3 مشخصات فن سیرکوله گلخانه

3 مشخصات فن سیرکوله گلخانه

3 مشخصات فن سیرکوله گلخانه

فن سیرکوله گلخانه یکی از تجهیزات اصلی و موردنیاز هر گلخانه‌ای است که در این محتوا در خصوص این سیستم توضیحاتی آورده‌ایم.

فن سیرکوله گلخانه یا سیستم تهویه هوای سوله، گلخانه در محیط های سرپوشیده و سالن های بزرگ صنعتی – کارگاهی به کار برده می‌شود که این فن سیرکوله گلخانه با جریان دادن هوای راکد باعث گردش هوا در سراسر محیط می‌شوند؛ در انواع سالن ها، مرغداری ها، گلخانه ، سالن های پرورش قارچ و سایر کارگاه های صنعتی از فن سیرکوله استفاده می‌شود.

مشخصات فن سیرکوله گلخانه

فن سیرکوله گلخانه با توجه به ابعاد بسیار بزرگی که دارد به نسبت سر و صدای بسیار کمی تولید می‌کند و با سرد کردن هوای داخل گلخانه باعث می‌شود تا گیاهان به خاطر رطوبت زیاد تعریق نداشته باشند و از بین نروند؛ فن سیرکوله گلخانه با تخلیه هوای راکد و یکنواخت سازی میزان گرما، سرما و رطوبت در سالن های بزرگ جزء مزایای استفاده از فن سیرکوله گلخانه حساب می‌شود.

بکارگیری فن سیرکوله گلخانه در سالن هایی که جریان هوای داخل آن‌ها جدا از جریان هوای بیرون است، باعث می‌شود تا رشد گیاهان در گلخانه و همچنین پرورش حیوانات به بهترین شکل صورت پذیرد؛ مهم‌ترین وظیفه فن سیرکوله گلخانه جریان هوا می‌باشد و جریان هوا باعث یکنواختی و پایدار شدن میزان رطوبت و گازهای موجود در محیط است.

برای بازدید، خرید و اطلاع از قیمت فن های اگزاست (فن سیرکوله گلخانه) و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید و با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶ تماس بگیرید.

فن سیرکوله گلخانه چیست؟

در فن سیرکوله گلخانه، تهویه هوا و گردش آن در کارخانه های صنعتی و سالن های بزرگ مثل گلخانه ها، مرغداری ها و سالن های پرورش قارچ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد به همین خاطر مالک های صنایع مختلف برای انجام تهویه مطلوب و مناسب در سالن های این طوری از سیستم های تهویه یا فن سیرکوله گلخانه استفاده می کنند.

به کار گرفتن فن سیرکوله گلخانه و تهویه هوا باعث از بین رفتن آفات موجود در گلخانه ها شده و گردش هوا در این سالن ها به صورت یکنواخت انجام می شود؛ پس دیگر نباید نگران این مساله بود که هوای گرم به طرف بالای سالن‌ها حرکت کند و هوای سرد نزدیک سطح گیاه باقی بماند و  با استفاده از جت فن یا فن سیرکوله گلخانه گرما و سرما به گردش درمی آید و رطوبت، اکسیژن و c2o کربن به صورت متعادل و یکنواخت در تمام قسمت ها پخش می شود.

غالبا در سالن های گلخانه ای از فن سیرکوله گلخانه برای یکنواخت کردن میزان دی اکسید کربن اکسیژن و تهویه استفاده می شود و داشتن شرایط یکسان برای رشد گیاهان و همچنین پرندگان بسیار مفید می باشد و استفاده از فن سیرکوله گلخانه در فصل های تابستان و زمستان در چنین سالن هایی ضروری هست چرا که هوای داخل سالن جدای از هوای خارج از سالن می‌باشد.

فن سیرکوله گلخانه 300x123 - 3 مشخصات فن سیرکوله گلخانه

کاربرد فن سیرکوله گلخانه 

کاربرد فن سیرکوله گلخانه سرماسان در سیستم های تهویه سالن های صنعتی و کارخانه جات شیمیایی باعث می شود تا هوای مسموم و آلوده یا گرد و غبار و گاز های خطرناک از داخل سالن تخلیه شود و کاربرد این فن سیرکوله گلخانه در مکان‌هایی مثل گلخانه ها نیز باعث می‌شود تا هوا به صورت یکنواخت باقی بماند و سبب به رشد بهتر محصولات شود.

اغلب گیاهان کاشته شده در گلخانه نیاز به رطوبت دارند و تنها با استفاده از فن سیرکوله گلخانه است که می تواند سطح رطوبت را به صورت یکسان در تمام نقاط سالن حفظ نماید و حرکت هوای ملایم که توسط این فن سیرکوله گلخانه ایجاد می شود از ایجاد بیماری های قارچی و باکتریال در گیاهان جلوگیری شود؛ غالبا بیماری های قارچی به علت وجود رطوبت بالا در محیط های گلخانه ای ایجاد می شوند و حرکت هوا توسط فن سیرکوله گلخانه ریز گرد های مناسب را روی سطح برگ گیاهان حفظ می‌کند.

در سالن های پرورش قارچ، رطوبت بسیار بالا است، اما ممکن است وجود رطوبت بیش از اندازه باعث پایین آمدن کیفیت کار شود، به همین دلیل استفاده از فن سیرکوله در سالن پرورش قارچ میزان رطوبت را یکنواخت کرده و باعث رشد بهتر محصولات می‌شود.

کاربرد فن سیرکوله در سیستم های تهویه مرغداری ها نیز باعث می‌شود تا گرد و غبار موجود به خاطر حرکت دام‌ها و طیورات و حیوانات از داخل سالن‌ها خارج شده و کیفیت هوا مناسب شود؛ میزان خوراکی های مصرفی توسط دام ها و همچنین تخم گذاری آن‌ها به دمای محل یعنی گرمی و سرد بودن محل نگهداری بستگی دارد.

معمولاً به خاطر وجود پرندگان یا حیوانات سمی به نام آمونیاک تولید می‌شود که با استفاده از فن سیرکوله به راحتی می‌توان این سموم را از سالن‌ها خارج کرد. خروج این سم‌های خطرناک باعث می‌شود تا حیوانات در هوای سالمی تنفس کنند و به بیماری‌های مختلف ابتلا پیدا نکنند.

فن سیرکوله گلخانه

برای گفت و گو درباره مشخصات فن سیرکوله ، اول گفتن این نکته لازم است که فن سیرکوله گلخانه به صورت دایره‌ای شکل می‌باشند که جنس بدنه آن‌ها از جنس استیل ضد زنگ و بدنه استوانه‌ای شکل این فن‌ها برخی اوقات از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند که از استحکام بالایی برخوردار است.

جنس تیغه‌ها یا پرک های فن سیرکوله معمولاً از آلومینیوم و بعضی اوقات از آهن است؛ فن سیرکوله دارای یک پایه است که این پایه‌ها در زاویه‌های مختلف تنظیم می‌شوند و باعث می‌شوند تا فن‌ها هنگام کار کردن زیاد تکان نخورند و به خود و محیط اطراف آسیب نزنند.

فن سیرکوله گلخانه دارای موتور مخصوص می‌باشد؛ موتور فن سیرکوله یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این سیستم تهویه است که دارای دو مدل: موتورهای فن سیرکوله دو فاز یا سه فاز هستند یا تک فاز و معمولاً دارای عایق‌های رطوبتی بالایی هستند تا بتوانند در برابر رطوبت در سالن‌های گلخانه‌ها یا سالن‌های پرورش قارچ سالم بمانند و خود را حفظ کنند؛ این موتورها دمنده هستند و در دو مدل تک فاز و سه فاز در بازار موجود هستند.

آخرین بررسی از قسمت های فن سیرکوله پروانه آن است که نقش اساسی را در جا به جا کردن و گردش هوا به عهده دارد و بالانس بودن زاویه قرار گیری پروانه‌ها بسیار مهم می‌باشد زیرا درست بودن آن باعث می‌شود بتواند به درستی کار کند و معمولاً تعداد پرک‌های پروانه جت فن یا فن سیرکوله متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول فن سیرکوله گلخانه و قیمت فن سیرکوله می‌توانید با کارشناسان سرماسان ارتباط بگیرید.

شرکت سرماسان بزرگ‌ترین تولیدکننده سیستم‌های سرمایشی و صنعتی در ایران است که محصولات خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید و به دست مشتریان می‌رساند.

کولر صنعتی پرفروش ترین دستگاه سرمایشی سرماسان است که در ۲ مدل کولر آکسیال و کولر سانتریفیوژ تولید می‌شود و می‌توانید از صفحه آنها بازدید نمایید.

امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X