نحوه کارکرد کولر آبی بزرگ چگونه است؟

نحوه کارکرد کولر آبی بزرگ چگونه است؟

نحوه کارکرد کولر آبی بزرگ چگونه است؟

نحوه کارکرد کولر آبی بزرگ

کولر آبی سرماسان با قابلیت تبخیر آب، هوا را به‌وسیله آب خنک می‌کنند. به عبارتی ساده‌تر کولرهای آبی با فرآیند سرمایش تبخیری سبب خنک شدن محیط می‌شوند. در فرآیند سرمایش تبخیری از روش تبخیر برای جذب گرمای محیط استفاده می‌شود. یعنی قطرات آب دما را برای تغییر حالت از مایع به بخار جذب می‌کنند. در این روش میزان گرمای جذب شده توسط قطرات به میزان آب تبخیر شده بستگی دارد.

برای انتخاب کولر صنعتی برای یک محیط صنعتی مانند کارخانه‌ها، سوله‌ها، مساجد و… به اطلاعات زیر نیاز خواهیم داشت:

  • ابعاد کلی محیط (طول عرض ارتفاع)
  • برق در دسترس (تک فاز و سه فاز بودن برق در دسترس و آمپر جریان برق)
  • میزان افت فشار استاتیکی حاصل از کانال کشی
  • دمای هوای مرطوب محیط
  • دمای هوای خشک محیط

کولر سانتریفیوژ 4 4 - نحوه کارکرد کولر آبی بزرگ چگونه است؟

مهم‌ترین نکات درباره انتخاب کولرهای آبی بزرگ

از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب کولر آبی بزرگ مد نظر داشته باشیم، اندازه کولرهای آبی متناسب با محیط مورد استفاده است. به طوری که توانایی خنک‌ کردن محیط را داشته باشد.

هنگام انتخاب کولر آبی بزرگ باید به ظرفیت کولرها توجه شود. در صورت انتخاب کولرهای آبی بسیار بزرگ متناسب با محیطی که به کار می‌برید، مصرف انرژی نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و متناسب با آن نیز صدای کولر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین بهترین راه‌حل در انتخاب کولرهای آبی بزرگ برای فضاهای صنعتی انتخاب کولری متناسب با محیط مورد نظرتان است. برای این کار می‌توانیم به ظرفیت کولر آبی بر حسب واحد m/h مراجعه کنیم.

ظرفیت خنک سازی (Cooling Capacity)

ظرفیت خنک‌سازی یا ظرفیت هوادهی کولر عبارت است از حجم هوایی که کولر با پروانه‌اش از بیرون مکش کرده و به داخل محیط می‌دمد. که این حجم هوایی که در یک ساعت دمیده‌ می‌شود بر حسب متر مکعب بر ساعت  m3/h بیان می‌شود m3/h به عنوان یک واحد حجمی هوا، می‌تواند فاکتورهای خاصی را در مورد جریان هوا بیان کند.

قدرت الکتروموتور:

از مهمترین پارامترهایی که تعیین کننده ظرفیت کولر صنعتی می‌باشد، قدرت الکتروموتور آن است. همچنین قیمت بالای آن باعث شده که نوع و کیفیت الکترو موتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد، که با توجه به توان و قدرت الکتروموتور برحسب kw یا hp  (اسب بخار) بیان می‌شود.

جنس و ضخامت پد مورد استفاده:

علت اصلی خنکی و بالا بودن راندمان کولرهای صنعتی استفاده از پد سلولزی آن‌ها می‌باشد که به دلیل هزینه های بالای تعویض آن‌ها و همچنین دارا بودن بهترین راندمان استفاده از پد سلولزی استاندارد با ضخامت مناسب از اولویت‌های انتخاب یک کولر صنعتی می‌باشد.

شرکت سرماسان به نام‌ترین شرکت تولید کننده کولرهای آبی بزرگ است. جهت خرید و اطلاع از قیمت کولرهای صنعتی سرماسان با کارشناسان متخصص سرماسان تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید
X