فن سیرکوله چیست و چه کاربردی دارد؟!

فن سیرکوله چیست و چه کاربردی دارد؟!

فن سیرکوله چیست و چه کاربردی دارد؟!

فن سیرکوله چیست

شاید تاکنون نام دستگاه فن سیرکوله را شنیده باشید اما اطلاعی درباره آن نداشته باشید. امروزه در سالن‌های بزرگ صنعتی و سر پوشیده‌ای که هوا به خوبی جریان ندارد، نیاز به وسیله های دارند که جریان هوا را در این امکان به وجود آورد. شما می توانید با استفاده از فن سیرکوله در این امکان باعث ایجاد جریان هوا به طور دائم شوید.

در ادامه این مطلب به فن سیرکوله و کاربرد های آن می پردازیم. شما می‌توانید با استفاده از این گونه فن ها باعث تکمیل کردن عواملی مانند یکنواختی دما و همچنین پایداری در سطح رطوبت هوا می‌شود.

فن سیرکوله گلخانه

هدف اصلی از ایجاد گلخانه پرورش گیاهان و محصولات با کیفیت در انواع فصل‌ها می‌باشد. اگر سیستم گردش هوایی در گلخانه وجود نداشته باشد، هوای محیط گلخانه بسیار گرم می شود. اگر محیط گلخانه بسیار گرم باشد رطوبت مورد نیاز برای محصولات به وجود نمی آید.

برای اینکه یک محیط خوب برای پرورش محصولات داشته باشید باید بتوانید تعادل دما و پایداری آن در سرتاسر گلخانه مساوی باشد، و همچنین فضای گلخانه باید دارای رطوبت مورد نیاز برای محصولات باشد.

برای انجام چنین عواملی باید از سیستمی استفاده کنید که بتواند جریان هوا را در این امکان به وجود بیاورد. برای چنین سیستمی بهترین گزینه برای شما می تواند فن سیرکوله باشد که مدرن‌ترین نوع آن توسط شرکت سرماسان عرضه می‌شود.

فن سیرکوله چیست 1024x689 - فن سیرکوله چیست و چه کاربردی دارد؟!
فن سیرکوله چیست و چه کاربردی دارد؟!

فن سیرکوله در سیستم تهویه گلخانه چه تاثیری دارد؟

شما می‌توانید با استفاده از فن سیرکوله در محیط گلخانه ی خود باعث حفظ تعادل دمای مرطوب شوید، به این تجهیزات پد گلخانه ای و سیستم فن سیرکوله گفته می‌شود.

در وجود چنین سیستمی؛ لنت های سلولزی و رابط تبخیری دیگر در یک سمت فضای گلخانه قرار گرفته و باعث افزایش رطوبت در گلخانه می شود. در طرف دیگر گلخانه از فن های خروجی که دارای مکش قوی می باشند نصب شده است.

نکته دیگر که باید بدانید این است که، شما می توانید با فن سیرکوله افت فشار در وسط فضای داخلی تامین کنید.

طراحی فن سیرکوله گلخانه به چه صورت می‌باشد؟

برای طراحی فن سیرکوله انعکاس یک کار ساده می باشد. این فن ها با شرایط هدایت هوا طراحی شده است و این قانون بر اساس پمپاژ هوا و مکش می باشد.

برای فن سیرکوله از یک قاب فلزی استوانه ای استفاده می شود. سیلندر بزرگ فلزی به طور معمول نیم متر طول دارد، هوا در قسمت پایینی سیلندر به فن انتقال می‌یابد.

کاربرد فن سیرکوله

شما می توانید برای تهیه‌ی هوای مطبوع در گلخانه ها، مرغداری ها و همچنین پرورش قارچ و کارگاه های صنعتی بزرگ برای تهویه مطبوع هوا استفاده کنید.

وظیفه فن سیرکوله انعکاس به این صورت می باشد که اکسیژن، دما، رطوبت و دی اکسید کربن در مکان های گلخانه و مرغداری برابر کند. فن دارای یک بدنه استوانه ای می باشد که می تواند دارای شش الی چهار پروانه آلومینیومی یا فولادی به همراه دینام داشته باشد.

فن های پیشرفته سیرکوله دارای لبه های پرس هستند، که باعث افزایش کارایی این فن می شود.

با توجه با ابعاد فن، هواکش دارای قدرت های مختلفی برای سالن های متفاوت می باشد. به طور کلی این فن را می توانید در ابعاد های مختلف و همچنین دوره های متفاوت هوا دهی بدون هیچ گونه محدودیتی تولید کنید.

ویژگی های فنی، فن سیرکوله سرماسان
  1. دارا بودن پروانه های آلومینیومی و یا فولادی.
  2. داشتن موتورهای کم صدا و همچنین کم مصرف.
  3. طبق تکنولوژی، تعادل پروانه با تمام دستگاه های دیجیتالی مطابقت دارد.
  4. قطر فن های سیرکوله انعکاس در اندازه های مختلف ۴۰-۵۰-۶۰ سانتی متر به وجود آمده است.
  5. هزینه خرید این گونه فن ها باتوجه به ابعاد فن ها افزایش و یا کاهش می یابد.
  6. جنس بدنه ی فن دارای استنلس استیل می باشد.
  7. دارای قدرت مکش بالا و همچنین دمیدن زیاد فن.
طریقه‌ی محاسبه‌ی فن‌های سیرکوله در گلخانه

به طور معمول فن های گردش هوا در درون دهانه های گلخانه ها وجود دارند. شما باید طبق مساحت گلخانه از تاسیسات استفاده کنید. برای طریقه‌ی فن سیرکوله در فضاهای گلخانه باید اول اطمینان داشته باشید که همه ی مدارها در هر دهانه گلخانه در یک جهت نصب شده باشند و همچنین در دهانه ی مجاور، در جهت مجاور قرار بگیرد.

باید توجه داشته باشید اگر فن های گردشی به طور دقیق محاسبه نشوند و بر اساس فضای محیط تعداد کم و زیاد شود، باعث می شود محصولات گلخانه کاهش پیدا کنند.

به طور معمول طریقه فن سیرکوله گلخانه به صورت زیر محاسبه می‌شود.

به طور معمول برای هر یک متر مربع در فضای کف گلخانه باید حداکثر به یک متر مکعب در دقیقه نیاز به هوادهی دارد.

باید توجه  داشته باشید که اگر اطلاعات به دست آمده در چند ساعت در دسترس باشد، باید به طور دقیق آن را محاسبه و به دقیقه تبدیل کرد. به طور مثال اگر مساحت گلخانه ۵۰۰۰ هزار متر مربع باشد باید حداکثر ۵۰۰۰ متر مکعب در دقیقه هوادهی نیاز دارد.

شما می توانید برای محاسبه فن سیرکوله به این صورت عمل کنید که از اول یک چهارم طول گلخانه را مورد توجه قرار دهید و سپس اولین فن خود را در آن جا نصب کنید، باتوجه به طول دهانه برای هر پانزده متر از یک فن استفاده کنید؛ که با این فرض که طول مساحت گلخانه ۴۰ متر می باشد، که یک چهارم اول که به طول ۱۰ متر می باشد فن را نصب کرده ایم و سپس فن دوم را در پانزده متر دیگر نصب کردیم و فن بعدی را با ۲۵ متر فاصله نصب می‌کنیم.

باید توجه داشته باشید که فن هایی که به طور معمول دارای پرتاپ افقی هستند، به دلیل رطوبت بالای محیط باید در ارتفاع ۲ الی ۲.۵ نصب شود تا رطوبت از طریق کارکرد فن حرکت کند. شما با انتخاب این فاصله می توانید به راحتی به فن خود دسترسی داشته باشید که درصورت هر گونه مشکل بتوانید آن را بر طرف کنید. بهترین مکان برای نصب فن سیرکوله دمنده به طور معمول در ارتفاع های بالا و زیر سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید با استفاده از فن سیرکوله سرماسان از تغییرات ناگهانی دما و رطوبت محل جلوگیری کنید.

فن سیرکوله 1 - فن سیرکوله چیست و چه کاربردی دارد؟!

قیمت فن سیرکوله

برای اطلاع از نحوه خرید فن سیرکوله و همچنین قیمت روز این دستگاه می‌توانید با شماره ۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان سرماسان شما را از جزئیات و قیمت آن مطلع کنند. قیمت این سیستم با توجه به تغییرات روزانه نرخ‌ها در بازار دچار تغییر می‌شود که برای همین می‌توانید در کنار مشاوره رایگان، صفر تا صد فن سیرکوله را بدانید.

سخن آخر

امیدواریم اطلاعات مفیدی در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه سایت، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید در سرویس «مجله سرماسان» در خصوص سیستم‌های سرمایشی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X