نکات مهم در مورد مکان نصب سیستم پد و فن گلخانه

نکات مهم در مورد مکان نصب سیستم پد و فن گلخانه

نکات مهم در مورد مکان نصب سیستم پد و فن گلخانه

شرکت سرماسان با سابقه‌ای طولانی در امر تجهیز گلخانه‌ها، آماده ارائه انواع سیستم‌های تهویه و سرمایشی و گرمایشی و بویژه سیستم‌های پد و فن مناسب‌ترین سیستم سرمایش و تهویه گلخانه می‌باشد.

سیستم پد و فن شامل فن‌ها یا هواکش‌های خروجی یا همان سیستم‌های فن تهویه که در یک طرف گلخانه است. و سیستم سرمایش تبخیری یا همان پد سلولزی در طرف دیگر نصب می‌شوند.

نکاتی که در هنگام نصب سیستم سرمایشی سرماسان در گلخانه یا همان سیستم پد و فن بسیار مهم است. که در صورتی که این موارد رعایت نشود ممکن است شما بهره‌وری و کارایی لازم از این سیستم سرمایشی را نداشته باشید.

پد سلولزی سرماسان scaled 1 - نکات مهم در مورد مکان نصب سیستم پد و فن گلخانهنکات مهم در مکان نصب پد و فن سرماسان

مناسب‌ترین فاصله بین فن و پد بستگی به ابعاد گلخانه و تحمل محصول و گیاه کشت شده در گلخانه و مقاومت آن در مقابل دمای بالا می‌باشد. اما فاصله خیلی زیاد عملی نیست و کارایی ندارد. اگرپد و فن در فاصله‌ی کمتر از هم قرار گیرند کارایی بیشتری خواهد داشت.

مکان قرار دادن پد و فن‌ها تحت تاثیر چندین فاکتور می‌باشد. که آن‌ها را به اختصار بیان می‌کنیم:

پد‌ها را به سمت باد‌های موسمی تابستانی قرار دهید. و فن‌ها می‌بایست در طرف دیگر و در مقابل پدها گلخانه قرار گیرند. اگر پدها بوسیله گلخانه دیگری در فاصله نزدیک آن پوشیده شده باشند. تأثیر باد ناچیز خواهد بود و می‌توان آن را نادیده گرفت.

در صورتی که لازم است روی فن‌ها به طرف بادهای موسمی باشد. ظرفیت فن‌ها را از چند درصد افزایش دهید و بدین ترتیب قدرت موتور فن را زیاد کنید.

در حالتی که چندین گلخانه در امتداد یکدیگر قرار دارند. فن‌های خروجی نباید باعث تخلیه هوای پد به گلخانه دیگر شوند. مگر این که گلخانه‌ها در فاصله حداقل ۱۵ متر از هم قرار گرفته باشند.

زمانی که فن‌ها از دو گلخانه نزدیک به هم در یک ناحیه مشترک باشد. می‌بایست آن‌ها را نسبت به هم طوری تنظیم کرد تا از دمیدن باد در مقابل یکدیگر جلو‌گیری به عمل آید.

فاصله عملی پد و فن

حداکثر فاصله عملی در گلخانه از پد تا فن نباید هرگز از ۶۰ متر تجاوز کند. فاصله ۴۵ یا کمتر از آن باعث کاهش مقدار افزایش دما در سر تا سر گلخانه می‌گردد. برای اغلب گلخانه‌ها تقریبا ۳۰ سانتی‌متر از ارتفاع پد برای هر ۶ متر فاصله پد از فن مورد نیاز است.

در گلخانه‌های خیلی طویل، قرار دادن پدها در هر دو سر با فن خروجی در مرکز گلخانه با استفاده از فن‌های دیوارهای جانبی خیلی موثرترند. در این صورت هوای خنک شده از هر سر جریان پیدا می‌کند. و از نقطه میانی گلخانه خارج می‌گردد. تمام فن‌ها می‌بایست دارای دمپرهای اتوماتیک برای جلوگیری از ورود هوا باشند. تا در زمانی که استفاده نمی‌شوند هوا به عقب برنگردد.

فن‌ها می‌بایست بدرستی شبکه بندی شوند و حفاظ داشته باشند. تا از تماس افراد با پره‌های آن جلوگیری به عمل آید.

مکان فن‌ها از لحاظ ارتفاعی می‌بایست در مقابل پدها باشد. تا هوا را از بین گل‌ها و گیاهان کشت شده در گلخانه عبور دهد. با توجه به اینکه هوای خنک شده‌ توسط پد با زاویه مناسب به سمت جلو حرکت می‌کند. در صورتی که فن‌ها در بالای گلخانه نصب شوند. این زاویه بیشتر شده به سمت فن‌ها حرکت می‌کنند. در نتیجه هوای خنک از بالای بوته‌ها حرکت خواهد کرد.

در پایان شرکت سرماسان از شما گلخانه‌داران می‌خواهد:

برای اینکه گیاهان شاداب و با طراوت داشته باشید و بالاترین بهره‌وری را از محیط کاربری خود ببرید. باید تمامی اصول و قوانین نصب و نگهداری سیستم‌های سرمایشی از جمله رعایت فاصله دو سیستم پد و فن در گلخانه که بسیار حایز اهمیت می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سیستم پد و فن با کارشناسان فروش شرکت سرماسان تماس بگیرید.

امتیاز دهید
X