عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان

عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان

عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان

در صنایع مختلف و همچنین در ساختمان‌های بزرگ و یا گلخانه ها استفاده از کولر صنعتی ضروری است. کولر صنعتی آبی سرماسان به دلیل کیفیت بالا، مقرون به صرفه بودن و عملکرد مناسب، به یکی از بهترین کولرهای صنعتی شناخته می‌شود. در این مقاله، عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان بررسی می‌شود.

کولر صنعتی آبی یکی از اصلی ترین تجهیزات کارهای صنعتی می‌باشد که برای تامین هوای مطلوب در روزهای گرم سال و خنک کردن محیط مورد نیاز هر مجموعه ای است.

شرکت سرماسان تولید کننده و عرضه کننده انواع کولر صنعتی آبی در ایران در ۲ مدل کولر آکسیال صنعتی و کولر سانتریفیوژ صنعتی و در ظرفیت های مختلف می‌باشد.

این کولرها در دو نوع با فن آکسیال و فن سانتریفیوژ تولید می‌شوند که به دلیل خنکی بالا و توان‌های بالا بهترین گزینه برای انواع فضاهای بزرگ و متوسط در کاربری‌های متفاوت می‌باشد. مثل سرمایش سوله، سرمایش مسجد، سرمایش پاساژ، سرمایش انبار، گلخانه‌ها و… .

شرکت سرماسان بیش از ۱۵ سال سابقه در طراحی و تولید دارد و همچنین لازم است که گفت شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور را نیز دارا می‌باشد. سرماسان قابلیت تولید انبوه و ارسال به سراسر کشور در کمترین زمان را دارد و همچنین صادرکننده آن به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عرق، عمان، ترکیه و.. می باشد. 

بلافاصله پس از اینکه فصل تابستان شروع می شود، نیاز به یک سیستم تهویه صنعتی در خیلی از محل های کاری وجود دارد. یکی از راه حل هایی که بسیاری از شرکت ها و کارخانجات به آن روی می آورند، کولرهای صنعتی با توان بالا هستند. امروزه کولرهای صنعتی آبی سرماسان از جمله بهترین راه حل ها در زمینه تهویه هوای محیط کاری هستند.

آیا میتوان از کولر صنعتی آبی به یک راه حل مناسب عمل کرد؟
کولرهای صنعتی آبی سرماسان، به عنوان راه حل مناسبی برای سرمایش پرسنل و تجهیزات محیط کاری شما عمل می کنند. این کولرها با تکنولوژی پیشرفته خود، قابلیت کار به صورت پیوسته و بدون وقفه را دارا می باشند و همچنین انرژی مصرفی آن ها بسیار کمتر از سایر راه حل ها است.
در نهایت، برای به دست آوردن یک کولر صنعتی با بازدهی و راندمان بالا، نیاز است که به نوع دقیقی از این سیستم ها برای شرایط محیطی مورد نظر خود شما توجه کنید. با پیشرفت تکنولوژی، کولرهای صنعتی آبی سرماسان به عنوان یکی از بهترین راه حل ها در زمینه تهویه مطبوع محیط های کاری ، هتل ها، ساختمان های صنعتی و غیره شناخته شده اند.

54712 1024x683 - عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان
کولر آکسیال و کولر سانتریفیوژ – سرماسان

عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان

نحوه عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان : آب موجود در سیستم با جریان هوای گرم ورودی به پدهای سلولزی یا پوشال‌های کولر ارتباط پیدا کرده و سپس انرژی مولکول‌های خود را به آب انتقال می‌دهد. آب نیز به دلیل آنتالپی بالای تبخیر خود میزان قابل ملاحظه‌ای انرژی و گرما برای تبخیر نیاز دارد.

بنابراین به بخار آب تبدیل شده و حجم بالایی از جریان هوا را خنک می‌نماید. وظیفه فن کولر صنعتی نیز در این پروسه، افزایش فشار این جریان هوای خنک شده و انتقال آن به محیط اطراف است.

ماشین‌ها و دستگاه‌های انتقال آب اصطلاحاً پمپ (Pump) نامیده می‌شوند. اما در صورتی که گاز (برای مثال هوا) نیز همراه آب باشد سه مرحله در این پمپ مورد بررسی قرار خواهد گرفت که بستگی به فشار موجود در سیستم دارند.

در صورتی که افزایش فشار اندک باشد (در حد چند اینچ آب)، می‌توان پمپ مورد نظر را یک فن (Fan) نامید. در واقع تا فشار حدوداً یک اتمسفر پمپ مورد نظر را دمنده (Blower) می‌نامند. اما برای فشارهای بالاتر از یک اتمسفر اصطلاح کمپرسور (Compressor) به کار می‌رود. همان طور که شرح دادیم یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم‌های سرمایشی صنعتی تبخیری همین فن‌ها یا دمنده‌ها هستند.

 

بخش اول: عملکرد کولر صنعتی آبی سرماسان
کولر صنعتی آبی سرماسان با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته، قابلیت بالا در خنک کردن هوا را داراست. این دستگاه با اتصال به سیستم ابخاز در مواجهه با هوای داغ، آب را تبدیل به بخار و هوای محیط را خنک می‌کند. همچنین، با استفاده از آب برای خنک کردن هوا، از میزان انرژی مورد استفاده برای خنک کردن هوا کاسته شده و این باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

بخش دوم: مزایای استفاده از کولر صنعتی آبی سرماسان
استفاده از کولر صنعتی آبی سرماسان به مزایای زیادی نیز دست می‌دهد. این دستگاه باعث بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان و کاهش میزان گرد و غبار در هوا می‌شود. همچنین، با تأمین حجم کافی از هوای تازه، این دستگاه به بهره‌وری بیشتر ماشین‌آلات در کارخانه کمک می‌کند و در نهایت با طراحی مناسب، هم‌راستا با مسائل زیست محیطی است.

 

بخش سوم: ساختار کولر صنعتی

ساختار کولر صنعتی آبی یکی از مهمترین قسمت‌های داخلی در سیستم‌های تهویه مطبوع صنعتی است که موجب خنک کردن هوای داخلی فضاهای بزرگ می‌شود. این دستگاه‌ها با حفظ کیفیت هوای داخلی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌های تهویه مطبوع صنعتی را نیز به همراه خواهند داشت. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، ساختار کولر صنعتی آبی همچنان بهبود یافته و با ارائه امکاناتی بیشتر، سازگار با نیازهای مختلف کاربران شده است.

 

اساس کار فن کولر صنعتی

سیستم فن در کولر صنعتی جریان هوا را با فشار زیاد به محیط خارج از کولر انتقال می‌دهد. زمانی که جریان هوا وارد سیستم کولر می‌شود. خنک شده و سپس وارد سیستم فن می‌گردد. فن، با استفاده از پره‌هایی که به سرعت در حال چرخش و حرکت هستند. فشار هوا را افزایش داده و آن را به بیرون هدایت می‌نمایند. در واقع می‌توان گفت طی این پروسه، فن سرعت را به فشار تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های کولرهای صنعتی سلولزی سرماسان

کولرهای صنعتی سرماسان که با استفاده از پد سلولزی تولید می‌شوند و کارایی بالایی دارند، یک سری ویژگی‌هایی داشته که در ادامه در مورد این کولر سلولزی صنعتی توضیح مختصری خواهیم داد:

کولر سلولزی سرماسان، دارای عمر طولانی (بین ۳ تا ۷ سال) هستند و کاملا مفید می‌باشند. نکته مهم دیگر این است که بالاترین راندمان را در بین کولرهای دیگر در بازار دارند. مصرف برق و آب این کولرها نیز کاهش چشمگیری داشته و در بین رقبای خود، کمترین میزان مصرف سوخت را دارد.

استفاده از مرغوب‌ترین پد سلولزی موجود در بازار نیز،‌ چند مزیت از جمله؛ خنک سازی بهتر، عدم پوسیدگی و رسوب گرفتن، سرویس و تمیزکاری آسان، سرمایش یکنواخت و کامل و… می‌باشد.

چرا کولر صنعتی؟

– کولر صنعتی آبی سرماسان با استفاده از هوا و آب، هوای گرم را خنک می کند.
– این کولر به دلیل داشتن قابلیت کنترل رطوبت، مناسب برای مناطقی است که دارای هوای خشک هستند.
– عملکرد این کولر بسیار ساده است و به دلیل داشتن راه حلی ساده برای خنک کردن هوا، از دید کارکرد آن، بسیار اقتصادی است.
– داشتن گزینه هایی برای کنترل دما و سرعت جریان هوا در این کولر، باعث می شود که آن را برای مکان های مختلف مناسب کند.
– پایداری، دوام و قابلیت اطمینان بالای کولر صنعتی آبی سرماسان باعث می شود که این کولر بهترین گزینه برای هتل ها، بیمارستان ها و ساختمان های بزرگ باشد.

نتیجه گیری:
کولر صنعتی آبی سرماسان با عملکرد مناسب، قابلیت کنترل پارامترهای مختلف و پایداری بالا، بهترین گزینه برای مکان های بزرگ و صنایع مختلف است. برای داشتن هوای خنک و تمیز در مکان های بزرگ، کولر صنعتی آبی سرماسان گزینه ای مناسب است.
در ‌آخر

شما خریداران محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کولر صنعتی آبی می‌توانید مجله سرماسان را مطالعه کنید. برای خرید کولرهای آبی شرکت سرماسان و جهت آگاهی از قیمت کولرهای آبی سرماسان با کارشناسان فروش شرکت در ارتباط باشید.

 

کلمات کلیدی: کولر صنعتی ، صنعتی آبی سرماسان ، خنک کننده هوا ، کنترل رطوبت ، پایداری کولر صنعتی.

امتیاز دهید
X