکه ها مجهز به پنل و نمایشگر دیجیتال بزرگ و شیک روی بدنه بوده که توسط آن می‌توانید قابلیت های متنوع پنکه را کنترل نمایید. با فشردن کلید روشن و خاموش پنکه با سرعت کم شروع به کار کردن می‌کند. این دستگاه قابلیت کارکرد با چند سرعت را دارد که با فشردن مکرر کلید سرعت می توانید سرعت مناسب را تنظیم کنید.

همچنین برخی از پنکه‌ها قابلیت انتخاب نوع وزش باد در ۴ حالت معمولی، طبیعت (کوهستان)، خواب و هوشمند را با توجه به تغییر دمای محیط دارد. در ضمن برخی از سیستم‌های مه‌پاش مجهز به سیستم دفع حشرات موذی و یون ساز بوده که نشاط و آرامش شما را در محیط تضمین خواهد نمود.

2 4 - ۵ کاربرد سیستم مه پاش
نمونه سیستم مه پاش اجرا شده

پنکه‌های رطوبت ساز به دو دسته می‌شوند

  1. پنکه رطوبت ساز با سیستم اولتراسونیک : در این نمونه دستگاه توسط سیستم بخار آب و تبدیل به رطوبت عمل می کند.
  2. پنکه با قابلیت پودر سازی آب : وسیله ای کاربردی که با سیستم بخار آب و تبدیل آب به ذرات ریز مرطوب؛ جهت خنک سازی فضاهای بزرگ با حداکثر متراژ ۵۰ متر مربع همچون، ادارات مدارس، مساجد، نمازخانه ها، سالن ها و مکان هایی از این قبیل می باشد.

مزایای استفاده از سیستم‌های مه‌پاش یا میست فن ها:

۱. خنک کنندگی:

برای خنک کردن کافی شاپ ها و رستوران های فضای باز، زمین های بازی،سالن ها و باشگاه های ورزشی، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، ایستگاه های قطار، کلاً فضاهای انتظار، هتل ها،محل کار، اسکله ها ، باغ وحش و …

۲. از بین بردن گرد و خاک:

پنکه‌های مه‌پاش و رطوبت زا گرد و خاک هوای محیط را از بین می برد و در محل‌هایی مانند بازیافت زباله، انبارها، مزارع، معادن برای کنترل آلودگی محیطی و از بین بردن بو به کار برده می‌شود.

۳. افزایش رطوبت:

مناسب برای استفاده در کارخانه‌های نخ ریسی، انبار پنبه، پارک‌ها، گلخانه‌ها، اتاق‌های تست، کارخانه‌های تولید آرد و …

۴. کاربردهای کشاورزی:

برای ایجاد و کنترل رطوبت مناسب و همچنین دمای خنک و مورد نیاز در مرغدار‌ی‌ها، سالن‌های تولید قارچ، محیط‌های سوارکاری، محل نگهداری پرنده‌ها و حیوانات و کلیه صنایع وابسته به کشاورزی و دامداری می‌باشد.

۵. ایجاد جلوه‌های ویژه با مه:

از دیگر کابردهای مورد استفاده اینگونه پنکه ها ایجاد افکت های خلاقانه با مه از پنکه های مه ساز و مه پاش استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از رزومه شرکت سرماسان با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید
X